آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۱۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون
مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون گفت: دهه فجر بهترین فرصت برای تحقق جهاد تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
مهندس محمدجعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی مهمترین وظیفه ای است که باید به نحو مطلوب و شایسته در ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اجرا شود.

وی دهه فجر را فرصتی مناسب برای امیدآفرینی و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: حرکت انقلابی ملت ایران در حقیقت ناشی از تبعیت از ولایت فقیه، مبارزه با ظلم، تبعیض و فساد بود.

مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون با اشاره به اینکه دستاوردهای امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت به قبل از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست، خاطر نشان کرد: یكی از بخش های بسیار مهم اقتصادی كه بعد از انقلاب اسلامی تحولات و دگرگونی های بسیار زیادی را تجربه كرده و به سمت رشد، توسعه و خوداتكایی هدایت شد، در واقع بخش صنعت و تولید بود.

مهندس شفیعی با بیان اینكه تقویت تولید داخلی در بیش از چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی مورد تأكید قرار گرفته است، تصریح کرد: افزایش تولید ملی، كاهش وابستگی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و جلوگیری از خروج ارز از مهمترین ویژگی های تولید داخلی بوده كه همواره مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون با بیان اینکه صنایع و معادن به دلیل تأثیر بسیار مثبتی که بر مسائل اقتصادی همچون تولید، اشتغال، صادرات، بازار مصرف و سرمایه‌گذاری دارند، از بخش‌های کلیدی اقتصاد محسوب می‌شوند، تصریح کرد: کاهش وابستگی شدید به واردات مواد اولیه، کاهش وابستگی به کالاهای سرمایه‌ای خارجی و کاهش وابستگی به تخصص های فنی و اطلاعات و دانش فنی خارجی را می‌توان از نتایج خودباوری در بخش صنعت و معدن دانست که نتیجه آن را امروز در افزایش ظرفیت تولید مواد اولیه صنایع، رونق صنعت و بومی‌سازی فناوری و دانش فنی موردنیاز بخش صنعت و معدن می بینیم.

وی گفت: ساخت کارخانجات تولیدی و صنعتی، راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی، بهره‌برداری از ظرفیت‌های معدنی و صنعتی و رشد تولید در این دو بخش که در نتیجه پیشرفت‌های فناورانه و با خودباوری و تکیه ‌بر پتانسیل و ظرفیت‌های توان داخلی رقم خورده است، باعث شده تا تأثیر بخش صنعت و معدن در اقتصاد به‌عنوان مهمترین بخش مولد اقتصاد ایران اسلامی، رشد چشمگیری داشته باشد.

وی در ادامه به برنامه های بسیج مهندسین صنعت و معدن در ایام الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: پایش و عارضه یابی صنایع و معادن، برگزاری نشست قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء، جلسه کارگروه رفع موانع تولید، برپایی میز خدمت حمایت از تولید، بازدید علمی از شرکت های تولیدی و صنعتی، برگزاری اردوی راهیان پیشرفت، برگزاری همایش بصیرتی و روشنگری جهاد تبیین، تهیه و توزیع بسته معیشتی، برگزاری مسابقه ورزشی تنیس روی میز ویژه جامعه مهندسین، دیدار از خانواده معظم شهدا از اهم برنامه های بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی می باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: