کد خبر: ۵۲۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
عملیات خیبر بود. فشار زیادی روی نیروهای عمل کننده بود، قرار شد لشکر فجر در منطقه کوشک به دشمن فشار وارد کند تا جبهه جدیدی باز شود. برای این کار اول از همه نیاز به زدن خاکریزی در پیچ کوشک
مشکل گشای خط

عملیات خیبر بود. فشار زیادی روی نیروهای عمل کننده بود، قرار شد لشکر فجر در منطقه کوشک به دشمن فشار وارد کند تا جبهه جدیدی باز شود. برای این کار اول از همه نیاز به زدن خاکریزی در پیچ کوشک به وسعت 900 متر بود تا نیروها پشت آن مستقر شوند. اما تا لودرها شروع به کار می کردند، منطقه جهنم می شد. آنقدر آتش از خمپاره و گلوله توپ روی سر لودر می ریختند که بیشتر از چند متر پیش روی نمی کرد.
ابوذر نیروی تبلغات بود، نه نیروی رزمی. اما مشکل گشای خط شد. رفت در عقبه حدود یک ساعت صدای کار کردن لودر را با ضبط پر کرد. بعد آن را با ماشین و بلند گوی تبلیغات برد در انتهای خاکریز، جایی مه برای ما حساسیتی نداشت و شروع کرد صدای لودر را پخش کردن. عراقی ها به خیال این که لودرها جابه جا شدند، اتش را منحرف کرده و به سمت ان ها کشاندند. ماشین تبلیغات و بلند گوسوراخ سوراخ شد، اما ابوذر  دست بردار نبود تابلندگو قطع می شد، از سنگر بیرون می امد آن را وصل می کردو بازهم صدای لودر. با این ترفند، آتش روی منطقه ای که قرار بود ما وارد شویم کمم شد و در عرض دو شب خاکریز مورد نظر زده شد.
شهید نوذر( ابوذر) دهقان در سال 1339 در شهرستان کازرون به دنیا آمد و در 4 دیماه سال 1365 در شلمچه عملیات کربلای 4 به شهادت رسید.

برای اطلاعات بیشتر به زندگینامه و وصیت نامه شهید مراجعه کنید.
/224224
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: