آخرین اخبار
کد خبر: ۵۸۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس:
زارع گفت: هدف از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه بسیج، رشد سینما و یافتن استعدادهای انقلابی در این عرصه و ایجاد تحول در عرصه سینما و فیلم است.
به گزارش تنویر، نیما زارع مسئول بسیج هنرمندان استان فارس در دیدار با خانواده شهید سیّد مهدی رکنی گفت: شهید رکنی هم در رشته نمایش و هم در فضای فیلم‌سازی فعالیت داشت، وی  به عنوان شهید شاخص در سال 94 انتخاب شده است، در حال حاضر برادر ایشان هم که همراه همیشگی وی بوده است از پیشکسوتان تئاتر استان فارس است.

جشنواره

زارع با تاکید بر اینکه انقلاب ما به دنبال سینمای مطلوب و فیلم مطلوب است گفت: سینمایی که پیام نداشته باشد سینمای انقلاب نیست، هدف از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه بسیج رشد سینما و همراه آن پیدا کردن استعدادهای انقلابی و ایجاد تحول در این عرصه است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان فارس با اشاره به نقش دولت در سینما اظهار داشت: دولت وظیفه دارد به هنرمد انقلابی کمک کند، با در اختیار گذاشتن امکانات سینماگر را تشویق نموده و موانع را از سر راه وی بردارد؛ اگر بخواهیم سینما رشد کند باید موارد متعددی را مدنظر قرار دهیم از جمله این موارد، میدان دادن به عناصر با استعداد و متعهد به انقلاب و ایجاد یک تحول به معنای سوق دادن مخاطب به سمت هنر حقیقی است.

جشنواره

زارع اضافه کرد: با توجه به اینکه مذاکرات هسته‌ای در حال پیشرفت است و تیم مذاکره‌کننده  به حمایت مردم نیاز دارند، اکران فیلم‌های هسته‌ای در مساجد و مراکزی که امکان اکران فیلم داشته باشند با تولیت کانون‌های هنرمندان در شهرستان‌ها انجام می‌شود.

بیژن کیا مسئول انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان استان فارس در تشریح چگونگی برگزاری چهارمین دوره جشنواره فیلم کوتاه بسیج که سکانس بیداری نام دارد گفت: هویت ایرانی و اسلامی ما با نظرات امام خمینی (ره) بُعد جهانی یافته است از همین رو این جشنواره  که در هفته نخست مهرماه امسال برگزار می‌شود شامل بخش های مختلف از جمله بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی شامل ولایت، رهبری، عدالت‌طلبی، استقلال، آزادگی، استکبارستیزی، دین‌باوری، ایثار، شهادت، مهرورزی و با نگاه ویژه به بیداری اسلامی و مقاومت ملل است.

جشنواره

دبیر چهارمین دوره جشنواره فیلم کوتاه «سکانس بیداری» با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره 15 شهریور تعیین شده است افزود: هنرمندان می‌توانند آثار خود را از طریق گروه‌ها و کانون‌های هنری برای دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

اطلاعات تکمیلی درباره جزئیات این جشنواره را در پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج هنرمندان به آدرس  Tanvir.ir/fa/Honarmandan دنبال نمایید.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: