آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس: شهرستان کازرون هم در بعد دینی و هم ملی می درخشد.
 سردار سرتیپ دوم پاسدار ابراهیم بیانی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس در  یادواره 1300شهید شهرستان کازرون در مصلی نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت یادو خاطره شهدا و بزرگان شهرستان کازرون اظهار داشت: سابقه رشادت ها و دلارمندی ها مردم کازرون به پیش از یک صد سال قبل در مبارز به دولت استعمار انگلیس به رهبری ناصر دیوان کازرونی برمی گردد.
وی ضمن درود و تحیات بر رزمندگان کازرون  که یادآوری حماسه ها در عملیات ها هشت سال دفاع مقدس هستند یادآور شدند: رشادت ها و دلاورمندی های کازرونی ها در عملیات ها کم گفته شده و حماسه های مردم کازرون در طول هشت سال دفاع مقدس در تقدیم1300شهید بی نظیر می باشد.
مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران استان فارس با درود به  مردم شجاع، غیرتمند، متدین و  انقلابی شهرستان کازرون بنماییم تصریح داشت : شهرستان کازرون هم در بعد دینی و هم بعد ملی  می درخشد نیاز به تعریف و تمجید ندارد  و  با ضرب المثل آنرا که عیان است چه حاجت به بیان است، توصیف نمود.
وی ادامه داد: قهرمان مرد مبارز که رهبری مردم کازرون را در بیش از یکصد سال قبل، در آن زمان که انگلیس ستمکار و  جنایت کار ظلم بر علیه مردم مظلوم  ما کرد، ناصر دیوان کازون ملقب  و معروف به ناصر لشکر، رهبری و فرماندهی مردم شجاع کازرون را برعهد گرفت و در کنار سایر مقام های بزرگ این سرزمین همانند صولت ودوله قشقایی و مبارزان دشتسانی قیام  علم را بر علیه انگلیس برافراشت  و اجازه نداد این سرزمین به دست استعمار تسخیر شود.
سردار بیانی به حماسه رزمندگان کازرونی در سوسنگرد گفت و بیان داشت: درود بر رزمندکان کازرون در حماسه سوسنگرد که از حماسه ها این مردم گفته نشده و یا کم گفته شده، از حماسه هایی که رزمندگان کازرون خلق کرده اند.
وی به شهادت 85رزمنده شهرستان کازرون در 4دی سال1365در عملیات کربلای4پرداخت و اشاره داشت:  در آمار شهدای عملیات 4، که دروازه فتح و پیروزی عملیات کربلای5 می باشد خط شکن بودن رزمندگان کازرون  در آمار شهدای این عملیات که از 1000هزار شهید 85 شهید کازرونی بودنند بیانگر این است کازرونی ها خط شکن و غواص بودنند و این شجاعت ، عظمت، افتخار و اقتدار  رزمندگان کازرون را در طول دفاع مقدس اثبات می کند.
 این مقام مسئول استان فارس به حضور فعال رزمندگان کازرون در جبهه ها گفت و تاکید داشت: حضور بالای رزمندگان کازرونی در جبهه ها  در  دو گردان، تیپ المهدی(عج) گردان ثارالله به فرمانی حاج رحیم قنبری و در لشکر 19فجر گردان زینب(س) به فرمانده حاج کاظم پدیدار حضور  رزمندگان کازرونی چشم گیر و قابل تقدیر می باشد.
 وی به موضوع فلسطین هم اشاره داشت و خاطر نشان نمود: مظلومیت مردم غزه اوج خباثت آمریکایی و اسرائیل غاصب را در باریکه عزه شاهد هستیم که ان شالله پیروزی حتمی در این جنگ با مردم فلسطین خواهد بود.
سردار بیانی  با توجه به درپیش بودن روز 9 دی روز بصیرت، که مردم فهیم و بصیر کازرون یک روز زودتر از دیگر شهرها  به میدان آمدند،گفت: حضور مردم کازرون در محکوم نمودن  اقدامات  منافقین و دشمنان اسلام  در8دی  سال1388 گه یک روز زودتر از دیگر از شهرها به خیابان آمدند اوج بصیرت این شهر را نشان می دهد.  
در این مراسم همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمد صباحی امام جمعه کازرون ضمن خیر مقدم به حاضرین در مراسم و تشکر از زحمت کشان برپایی یادواره شهدا بر ادامه راه شهدا تاکید داشت و حاضرین شاهد اجرای گروه سرود پایگاه شهید قاسم سلیمانی و دیکلمه خوانی فرزند شهید مدافع حرم علی جوکار  و تئاتر شهادت بودنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: