آخرین اخبار
کد خبر: ۵۷۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه، در مراسم تجلیل از شاعر انقلابی:
سردار آسودی گفت: در شعر آیینی اگر می خواهیم به عاشورا بپردازیم، باید یدانیم ابعاد مختلفی دارد، مظلومیت هم یک بُعد آن است باید به بُعد حماسی آن هم بپردازیم.

به گزارش تنویر، مراسم نقد و بررسی آثار شاعران فعال فارس و تجلیل از حجت الاسلام محمد حسین انصاری نژاد، شاعر انقلابی استان به همت بسیج هنرمندان فارس و با حضور سردار آسودی مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه، جمعی از شاعران، منتقدان استان فارس و اساتید دانشگاه شیراز برگزار گردید.


به‌ابعاد حماسی‌عاشورا خوب نپرداخته ایم، باید بیشتر بپردازیم

در ابتدای این مراسم نیما زارع مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس ضمن خوشآمد گویی به حاضران گفت: استان فارس محل سکونت بسیاری از شاعران انقلابی و متدین است، همه می دانیم شاعران و هنرمندان انقلابی در خط مقدم مبارزه با توطئه های فرهنگی دشمنان قرار دارند و وظیفه همه ما تجلیل از این هنرمندان انقلابی است. امروز و در این مراسم ضمن بررسی اشعار شاعران فعال استان فارس، تجلیل از حجت الاسلام محمد حسین انصاری نژاد شاعر انقلابی استان نیز انجام خواهد شد و البته در آینده و در فرصت های مناسب، از سایر شاعران انقلابی و متدین استان فارس نیز تجلیل خواهیم نمود.


به‌ابعاد حماسی‌عاشورا خوب نپرداخته ایم، باید بیشتر بپردازیم

سردار آسودی مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه، در این مراسم اظهار داشت: بسیار خوشحال هستم که در چنین جلسه با شکوه، بسیار خوب و با معنویت که نکوداشت و پاسداشت از شاعر ارجمند و انقلابی حجت الاسلام و المسلمین انصاری نژاد است حضور دارم، این جلسه به عنوان عرض ارادت به همه شاعران انقلابی و شاعران استان فارس برگزار شده است.

سردار آسودی گفت: افتخار شاعران ایران و جامعه ادبی ایران این است که رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی (ره) خود شاعر بوده است. حضرت امام (ره) هم یک مرجع عالیقدر و هم بنیانگذار جمهوری اسلامی بودند و توجه ویژه ای به شعر داشتند، آثار بسیار خوبی هم پس از رحلت ایشان منتشر شده است؛ افتخار دیگر شاعران میهن اسلامی این موضوع است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای هم شاعر هستند و هم توجه وِیژه ای به جامعه ادبی و شاعران دارند، بسیار دیده ایم که حضرت آقا با روحیه ای خوب در محفل شاعران حضور پیدا می کنند و لذت می برند، این افتخاری برای جامعه ادبی و شاعران ایران اسلامی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: حضرت آقا به عنوان یک الگو به دیگر مدیران انقلابی نشان می دهند که باید به جامعه شاعران توجه کنید، زیرا شاعر با شعر انقلابی و حماسی اش اثر گذار است، هر چند که متاسفانه خیلی از مدیران ما توجه نمی کنند، این توجه به شاعران و هنرمندان، مدل و الگویی است که حضرت آقا ارائه می دهند، ضمن این که خودشان هم شاعر هستند و شعر و شاعری را هم دوست دارند، ایشان سالیانه چند نوبت در جمع شاعران حضور پیدا می کنند و این مدل را ارائه می دهند این یعنی این که مسئولین هم در جمع شاعران حضور پیدا کنند و از این هنر ادبی استفاده کنند. امیدواریم شاعران انقلابی، مومن و متدین ما نیز به این موضوع توجه داشته باشند این افتخاری است برای این جامعه که باید به آن پرداخته شود.


به‌ابعاد حماسی‌عاشورا خوب نپرداخته ایم، باید بیشتر بپردازیم

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: به عنوان یک برادر کوچک که در عرصه های فرهنگی و هنری و دیگر عرصه ها در سطح کشور حضور دارد می گویم شاعر انقلابی باید با یک روح معنوی و حماسی شعر بسراید زیرا انقلاب اسلامی یک انقلاب معنوی و حماسی است، باید پیام های انقلاب، امام (ره) و شهدا از بستر شعر به جهان ارائه شود، ایجاد امید کند، آن روح انقلابی را باید به همه جهانیان ارائه بدهیم، این خود اثر گذار است. بسیار سوژه های مختلفی داریم، در شعر آیینی اگر می خواهیم به عاشورا بپردازیم، باید بدانیم ابعاد مختلفی دارد، مظلومیت هم یک بُعد آن است باید به بُعد حماسی آن هم بپردازیم ما به ابعاد حماسی عاشورا خوب نپرداخته ایم باید بیشتر بپردازیم، توجه و تلاش کنیم. کسانی در یمن و سوریه و عراق و دیگر بلاد به این الگوهای انقلاب اسلامی چشم دوخته اند، نیاز به این روح حماسی داریم.

سردار آسودی در پایان صحبت هایش گفت: من معمولا شب ها دو ساعت وقت می گذارم تا اشعار شاعران انقلابی و متدین را مطالعه و بررسی کنم، از جمله اشعار آقای انصاری نژاد و دیگر سایت های استان فارس که آدم می خواند و لذت می بَرد، انسان با یک آرامشی به خواب می رود و فردا با امیدواری برای خدمت به انقلاب اسلامی بر می خیزد.

به‌ابعاد حماسی‌عاشورا خوب نپرداخته ایم، باید بیشتر بپردازیم

سردار آسودی مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: در عرصه تمدن اسلامی و در سطح جهان به الگوهای دفاع مقدس ما، به الگوی مقابله با جنگ نرم ما و اقتصاد مقاومتی ما نگاه می کنند، ما داریم الگوسازی را انجام می دهیم و به جهان عرضه می کنیم، اگر در کشورهای مختلف می بینید در مقابل زیاده خواهی های استکبار جهانی و توطئه های استکبار جهانی می ایستند، این با بهره گیری از الگوهای انقلاب اسلامی است، ما کار خود را انجام می دهیم و این خود به الگو تبدیل می شود. برگزاری این گونه مراسم کار بسیار ارزشمندی است که در عرصه شعر و ادبیات خیلی به آن توجه نمی شود، این ها بسیار تاثیر گذار است ما موظفیم برای تشویق شاعران حماسه سرا و آئینی از ایشان تجلیل کنیم، نه فقط در جلسات بلکه آثار ایشان را هم باید بخریم و ارائه بدهیم، شاعران و هنرمندان انقلابی با دیده بانی و با بهره گیری از قلم و شعر با توطئه های فرهنگی دشمن مقابله می کنند و هشدارهای لازم را می دهند. این کار بسیار ارزشمندی که در استان فارس و شیراز انجام شده است، امیدواریم به الگویی برای دیگر استان ها نیز تبدیل شود.

به گزارش تنویر، در بخش دیگری از این مراسم و پس از نقد و بررسی اشعار حجت الاسلام انصاری نژاد توسط اساتید دانشگاه شیراز، حجت الاسلام انصاری نژاد به ارائه چند بیت از اشعارش پرداخت. در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از حجت الاسلام انصاری نژاد و اساتید دانشگاه شیراز تقدیر شد.


به‌ابعاد حماسی‌عاشورا خوب نپرداخته ایم، باید بیشتر بپردازیم

به‌ابعاد حماسی‌عاشورا خوب نپرداخته ایم، باید بیشتر بپردازیم

شرح تصویری این مراسم را اینجا ببینید.


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: