سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۲۳:۳۸
کد خبر: ۷۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴
سردار ابراهیمی:
سردار ابراهیمی در همایش اقشار کانون پیشکسوتان سپاه ناحیه بقیةا...(عج) شیراز فرمودند:دشمن در صدد استحاله فرهنگی در جامعه است

همایش کانون پیشکسوتان سپاه ناحیه بقیةا...(عج) شیراز در سالن شهید اسلامی نسب به مناسبت هفته بسیج برگزار گردید.در این همایش سردار ابراهیمی مدیر کل بنیاد حفظ و آثار ارزشهای دفاع مقدس استان فارس در خصوص استحاله فرهنگی بیان داشتند:.‏ دشمن در صدد استحاله فرهنگی در جامعه است  و امروز بنی‌امیه در چهره داعش ظهور کرده است.  دشمن با برنامه‌ریزی دقیق درصدد خاموش کردن حیات دین واقعی بود که ستون اصلی آن ‏را ولایت تشکیل داده بود و در این راه بنی امیه از هیچ تلاشی فروگذاری نکردند.

وی گفت:حزب اموی و سفیانی که امروز با چهره‌های مختلفی چون داعش و وهابیت، ‏علیه مبانی دین اسلام در حال فعالیت هستند، تنها به دنبال خاموش کردن حیات اسلام، از بین بردن ‏غیرت دینی و بی‌رغبتی نسبت به ارزش‌ها از طریق جنگ نرم هستند.

ایشان در ادامه بیان داشتند:فرهنگ هر ملتی دژ حیات آن مردم و جامعه است که بر فراز قله هستی یک ملت بنا می شود، فرهنگ ماندگارترین وجه زندگی بشر است و در تعریف آن باید گفت: "فرهنگ عبارت است از: مجموعه ای از معارف، اعتقادات، اخلاق و آداب و رسوم یک ملت.

سردار در پایان منظور از استحاله فرهنگی را اینگونه تعریف کردند: تلاش دشمنان یک ملت برای گرفتن اعتقادات و ارزش های مردم آن جامعه است. مردمی که با پشتوانه اعقادات دینی و ملی خود سرمایه عظیمی از فرهنگ و دست آوردهای فرهنگی را با خود دارند. این فرهنگ که بر اساس اعتقادات دینی مردم شکل گرفته و باعث ترقی و تعالی آنها شده و می شود، دشمن تلاش می کند تا به شیوه های گوناگون، به جنگ فرهنگی آنان رفته و فرهنگ آنان را مورد هجوم قرار داده، و با تغییر فرهنگ آنان آن ملت را از پای در آورد، فرهنگ آنان را که در واقع هویت آن ملت است از آنها گرفته و فرهنگ دل خواه خود را جایگزین آن می کند در نتیجه مردم بی هویت شده فرهنگی وارداتی جایگزین آن خواهد شد و در واقع نوعی برانداری است که وابستگی های دیگر را به دنبال دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر: