آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس با بیان اینکه نظام دینی قطعاً دشمنانی دارد، گفت: جهت دوام نظام دینی نیاز به مجاهدت تمام مردم است.
حجت‌الاسلام محمود محمودی‌زاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس، همزمان با ایام دهه فجر و در آستانه فرا رسیدن عید مبعث، محفل انس با قرآن ویژه سربازان سپاه فجر فارس امروز، ۱۸ بهمن‌ماه در شیراز برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام محمود محمودی‌زاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس با بیان اینکه در نظام دینی یکسری دستورات داریم که به صراحت بیان شده است، گفت: در بعضی از آیات قرآن بیان می‌شود که اگر می‌خواهید به پیروزی نهایی دست پیدا کنید دستوراتی دارد که باید به آن‌ها عمل کنید.

وی با یادآوری آیات قرآن کریم، اولین نکته برای دستیابی به پیروزی و سعادت را ایمان معرفی کرد و گفت: هر چند درجات ایمان متفاوت است اما خطاب اهل ایمان است.

محمودی‌زاده با بیان اینکه دومین نکته در رسیدن به فلاح و رستگاری این است که انسان اهل عبودیت خداوند باشد، افزود: زیباترین جلوه عبادت با خدا نماز است و زیباترین حالت در نماز رکوع و سجود است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس ادامه داد: انسان باید بنده خدا باشد. عبد بودن یعنی نسبت به مولا گوش به فرمان باشیم. انسان در مقام عبد بودن وظیفه چشم گفتن دارد.

وی با بیان اینکه نیکی‌ها غالباً عقلانی است. عقل انسان تشخیص می‌دهد چه کاری خیر و چه کاری شر است، افزود: بالاترین مصداق خیر این است که اگر می‌خواهیم به خیر برسیم باید به کسانی وصل شویم که آن‌ها نزد خداوند آبرو دارند. پس نکته سوم این است که انسان باید اهل ولایت‌مداری بوده و دست در دست ولایت داشته باشد.

محمودی‌زاده اضافه کرد: با بررسی آیات به این نتیجه می‌رسیم که نکته چهارم دارا بودن روحیه مجاهدت است. در تمام عرصه‌ها باید تلاش کرد تا به موفقیت دست یافت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس ادامه داد: یک نظام دینی در برابرش دشمنانی وجود دارد و جهت دوام آن نظام نیاز به مجاهدت تمامی مردم و ملت است.

وی با اشاره به جمله مقام معظم رهبری در  ورد جنگ امروز که یک جنگ ترکیبی است، گفت: تحریم‌ها، ایجاد شبهه، ترور و... از جمله اقدامات دشمن برای تخریب ذهن جوانان است که راه مقابله با آن همان جهاد تبیین است که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند.

وی در پایان اظهار کرد: موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی در تمامی عرصه‌ها رشد چشمگیری داشته است و جهان همه این را می‌داند.

قاسم علیپور، معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس نیز در این مراسم گفت: برابر منویات مقام معظم رهبری با موضوع خوشایندسازی خدمت سربازی این برنامه را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی با بیان اینکه سپاه برای سربازانی که وارد می‌شوند، باید به مانند دانشگاهی باشد که دانشی را به دانش آن‌ها بیفزاید، افزود: برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار دارد که از جمله آن مناسبت‌های دینی و مذهبی، برنامه‌هایی جهت اوقات فراغت، ارتقای مباحث علمی، اعتقادی و کارآفرینی را می‌توان نام برد.

علیپور با اشاره به اینکه نگاه ما به سربازان نگاه همکار است، افزود: در این محفل که همزمان با جشن بزرگ مبعث برگزار شده است، سربازان در حد توان، با روحیه جهادی و با رضایت قلبی مشارکت لازم را داشته‌اند، از جمله انجام امورات پذیرایی و قرائت‌هایی را که عهده‌دار شده‌اند.

وی در پایان اضافه کرد: در سلسله مباحث دیگر برنامه‌های زیارتی، تفریحی، ورزشی، اردویی و همچنین حضور اولیا با سربازان را در دستور کار داریم.

انتهای پیام
نام:
ایمیل:
* نظر: