يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۰:۴۷:۲۵
کد خبر: ۶۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰
هیئت داوران هفتمین جشنواره شعر بسیج هنرمندان فارس با عنوان" رازستان" بیاینه ای را صادر و در آیین اختتامیه این جشنواره قزائت گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، هیئت داوران هفتمین جشنواره شعر بسیج هنرمندان فارس با عنوان" رازستان"، در آیین اختتامیه نخستین فصل‌واره این جشنواره با نام"ترمه وترنج" بیانیه ای را صادر نمود که توسط عبدالرضا قیصری، یکی از داوران جشنواره قرائت گردید.

 



متن این بیانیه به شرح ذیل می باشد:

 "معجزه واژگان گذشته ای داردبه درازای عمر بشر. شعر رامرتبتی بوده وهست که این معجزه را در پیوند احساس وحکمت آن چنان به کار می گیرد که حاصلش را تا همیشه خوشنویسان مشق کنند و نگارگران نقش نمایند وعاشقان وعارفان در هاله ای از ترنم وسماع به خاطر بسپارند.

بی شک، برگزاری جشنواره ای با موضوع شعر های عاشقانه وعارفانه که آیینه ی نمایان‌تری را به احساس ناب هستند غنیمت است، چرا که در این زمانه اغلب فراخوان ها اشعار حکمت آمیز شاعران هستند و این سپاس از سازمان محترم بسیج هنرمندان را لازم می نماید که مجال مناسبی را برای عرضه این گونه آثار فراهم ساختند. 

هیئت داوران ضمن سپاس از تمامی شاعران که آثارشان را به دبیرخانه ارسال نمودند وضمن پاسداشت جایگاه بلند شاعرگرانقدر جناب آقای غلامعلی مهدی خانی(مجرد) نکاتی را قابل توجه می داند:

الف) اگرچه شعر عاشقانه در کنار شعر عارفانه دیدن گنجاندن دو پادشاه است در یک اقلیم اما آثار رسیده در بخش عاشقانه هم از جهت تعداد و هم جهت از کیفیت بیشتر و بهتر بود که دلایل آن قابل بحث و بررسی می باشد.

ب) انتخاب آثار برتر حاصل جمع نمرات مستقل داوران بوده که آثار را بر اساس آثار کدگذاری شده و بدون نام مورد ارزیابی قرار داده اند.

ج) شناسایی و فعال نمودن ظرفیت شعرهای عاشقانه و عارفانه در شعر جوان استان فارس حرکتی مقدس و شایسته است که می تواند نیاز فراگیر و روز افزون نسل جدیدبه اشعار وترنم های احساس برانگیز وتاثیرگذار ودر عین حال سالم وساختارمند برآورده سازد.

برهمین اساس هیئت داوران پس از بررسی آثار در دومرحله داوری اسامی برگزیدگان را اعلام نمود."

 

 

 

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: