آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
با حضور فرمانده کل سپاه:
طی مراسمی با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۱۴ هزار و ۲۰۰ طرح عمرانی و غیرعمرانی محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در فارس بهره‌برداری شد.
  آیین بهره‌برداری و افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس امروز، ۴ اسفندماه با حضور سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شیراز برگزار شد.

در این برنامه ۶ هزار و ۱۹۶ فرصت شغلی پایدار قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه فجر استان فارس و ۱۴ هزار و ۲۰۰ طرح عمرانی و غیرعمرانی با اعتبار یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس در این مراسم برخی از ۱۴ هزار و ۲۰۰ طرح مذکور را یادآور شد و افزود: تعمیر و ساخت مسکن محرومین، آسفالت و ساخت راه‌های روستایی و گلزار‌های شهدا، افزایش و ایجاد فرصت‌های شغلی، کمک به ازدواج آسان و زوج‌های جوان و تامین یک هزار سری جهیزیه از جمله این طرح‌ها هستند.

علی اکبر طحان، مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس نیز در این مراسم از اجرای طرح آبرسانی در ۴۸۰ روستای استان خبر داد و افزود: همچنین ۱۹۵ پروژه در بخش بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی، بین مزارع و باغات و گلزارهای شهدا در سطح اجرا شد.

وی با بیان اینکه تا امروز ۵۵۷ واحد مسکن محرومان احداث و مرمت شده است که ۲۵۶ واحد آن امروز تحویل داده می‌شود، افزود: همچنین ۴۷۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی ارائه و برای ۶۱۹۶ نفر اشتغال‌زایی شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس با تصریح اینکه در راستای تثبیت اشتغال موفق به پایش ۶۴۶ کارگاه، کارخانه و معدن شدیم و ۱۲۷۹نفر تثبیت اشتغال را داشتیم، گفت: تا امروز ۲۳۴۲ سری جهیزیه تقدیم زوج‌های جوان در سطح استان شده است که امروز یک هزار سری هم اهدا می‌شود.

طحان میزان هزینه‌کرد طرح‌های آبخیزداری این سازمان تاکنون را یک هزار و ۷۵۸ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امروز ۱۱۰ روستا از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند و با اهدا ۱۰۰۰ سری جهیزیه و تحویل ۲۵۶ مسکن محروم و ۶۱۹۶ فرصت شغلی، جمعا به ارزش ۸۱۰ میلیارد تومان، خدمات عمرانی و غیرعمرانی به مردم عزیز فارس تقدیم می‌شود.

مجید علیپور، مسئول قرارگاه اجتماعی امنیتی احمدبن‌موسی(ع) شیراز نیز در این مراسم با اشاره به برنامه‌های امروز گفت: ۱۴۲۰۰ طرح عمرانی و غیرعمرانی با اعتبار ۱۶۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که بیش از ۷۰ خانوار از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه محرومیت‌زدایی یکی از سرفصل‌های فعالیت این قرارگاه است، گفت: ۲۱۴۲ پروژه عمرانی با اعتبار ۴۰۰میلیارد تومان، خدمت‌رسانی در عرصه‌های عمرانی و غیرعمرانی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان، احداث، تجهیز و راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال‌زایی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان، و آسفالت یک‌میلیون و ۲۰۰ متر مربع از معابر ۱۰۲ روستا از ۲۳۲ روستای شهرستان شیراز با اعتبار ۲۵۰‌میلیارد تومان از جمله خدمات این قرارگاه است.

علیپور با اشاره به فعالیت‌های دیگر این قرارگاه گفت: برای اولین بار قرارگاه محرومیت‌زدایی و صیانت از سومین حرم اهل بیت (ع) به تایید و‌مصوبه شورای شهر شیراز رسیده است و دارای اعتبار ۳ درصد بودجه عمرانی شهرداری و دیگر دستگاه‌های مرتبط است و سند محرومیت‌زدایی شهرستان شیراز، برنامه این قرارگاه است و ساختار منسجم با ریاست استاندار شیراز دارد.
انتهای پیام
نام:
ایمیل:
* نظر: