جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۸:۴۸:۲۳
کد خبر: ۶۴۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
منتشرشد:
دبیرجشنواره فیلم کوتاه سکانس بیداری آیتم های داوری جشنواره را اعلام نمود.

بیژن کیا، دبیر جشنواره فیلم"سکانس بیداری" درگفتگو با خبرنگار بسیج هنرمندان فارس، موارد امتیازدهی به آثار راه یافته به چهارمین جشنواره فیلم کوتاه بسیج با عنوان " سکانس بیداری" در بخش فیلم کوتاه را اعلام نمود.

 

کیا با اشاره به دو بخش اصلی جشنواره سکانس بیداری بیان داشت: داوری آثار پذیرش شده به دبیرخانه این جشنواره در دو بخش فیلم کوتاه و فیلمنامه نویسی درحال برگزاری است که جشنواره  در بخش فیلم کوتاه با 4 گونه تخصصی فیلم کوتاه داستانی، فیلم مستند، نماهنگ و پویانمایی برگزار می شود.

 

کیا افزود: در بخش فیلم داستانی، داوران آثار راه یافته به دبیرخانه این جشنواره را با نگاه به  كارگردانی؛ فيلمنامه؛ نقش اول مرد؛ نقش اول زن؛ مكمل مرد؛ مكمل زن؛ تصويربرداری؛ تدوين؛ طراحی صحنه و لباس؛ صدابرداری؛ صداگذاری؛ موسيقی؛ جلوه های ويژه رايانه ای و ميدانی؛ نورپردازی؛ گوينده و گفتار متن؛ مطابق بودن با موضوعات جشنواره؛ بومی بودن موضوع مورد بررسی قرار می دهند.

 

دبیرچهارمین جشنواره فیلم بسیج ايده و مضمون مطابق اهداف فراخوان جشنواره در بخش انیمیشن را یکی از موارد داوری در جشنواره دانست و ابراز داشت: كارگردانی؛ فيلمنامه؛ ساختار و ريتم؛ طراحی شخصيتها؛ حركت شخصيتها؛ فضاسازی؛ رنگ آميزی؛ صداگذاری و صداسازی؛ موسيقی؛ گوينده و گفتار متن؛ خلاقيتهای گرافيكی؛ ايده و مضمون مطابق اهداف فراخوان از دیگر موارد داوری در بخش انیمیشن می باشد.

 

این منتقد فیلم وسینما با اشاره به نکات داوری در بخش فیلم مستند اظهار داشت: كارگردانی؛ تحقيق و پژوهش؛ تصويربرداری؛ تدوين و ريتم؛ طراحی صحنه و لباس؛ صدابرداری و صدا گذاری؛ بازيگری؛ موسيقی؛ مضمون و ايده مطابق اهداف فراخوان؛ خلاقيتهای بصری؛ نورپردازی؛ گوينده متن  از جمله موارد رقابتی در بین آثار ازنگاه داوران جشنواره سکانس بیداری می باشد.  

 

کیا در ادامه عنوان داشت: دربخش نماهنگ داوران آثار را با نگاه به كارگردانی؛  فيلمنامه؛ نقش اول مرد؛ نقش اول زن؛ مكمل مرد؛ مكمل زن؛ تصويربرداری؛ تدوين؛ طراحی صحنه و لباس؛ صدابرداری؛ صداگذاری؛ موسيقی؛ جلوه های ويژه رايانه‌ای و ميدانی؛ نورپردازی؛ گوينده و گفتار متن؛ مطابق بودن با موضوعات جشنواره و بومی بودن موضوع مورد ارزیابی قرار می دهند.

 

گفتنی است، چهارمین جشنواره فیلم کوتاه بسیج هنرمندان فارس با عنوان "سکانس بیداری" درمهر ماه سال جاری برگزار می گردد. 



انتهای پیام/224224

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: