جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۸:۰۱:۱۷
کد خبر: ۳۸۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
گفتگوی خواندنی با کار افرین موفق بسیجی :
بانوان و خانواده ها ازاینکه به آتلیه ای مراجعه کرده اند که افراد نامحرم حالات خصوصی آن ها را در اولینروز زندگی مشترکشان نمی بیند، احساس امنیت و رضایت می کنند و برای دفعات بعد هم بهاینجا مراجعه می کنند.
به گزارش تنویر، به نقل از پایگاه خبری شیرازیس، مرضیه حکمت نژاد بانوی نمونه کار آفرینی است که مسئول یکی از محدود آتلیه های عکاسی با کادر مجرب بانو در سطح شیراز می باشد.
آتلیه عکاسی کوثر یکی از  مجموعه های فرهنگی است که با نگاهی فرهنگی و با شعار ازدواج آسان اسلامی، در راه مهیا کردن فضایی مطمئن و تخصصی در حوزه عکاسی (در برطرف کردن نیاز زوج های جوان جهت ثبت خاطراتپیوند آسمانی ازدواج خویش)  قدمی برداشته است.

 متن مصاحبه با این بانوی کارآفرین به شرح زیر میباشد:

خودتون رو معرفی کنید و در مورد نوع فعالیت مجموعه توضیح دهید ؟
به نام خدا، من مرضیه حکمت نژاد هستم، از سال 1372عضو بسیج شدم و الحمدلله تاکنون مشغول انجام وظیفه هستم.
عمده فعالیت من در بسیج عکاسی و مستندسازی بخصوص در برنامه ها و مراسمات مختلف است؛ با توجه به کار اصلی من در بسیج و مراجعه فراوان بسیجیان جهت عکاسی از مراسم های ازدواج و عقد و... به اینجانب و گلایه هایشان از نبود مکان مطمئن (با حضور کادر بانو)، به اتفاق دوستان تصمیم به افتتاح آتلیه ی تخصصی عکاسی کوثر در محل بلوار زند، روبروی خیابان خیام، کوچه جنب مجتمع فرهنگی مذهبی شلمچه با کادر کاملا  بانو  گرفتیم.

مجموعا برای ده نفر فرصت شغلی ایجاد کردم/ در خیلی از آتلیه ها حریم محرم و نامحرم رعایت نمی شود

چند نفر در آتلیه شما مشغول فعالیت هستند؟

تعداد افراد کادر آتلیه تشکیل شده از دو نفر عکاس،دو نفر طراح گرافیک و روتوش کار، دو نفر تصویربردار، دو نفر تدوین گر و دونفر  که امور خدماتی را  انجام می دهند؛ در مجموع به صورت مستقیم شش نفرو بصورت غیر مستقیم چهار نفر مشغول به کار هستند، که همه کادر آتلیه از بانوان تشکیل شده است؛ به این صورت که امور از ابتدای حضور مشتری و عقد قرارداد تا تحویل قاب عکس سرمجلسی در مجلس عروسی توسط بانوان انجام می شود که البته انجام این امورتوسط بانوان مشکلاتی نیز به همراه دارد ولی بخاطر هدفی که دنبال می کنیم برایمان سخت نیست

در اول راه فکر نمی کردید که راه انداختن این مجموعه برای یک خانم سخت باشه؟
هر کاری سختی خود را دارد، مخصوصا الان که در بین بعضی افراد جامعه آداب نادرست رواج پیدا کرده و بعضی حریم ها شکسته شده و روز بهروز این وضعیت بدتر می شود. در خیلی از آتلیه ها حریم بین محرم و نامحرم رعایت نمیشود و رفته رفته این رفتارهای ناصحیح در بین مردم رواج پیدا کرده و برای مردم عادی خواهد شد. برخی از مراجعه کننده ها تعجب می کنند وقتی می بینند چند نفر خانم چادریدر یک آتلیه عکاسی فعالیت دارند و وقتی با ما آشنا می شوند، حس خوبی به آنها دست می دهد و بانوان و خانواده ها از اینکه به آتلیه ای مراجعه کرده اند که افراد نامحرم حالات خصوصی آن ها را در اولین روز زندگی مشترکشان نمی بیند، احساس امنیت ورضایت می کنند و برای دفعات بعد هم به اینجا مراجعه می کنند.
اوایل راه اندازی آتلیه مشتری کمی داشتیم و به سختی کارها جلو می رفت، ولی رفته رفته با تبلیغ بین دوستان و جلب احساس رضایت مشتریان از نظر کیفیت کار و رفع دغدغه های فکری آنها، همان مراجعه کنندگان خودشان باعث تبلیغ بین بقیه می شوند و تعداد مشتریان بیشتر می شود.

نوع پوششی که دارید (چادر) مانع انجامکارهایتان نمی شه؟
نه اصلا، من همیشه چادری بودم و با همین پوشش درخیلی فعالیت های اجتماعی و هنری شرکت داشتم و هنوز هم شرکت دارم، و این پوشش نهتنها مزاحم کارم نیست بلکه بخاطر فعالیت ما که در محیط بسته آتلیه هست و بعضا آقایان هم مراجعه می کنند، مناسب هست و پوشیدگی را حفظ می کند.

آتلیه کوثر چه نوع مراسم های عروسی رو پوشش میدهد ؟
از آنجا که آتلیه کوثر تنها مراسمات و مجالس اسلامی را پوشش می دهد، بنابراین تدوین و میکس فیلم ها نیز بصورت اسلامی و با آهنگهای مجاز و مناسب مراسم های ازدواج و شادی انجام می شود ولی آهنگ هایی که هممحتوای مناسب داشته باشند و هم با آداب و فرهنگ و سنت مردم ما مرتبط باشند و تولیدخوانندگان و هنرمندان داخلی باشند، کم هستند و ما نیز با مشکلات زیادی در اینزمینه روبرو هستیم؛ این موسیقی ها از جمله ابزار کار فرهنگی در خصوص ترویج ازدواج اسلامی است، مثلا وقتی آهنگ مناسب برای تدوین فیلم مراسم ازدواج وجود نداشته باشدخود به خود آهنگ های نامناسب استفاده می شود و اگر بخواهیم آداب و سنت های صحیح وارزشی جامعه پایدار بماند و ترویج پیدا کند باید از ظرفیت های موجود استفاده کردتا بتوان با کار صحیح این سنت حسنه را به صورت صحیح در بین جوانان ترویج کرد.

مجموعا برای ده نفر فرصت شغلی ایجاد کردم/ در خیلی از آتلیه ها حریم محرم و نامحرم رعایت نمی شود

فضای آتلیه به چه صورت هست ؟
فضای آتلیه به نحوی می باشد که عکس های آتلیه ایدر محیطی مناسب از نظر مکان و امکانات گرفته می شود. حیاط و فضای سبز آتلیه نیزاین امکان را ایجاد می کند که عکس های خارج از آتلیه (عکس های باغ) نیز در محیط خود آتلیه گرفته  شود، در نتیجه عروس و داماد نیازی به طی مسافت های زیاد جهت گرفتن عکس در باغ با پرداخت هزینه های زیاد ندارند و همچنین محیط آتلیه به نحوی میباشد که ماشین عروس می تواند وارد آتلیه شود و عروس خانم بدون هیچ محدودیتی ازلحاظ پوشش پیاده شود و از فضای بیرون آتلیه استفاده نماید.

به زوج های جوان تخفیف هم می دهید ؟
تخفیف های آتلیه که در بعضی موارد تا 30 درصد هممی باشد، شامل زوج های جوان مذهبی است که به دنبال برگزاری مراسم های ساده و سالم هستند.
برنامه های دیگه شما برای تکمیل مسیری که درراستای فرهنگ سازی در امر ازدواج شروع کردین چیست؟
در راستای تحقق اهدافی چون ازدواج آسان اسلامی درادامه فعالیت به این نتیجه رسیدیم که برگزاری مراسم و تشریفات شب ازدواج نیاز به برنامه ریزی جذاب و سالم دارد که متاسفانه الگوی سالم و مناسبی پیدا نکردیم و یکیاز راه های فرهنگ سازی در موضوع ازدواج اسلامی، ارائه الگوی مناسب می باشد.
جهت این امر با چندین مجموعه که متولی چنین برنامه هایی هستند، تعامل ایجاد کردیم که مشاهده کردیم هدف بیشتر مجموعه ها برگزاری مراسم فقط با کم کردن هزینه ها می باشد که این خود فقط قسمتی از ازدواج اسلامی می باشدکه همان ساده زیستی و آسان گرفتن امر ازدواج می باشد که سفارش بزرگان دین می باشد،اما متاسفانه در اسلامی برگزار شدن مراسم ها چاره ای اندیشیده نشده است !!

مجموعا برای ده نفر فرصت شغلی ایجاد کردم/ در خیلی از آتلیه ها حریم محرم و نامحرم رعایت نمی شود

حرف پایانی شما با مخاطبین ما ؟
با توجه به اینکه علم روز عکاسی از کشورهای غربی وارد ایران شده، به همراه خود متدهای غربی را وارد فرهنگ ایرانی ما کرده است و درجامعه نیز به دلیل نبود الگویی مناسب با فرهنگ مردمی ما، ترغیب مردم به الگوگیریاز مدل های غیربومی رواج پیدا کرده است و جا دارد با استفاده از هنر و صنعت عکاسی توسط هنرمندان و افراد متعهد و با دغدغه در راستای ترویج ارزش ها در جامعه گام های بلندی برداشت.
با توجه به راه اندازی موسسات ازدواج اسان در سطح شهر امیدوار هستیم با کمک افراد خوش فکر و متعهد بتوانیم برگزار کننده مراسم های ازدواج آسان اسلامی در سطح شهر باشیم که وجود آتلیه کوثر خود اولین قدم در تحقق این هدف خواهد بود.
در اینجا از تمامی کسانی که خداوند به آنها لطف کرده و قدم هایی در راه ترویج ازدواج اسلامی برداشته اند، درخواست می کنیم که درطراحی چگونگی برگزاری مراسم عروسی به سبک اسلامی و شاد و  تاثیرگذار ما رایاری نمایند و در صورت تایید و اجرایی بودن طرح در اجرای آن ما را یاری نمایند ودر حد امکان اجرای این طرح به خود این عزیزان واگذار می شود و از آتلیه کوثر درتمام زمینه ها کمک و یاری خواهند دید.
امیدوارم کسانی که همیشه دغدغه ی برگزاری مراسم عروسی بدون گناه را دارند، با ارایه پیشنهادات خود ما را یاری نمایند که ایندرخواست از روی صداقت و نیاز جهت رفع مشکلات جوانان عزیز و غیرتمند و مومن خواهدبود.

مجموعا برای ده نفر فرصت شغلی ایجاد کردم/ در خیلی از آتلیه ها حریم محرم و نامحرم رعایت نمی شود

مجموعا برای ده نفر فرصت شغلی ایجاد کردم/ در خیلی از آتلیه ها حریم محرم و نامحرم رعایت نمی شود

مجموعا برای ده نفر فرصت شغلی ایجاد کردم/ در خیلی از آتلیه ها حریم محرم و نامحرم رعایت نمی شود


انتهای پیام./224224
نام:
ایمیل:
* نظر: