کد خبر: ۷۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱
بسیج فرهنگیان فارس از حدود یک ماه قبل از فرا رسیدن هفته بسیج با تشکیل ستاد مرکزی اقدام به برنامه ریزی برای اجرای برنامه های مناسب جهت فرهنگیان بسیجی نموده است که در ادامه نگاهی اجمالی بر برنامه های اجرایی بسیج فرهنگیان استان در هفته ای که گذشت خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، پنجم آذرماه یادآور یکی از بزرگترین و مدبرانه ترین و تعیین کننده ترین تصمیمات معمار بزرگ انقلاب، خمینی کبیر است. ایشان با صدور فرمان تشکیل بسیج در 5 آذر ماه سال 58، عملا رسمیتی تاریخی به نهاد بسیج دادند و یک فراخوان ملی را آغاز کردند که با تشکیل و انسجام آن کشور عزیزمان در بسیاری از برهه ها و آزمونها و با تکیه بر آن سربلند بیرون آمد که سرآمد آنها دفاع مقدس بوده است.

امروز نیز همان نهاد مقدس در قشرهای مختلف و به ویژه فرهنگیان موجود است و درحالیکه تجربه ای چندین ساله را یدک می کشد، آماده است تا با نیروهای مخلص و انقلابی خود در اقصی نقاط کشور و در زمینه های مختلف اقدام به خدمت رسانی نماید.

بسیج فرهنگیان فارس از حدود یک ماه قبل از فرا رسیدن هفته بسیج با تشکیل ستاد مرکزی اقدام به برنامه ریزی برای اجرای برنامه های مناسب جهت فرهنگیان بسیجی نموده است که در ادامه نگاهی اجمالی بر برنامه­ های اجرایی بسیج فرهنگیان استان در هفته ای که گذشت خواهیم داشت.

در اولین روز از هفته بسیج که با عنوان "بسیج، ولایت و انتظار" نامگذاری شده بود شاهد شرکت منسجم فرهنگیان بسیجی در قالب حلقه­های صالحین در نماز جمعه در سراسر استان و تشکیل حلقه های صالحین در مصلاهای نمازجمعه، با موضوع استکبارستیزی و نفوذ دشمن بودیم.

در دومین روز از هفته بسیج با عنوان "بسیج، بصیرت و استکبارستیزی"، نشست های بصیرتی با موضوع استکبارستیزی و نفوذ و لزوم مقابله با آمریکا به عنوان شیطان بزرگ و نماد استکبار در کانون­های فرهنگیان استان برگزار شد.

در سومین روز از هفته بسیج با عنوان" بسیج، خودکفایی و اقتصاد مقاومتی" و با توجه به اینکه فرهنگیان به عنوان قشر هدایت کننده جامعه می باشند نشست­های معرفتی در جهت آگاهی و بصیرت افزایی و با حضور سخنرانان برجسته استانی و کشوری در کانون­های بسیج فرهنگیان تشگیل گردید.

در چهارمین روز از هفت بسیج که با عنوان "بسیج، خودباوری و جهاد علمی" نامگذاری شده است، مستند تلویزیونی بسیج فرهنگیان استان فارس با محتوایی از برنامه ها و نخبگان فرهنگی بسیجی این قشر جهت پخش از شبکه استانی (مشروح آن در گزارش مستند صدا و سیمای استان فارس آمده است) تهیه و تنظیم گردید.

از دیگر برنامه های این روز حضور آذری مدیر کل آموزش و پرورش استان به مناسبت هفته بسیج در محل سازمان بسیج فرهنگیان استان است که در جریان این دیدار ایشان از نزدیک با برنامه های این سازمان آشنا شدند. در این دیدار مقرر شد مدیر کل و شورای معاونین به صورت فعال در مراسم تشیع و تدفین شهدای گمنام در دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری شرکت نمایند.

همچنین در این روز ضبط برنامه تلویزیونی با حضور سه نفر از نخبگان علمی بسیج فرهنگیان و یک نفر از فعالان فرهنگی بسیج فرهنگیان و مسئول سازمان بسیج فرهنگیان توسط شبکه فارس انجام شد. برنامه با حضور آقایان امین رحیمی و دکتر محمد گودرزی و سرکار خانم احمدی به عنوان نخبگان علمی بسیج فرهنگیان در خصوص برنامه­های علمی بسیج فرهنگیان و دستاوردهای علمی بسیج و آقای سید محی الدین حسینی از فعالان فرهنگی، ضبط و در دو قسمت در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در دو نوبت پخش گردید.

روز سه شنبه سوم آذرماه و پنجمین روز از هفته بسیج که با عنوان "بسیج، خانواده و سبک زندگی" نامگذاری شده است، همایش افزایش جمعیت با موضوع ضرورت خانواده و افزایش جمعیت و سبک زندگی ایرانی اسلامی در برخی از کانون­های بسیج فرهنگیان و تبیین تهدیدات پیش روی در این موضوع توسط کارشناسان مربوطه در جامعه هدف (فرهنگیان) برگزار گردید.

در روز چهار شنبه چهار آذرماه و ششمین روز از هفته بسیج با عنوان"بسیج، وحدت و بیداری" نامگذاری شده اشت شاهد حضور مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس در برنامه زنده رادیویی صدای معلم از شبکه استانی و تشریح جریان سازی فرهنگی در آموزش و پرورش بر مبنای انتظاراتی که دین از مجموعه آموزشی کشور دارد و نقشی که بسیج می تواند در این بین داشته باشد بیان و شاخص های معلم تراز انقلاب اسلامی تشریح شد.

همچنین در این روز قسمت اول برنامه تلویزیونی بسیج فرهنگیان استان فارس از شبکه استانی پخش تا در جهت فضا سازی هفته بسیج در جامعه پیرامونی تلاش شود.

کلاس بصیرت دیگر برنامه این روز بود که طی آن در اولین ساعت کلاس درس ، فرهنگیان به تبیین و تشریح جایگاه بسیج در جامعه دانش آموزی پرداختند.

در روز پنج شنبه پنجم آذرماه و آخرین روز از هفته بسیج، همایش انس و مودت بسیج با حضور پرسنل اداره کل آموزش و پرورش استان و با سخنرانی حجت الاسلام عابدی در موضوع بسیج و روحیه استکبار ستیزی و نقشی که بسیج در مقابله با نفوذ دارند برگزار شد. که این همایش با مداحی ذاکر اهل بیت حاج کاظم محمدی همراه بود.که از دیگر برنامه های این روز غبار روبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدا و تجدید پیمان با امام (ره) و شهدا با حضور فرهنگیان بسیجی سراسر استان در گلزارهای شهدا بود که در تطهیر فضای جامعه بسیار اثرگذار است.

/انتهای پیام/224224

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: