جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۸:۴۸:۰۰
کد خبر: ۵۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
مسئول بسیج هنرمندان فارس:
مسئول بسیج هنرمندان فارس گفت: هدف از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه بسیج، رشد سینما و یافتن استعدادهای انقلابی در این عرصه و ایجاد تحول در عرصه سینما و فیلم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، نیما زارع، مسئول بسیج هنرمندان استان فارس، بعد از ظهر امروز در نشست خبری که در منزل شهید سیّد مهدی رکنی برگزار شد اظهار داشت: شهید رکنی به عنوان شهید شاخص استان فارس در سال 94 انتخاب شدند و ایشان هم در رشته نمایش و هم در فضای فیلم‌سازی فعالیت داشتند که در حال حاضر برادر ایشان که همراه همیشگی برادر شهید خود بودند نیز از پیشکسوتان تئاتر استان فارس هستند.

 

وی با تأکید بر اینکه انقلاب برای رسیدن به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران برای همه شعبه‌های فرهنگ و هنر به ویژه سینما احترام ویژه قائل است افزود: انقلاب ما به دنبال سینمای مطلوب و فیلم مطلوب است.

 

 مسئول بسیج هنرمندان استان فارس با اشاره به اینکه سینمایی که پیام نداشته باشد سینمای انقلاب نیست و پیام این سینما پیام انقلاب است خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره رشد سینماست و با هدف پیدا کردن استعدادهای انقلابی در این عرصه و ایجاد تحول در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

زارع با اشاره به نقش دولت در سینما اظهار داشت: دولت وظیفه دارد به هنرمد انقلابی  کمک کند وبا در اختیار گذاشتن امکانات سینما گر را تشویق نماید وموانع را بر سر راه وی بردارد.   

 

زارع افزود: نباید سینما را به دست کسانی بدهیم که با انقلاب آشتی نیستند برای مثال امروزه بعضی فیلم هایی که امروز تولید می شود آنچه که اسلام و‌ انقلاب می طلبد نیست و البته این بدین معنانیست که دولت بایستی تمامی زمینه ها را فراهم نماید. 

مسئول بسیج هنرمندان فارس با اشاره به رشد سینما ابراز داشت: اگر بخواهیم سینما رشد کند باید دو چیز را مدنظر قرار دارد؛ میدان دادن به عناصر با استعداد و متعهد به کشور و انقلاب و ایجاد یک تحول به معنای سوق دادن مخاطب به سمت هنر حقیقی از جمله این موارد است.

 

زارع با اشاره به فلسفه ی جشنواره مطلوب اضافه داشت: فلسفه برگزاری جشنواره مطلوب تشویق هنرمندان مستعد، همکاری و تکمیل اطلاعات هنرمندان و آموختن شگردهای فیلمسازی به افراد علاقه‌مند وجوان است. 

 

زارع تصریح کرد: با توجه به اینکه مذاکرات هسته‌ای در حال پیشرفت است و تیم مذاکره‌کننده نیاز به حمایت مردم دارند از فردا اکران فیلم‌های هسته‌ای در مساجد و مراکزی که امکان اکران فیلم داشته باشند با تولیت کانون‌های هنرمندان در شهرستان‌ها آغاز می‌شود.

 

 


انتهای پیام/ 224224 

 

 

 

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: