شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۸:۲۷:۲۳
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۵۹۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان فارس در مصاحبه با تنویر جهرم:
سردار ابراهیمی گفت: امید است با توجه به سابقه لشکر پیروزمند المهدی(عج) در عملیاتهای کربلای 4 و 5 از بین 275 شهید سرافراز، شهید یا شهدائی از جهرم نیز باشد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان فارس در مصاحبه با خبرنگار تنویر جهرم، ضمن تجلیل از تشییع باشکوه مردم از 275 شهید بازگشته به وطن و ایجاد فضای معنویی در کشور، اظهار نمود: ما بعد از تشییع پیکر مطهر امام راحل(ره) در کشور دیگر چنین مراسمی را ندیده بودیم.

سردار ابراهیمی ضمن مقایسه این حرکت با حرکتهای انقلابی مردم در ایام الله های 22 بهمن، روز قدس و 9 دی، افزود: این روز نیز باید در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان یوم الله دیگری ثبت و ضبط شود.

وی پیشنهاد نمود: همه ساله در تاریخ 26 خرداد، بزرگداشت و یادواره شهدای غواص در سراسر کشور برگزار گردد تا یاد و خاطره این روز در اذهان جاودانه باقی بماند.

سردار ابراهیمی ضمن عدم تأیید حرکت برخی از افراد در تشییع با شکوه 26 خرداد بیان داشت : اینگونه حرکات و رفتارها برنامه ریزی شده توسط نظام یا جناح و گروهی نیست که در کنار تابوت شهدا کسی بخواهد توهینی به مسئولین داشته باشد.

وی افزود: شهدا متعلق به همه مردم هستند، اینها عده ای هستند که در پناه شهدا حرف دلشان را می زنند، نظری یا انتقادی دارند، بیان می کنند، ولی سازمان دهی شده نیستند. نگاهشان که بکنی می بینی یک عده ای هستند که همیشه بودند، هستند و خواهند بود. مسئولین امر باید صعه ی صدرشان را بالاتر ببرند و انتقاد پذیرتر باشند.

سردار ابراهیمی در پاسخ به این سوال که آیا از 175 شهید غواص تشییع شده از شهرستان جهرم نیز در میانشان است؟ بیان داشت: اگر آماری از شهدای لشکر المهدی(عج) و لشکر 19 فجر در این بین باشد به علت سوابق و خط شکنی لشکر پیروزمند المهدی(عج) در دوران جنگ و مخصوصا حضور فعال در عملیاتهای کربلای 4 و 5 در منطقه شلمچه و جزیره ام الرصاص، امید است که شهید یا شهدائی متعلق به جهرم نیز در این بین باشد.

وی افزود: باید منتظر بمانیم تا تفکیک بین شهدا و شهدای گمنام در تهران انجام شود و آمار و ارقامی به ما بدهند.  

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان فارس با توجه به پیشینه انقلابی و دینداری مردم جهرم اظهار داشت: اگر شهید یا شهدائی در بین این شهدا از جهرم باشند، قطعا یکی از تشییع های باشکوه و به یادماندنی و بی نظیر هم در جهرم اتفاق خواهد افتاد.

سردار ابراهیمی با بیان اهمیت و ارزش اردوهای راهیان نور، بیان داشت: یکی از مناطقی که بیشترین استقبال کننده را دارد، علقمه است که به همت بچه های جهرم احیاء شده و مورد بازدید عموم قرار گرفته است. وی افزود: علقمه تدبیر قشنگی است، هر کس به هر عنوانی بخواهد مشکلی در آن منطقه ایجاد کند، به شهدا جفا می کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: