يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۳:۵۳:۲۱
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۲۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶
سالروز شهادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها)
در سالروز شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها مراسم قرائت زیارت عاشورا، سینه زنی و سخنرانی توسط قسمت روابط عمومی سپاه ناحیه جهرم برگزار گردید.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه جهرم گفت : طبق احادیث و روایات سه وجه  برای نامگذاری حضرت فاطمه سلام الله علیها وجود دارد اولین نقل این است که فاطمه را فاطمه نامیدند چون خلائق از شناخت واقعی ایشان عاجز و ناتوانند ، دومین روایت بدین شرح است که حضرت فاطمه سلام الله علیهاو پیروانش از شرپلیدی و گناه بدور هستند و سومین قول اینکه ایشان و شیعیانشان از آتش جهنم به دور هستند .

حجه الاسلام قهرمانی افزود ، حضرت فاطمه سلام الله علیها یک انسان کامل اعتدال گرا بودند که نه فقط شعار اعتدالگرائی دادند بلکه عمل کننده به آن نیز بودند چرا که اعتدال از ریشه عدل و عدالت گرفته شده و مصداق عینی آن نیز حضرت علی علیه السلام است و حضرت فاطمه سلام الله علیهاتا بذل جان خویش در راه ولایت ، نه یک قدم جلوتر و نه یک قدم عقب تر ، پیش رفت و از ایشان حمایت نمود . در مقطع کنونی هم اعتدالگرایان راستین کسانی هستند که دقیقا پشت سر ولی فقیه حرکت نمایند نه جلوتر و نه عقبتر .

وی با اشاره به این موضوع که اعتدال گرای واقعی یعنی عدالت و ولایت محوربودن و ظلم ستیزی داشتن ، اما کسی که ظلم و ستم می کند و یا از آن دفاع می کند اعتدال گرا نمی تواند باشد به عنوان مثال کسانی که از ظالمان و فتنه گران سال 1388 که بقول مقام معظم رهبری (حفظه الله) ظلم بزرگی به نظام جمهوری اسلامی روا داشتند ، حمایت کنند نمی توانند پرچم اعتدال را به دست گیرند چرا که حمایت از ظالم ، خود ظلم بزرگی است و ظلم نقطه مقابل عدل و عدالت و اعتدال است .

حجه الاسلام قهرمانی در ادامه بیان داشت ظلم دیگر در عرصه فرهنگی است که اگر به فرهنگ اصیل ائمه هدی علیهم السلام که خونبهای ائمه ، علما و شهدا است بی توجهی شود ، ازفرهنگ ستیزان دفاع و حمایت شود ، اینهم نوعی از ظلم است که با روحیه عدالت خواهی و اعتدال گرائی سازگاری ندارد . کسی می تواند اعتدال گرای مقبولی شود که اولا فرهنگ فاطمی و علوی و حسینی را خوب بشناسد ثانیا پیرو راستین ائمه هدی علیهم السلام باشد و مطیع محض ولایت فقیه و رهبری ثالثا از اخم و تشر دشمنان ائمه علیهم السلام نترسد ، نهراسد ، واداده و وا مانده نگردد . رابعا ، این آقایان غربی ناقض حقوق بشر ، این آدمهای مشربخوار را ، حامی بشریت و مدافع حق و حقوق انسانها ندانند چرا که آنها رنگ و بوئی از حقوق بشر نبرده اند تا مدافع خوبی برای بشریت باشند و به عکس از دشمن بشریت حمایت قاطع و تمام قد در تمام صحنه ها و زمینه ها نیز دارند .    

 

نام:
ایمیل:
* نظر: