جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۴۸:۳۲
کد خبر: ۶۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹
کیا:
دبیر جشنواره فیلم" سکانس بیداری" گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس از برگزیدگان جشنواره فیلم بسیج تقدیر به عمل خواهد آمد.

بیژن کیا، دبیرچهارمین جشنواره فیلم بسیج هنرمندان فارس در گفتگو با خبرنگار بسیج هنرمندان فارس ضمن بیان اینکه داوری جشنواره فیلم در دوبخش مجزا صورت می گیرد عنوان داشت: بدلیل دوبخشی بودن جشنواره، داوری در دو بخش فیلمنامه و فیلم کوتاه صورت می گیرد.

کیا اضافه داشت: آثار براساس ساختار، رعایت استانداردهای فیلمسازی، محتوا و نحوه ی انتقال پیام و دیگر موارد فیلمسازی به رقابت خواهند پرداخت.

کیا داوری در بخش فیلمنامه را یک مرحله ای عنوان و ابراز داشت: در بخش فیلمنامه با توجه به تعداد آثار ارسال گردیده به دبیرخانه این جشنواره در یک مرحله صورت می گیرد که آثار بررسی شده در این بخش تاکنون به لحاظ کیفی در سطح متوسط وبالاتر از متوسط می باشد.

کیا افزود: حضور نویسندگان و داستان نویسان فارسی در این جشنواره یکی از نکات جالب توجه جشنواره بود، برخی از این نویسندگان با شرکت درکارگاه "از داستان تا فیلمنامه" وارد حوزه ی فیلمنامه نویسی شدند که از نتایج مثبت کارگاه های آموزشی است.

 

مسئول انجمن فیلم بسیج هنرمندان فارس با اشاره به داوری در بخش فیلم کوتاه اظهار داشت: به دلیل تعداد آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره، داوری در بخش فیلم کوتاه در دو مرحله مقدماتی ونهایی صورت می گیرد.

کیا در ادامه افزود: داوری در مرحله مقدماتی آغاز گردیده است که دراین مرحله براساس امتیازدهی از نمره 100و در هر کدام از بخش های فیلم داستانی، مستند، نماهنگ وانیمیشن آثار داوری و آثار برگزیده به مرحله داوری نهایی خواهند رسید.  

 

کیا با اشاره به اینکه داوری نهایی با حضور داور ناظر انجام می گردد بیان داشت: داوری نهایی در30شهریوربا حضور داور ناظر از سوی سازمان بسیج هنرمندان کشور انجام می شود که در نهایت در ابتدای مهرماه نتایج نهایی جشنواره اعلام وطی مراسمی با حضور اساتید فیلمسازی ازبرگزیدگان تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

دبیرجشنواره سکانس بیداری با ابراز اینکه رقابت فیلمسازان براساس کیفیت آثار مطرح است عنوان داشت: داوران در هرمرحله از داوری فرصت تبادل نظر را دارند که این باعث می شود بتوانند آثار را با دقت نظر بیشتری مورد بررسی قرار دهند.

 

 انتهای پیام/224224

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: