جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۰۲:۲۳
آخرین اخبار
کد خبر: ۶۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۹
سیزدهمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی در لارستان
در آئین افتتاحیه سیزدهمین اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی، از 23 پیرغلام حسینی در لارستان تجلیل شد.
به گزارش خبرنگار تنویر،در شامگاه روز دوشنبه مراسم افتتاحیه سیزدهمین اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی به میزبانی شهرستان لارستان با حضور علمای تسنن و تشیع، شاعران، مداحان، 110 پیرغلام و خادم حسینی و صدها نفر از مردم متدین و ولایتمدار لارستان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم امیر جاهدی فرمانده سپاه لارستان و یکی از دست اندرکاران برگزاری سیزدهمین نشست پیرغلامان حسینی با برشمردن فعالیت دو ماهه 12 کارگروه تخصصی از حجم فعالیت های صورت گرفته سخن گفته و اظهار امیدواری کرد که این نشست به نحو احسن اجرا شود.

در ادامه این مراسم  گروه سرود مصباح الهدی لارستان به هنرنمایی پرداخته و سپس مداحی لاری الاصل بین المللی نزار القطری در عزای جان باختگان منا با عنوان «ای شهیدان منا»، سخنرانی دکتر عاطفی دبیر این دوره اجلاسیه، مداحی 5 تن از مداحان هندی و پاکستانی، سخنرانی امام جمعه اهل تسنن شهرستان خنج، سخنرانی مبارز یمنی، ابطحان خوانی مداح اهل کشور تانزانیا نام برد.

در این شب معنوی از 23 پیرغلام حسینی از جمله؛ حضرت آیت الله سیدعبدالعلی آیت اللهی(ره) امام جمعه فقید لارستان، حضرت آیت الله سیدمجتبی موسوی لاری(ره) نماینده ولی فقیه در لارستان، آیت الله سیدحسین نسابه، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر نخبه الفقهایی، مداح و سردار شهید شعبانعلی عفیفه، مداح بسیجی زنده یاد حاج عبدالرسول معمارزاده تجلیل شد.

همچنین با حضور مسئولین حاضر در مراسم، از تندیس ثبت معنوی سینه زنی شهر لار به عنوان میراث فرهنگی ناملموس رونمایی شد.

شیخ عبدالصمد ابونجمی امام جمعه اهل سنت خنج با بیان اینکه طبق فرموده خداوند تبارک و تعالی همه مسلمانان با یکدیگر برابر و برادرند، اظهار داشت: تنها معیار تفاوت بندگان در تقوا و اخلاص الهی است.

وی با اشاره به اینکه هیچگاه دین خدا با کشتار و آواره کردن بدست نمی آید، افزود: حکومتی که همراه با کشتار مردم مظلوم و آواره کردن ناموس مردم بدست آید، پایدار نخواهد بود.

امام جمعه اهل سنت خنج تأکید کرد: کسانی که دین و حکومت را با نام خدا از طریق خشونت می طلبند، خطر آنها از امپریالیسم شرق و غرب برای جهان اسلام بدتر است.

شیخ ابونجمی با ابراز تأسف از آوارگی مسلمانان به کشورهای اروپایی، خاطر نشان کرد: این مایه تأسف است که مسلمان باعث آوارگی برادر دینی خویش شده اند و آنان مجبور به پناه بردن به غیر مسلمان شده اند.

وی ابراز امیدواری کرد: به حول و قوه الهی برادری، وحدت و عظمت در بین مسلمانان و کشورهای اسلامی حکم فرما شود.

امام جمعه اهل سنت خنج با تجلیل از ترویج دهندگان حب اهل بیت پیامبر(ص)، تصریح کرد: حب اهل بیت پیامبر(ص) نشانه ایمان یک مومن است و اگر مسلمانی محبت پیامبر(ص) و آل پیامبر(ع) را بر دل نداشته باشد، بویی از ایمان نبرده است.

جمشید جعفرپور نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج و گراش با تجلیل از مسئولین برگزاری به جهت انتخاب شهرستان لارستان برای نخستین بار در کشور که اجلاسیه بین المللی در غیر مرکز استان، گفت: این اقدام نشان از ظرفیت بالای لارستان است.

وی با بیان اینکه با وجود گذشت 14 قرن از عاشورای سیدالشهدا(ع) این واقعه تاریخی همچنان ماندگار است، تصریح کرد: قیام حضرت امام حسین(ع) الگویی از تمام جهات برای جامعه بشری است.

جعفرپور واقعه عظیم و جانسوز عاشورا را سرمایه ای بزرگ دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران با نام نهضت حسینی به ثمر نشست.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از اثرات ماندگار مکتب حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را در هشت دفاع مقدس نام برد و اضافه کرد: باید بدانیم راز ماندگاری حادثه جانسوز کربلا، نتیجه تلاش و پیام آوری حضرت زینب(س) و حضرت امام سجاد(ع) است.

وی با تأکید بر نقش برجسته مداحان در حفظ و گسترش نهضت عاشورایی، تصریح کرد: مداحان و ذاکران هستند که مانع فراموشی امام حسین(ع) می شوند و اینها هستند که با جذب مردم به هیأت ها، باعث بصیرت جامعه می شوند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: