سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۵:۵۰:۰۱
کد خبر: ۶۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
حجت الاسلام و المسلمین محمدی:
حجت الاسلام و المسلمین محمدی در کارگاه ((پیوند خانوادگی در اسلام)) که به همت حوزه 8 حضرت نرجس برگزار گردیده بود، فرمودند:خانواده به اعتبار پیوند ایمانی در نزد پروردگار محترم است

حاج آقا محمدی در این کارگاه بیان داشتند:به طور کلی می توان محتوای دین اسلام را به دو بخش تقسیم کرد که میان آنها ارتباط و همبستگی بالایی برقرار است: عقاید و باورها.در اسلام یک سلسله عقاید مطرح است که مردم باید آنها را باور کنند و به آنها ایمان بیاورند؛ و یک سری اعمال و رفتارها که باید به آنها عمل کنند. سعادت انسان ها با ایمان تنها، یا عمل به تنهایی تأمین نمی شود؛ بلکه باید ایمان و عمل با هم در یک فرد باشند تا او را در دنیا و آخرت به سعادت برسانند.

ایشان افزودند:پس برای تکامل بشر، هم ایمان لازم است و هم عمل صالح. ایمان و عمل صالح، لازم و ملزوم یکدیگرند؛ ایمان به منزله روح و عمل صالح و منزله جسم است، و خداوند خواهان عمل شایسته ای است که ناشی از ایمان به او باشد، وگر نه ارزش معنوی ندارد. 
وی اظهار داشتند: خداوند غنی بالذات است و هیچ نیازی به عبادت ما بندگان ندارد؛ عبادت ما سودی به خدا می نمی رساند و  ترک آن نیز زیانی به ذات مقدس او وارد نمی کند. مستحب است فردی که تصمیم به ازدواج می گیرد، با دعا به درگاه الهی به استقبال برپایی کانون الهی خانواده برود و از درگاه خدا برای خود همسری شایسته طلب کند.
مسئول محترم نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بقیةا...(عج) شیراز افزودند: قرآن کریم، تنها در صورتی اعضای خانواده ای را به صورت یک جمع می پذیرد و ارزش خانوادگی برای آن قائل است که شرط ایمان در آن خانواده برقرار باشد. در ماجرای حضرت نوح که فرزندش در زمره کفار قرار گرفت، در لحظه غرق شدن فرزند، خدا به حضرت نوح (ع) فرمود: «انه لیس من اهلک ؛ او از اهل تو نیست»؛ گرچه پیوند نسبی برقرار است، اما چون پیوند اعتقادی قطع شده پیوند نسبی بی ارزش و او از جمع بیت نبوت خارج است.
بدین ترتیب، خانواده به اعتبار پیوند ایمانی در نزد پروردگار محترم است. در مکتب های الهی، پیوندها و روابط خویشاوندی بر اثر اعمال ناشایست سلب می شود. برای نمونه، در خانواده ی دو پیامبر بزرگ الهی، حضرت نوح و حضرت لوط (ع)، به سبب آنکه همسرانشان به آنها ایمان نیاوردند، رشته ی پیوند خانوادگی بریده شد وآن دو زن دچار عذاب الهی گشتند.

وی در پایان بیان داشتند: اگر اعضای خانواده در این دنیا افرادی صالح باشند، در آخرت نیز از هم جدا نیستند؛ بلکه با تشکیل یک خانواده، در سایه ی لطف و مرحمت الهی و برخوردار از مواهب بی همتای خداوند با هم زندگی می کنند؛ چنان که قرآن کریم خطاب به مؤمنان  می فرماید: خود و همسرانتان در نهایت شادی وارد بهشت شوید.
این ورود به بهشت، به اعتبار اهل بودن و ارحام بودن، باعث سرور بیش تر بهشتیان است .

نام:
ایمیل:
* نظر: