کد خبر: ۷۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
شهید غلامرضا بابایی :
شهید بابایی در فرازی از وصیت نامه خود نوشت: "دانش آموزان عزيز تقاضا مي کنم که سنگر علم را ترک ننماييد اگر بخواهيم انقلاب بماند بايد از لحاظ اقتصادي خود کفا باشيم"

به گزارش کنگره سرداران و15هزار شهید استان فارس ، شهيد غلامرضا بابايي  فرزند اسماعيل  در اسفند ماه سال 1345درشهرستان شيراز چشم به جهان گشود.سرانجام  در تاريخ 19 دی ماه سال 1365 در عمليات کربلاي 5 در شلمچه در اثر اصابت گلوله به ناحيه گردن به مقام رفيع شهادت نائل آمد.

شهید غلامرضا بابایی : دانش آموزان عزيز تقاضا مي کنم که سنگر علم را ترک ننماييد

شرح وصیت نامه شهید غلامرضا بابایی چنین می باشد:
 اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله و اشهد ان علي ولي الله . اينجانب غلامرضا بابايي وصيت مي کنم که بنده به مدت يکسال و نيم نماز بدهکار هستم خصوصاً نماز صبح و 21 روز روزه قضا دارم و يک روز روزه کفاره و يک عدد خوکار پارکر که متعلق به برادر شفيق زرقاني است و فعلاً دست برادر نادر جوانمردي است آنرا به صاحبش واقع در مسجد آتشيها لب آب برگردانيد و 8 کتاب انگليسي 900 متعلق به حسن درباري و براي اينکه مطمئن باشم 200 تومانه به مدرسه راهنمايي مجيد رحيم دل بدهيد و در کتابخانه نگاه کنيد و کتابهايي که متعلق به کتابخانه مسجد شوشتري است برگردانيد و فعلاً چيز ديگري يادم نمي آيد ولي اگر کسي ادعا کرد که از من طلب داشته به او بدهيد (البته با مدرک ) و تمام چيزهايم که شخصي بوده به پدرم وا گذار مي کنم . انما المومنين الذين امنوا بالله و رسوله ثم لم يرتابوا و جاهدوا باموالهم و انفسهم في سبيل الله اولئک هم الصادقون . منحصراً مومنان واقعي کساني هستند که به خدا و رسول او ايمان آوردند و بعداً هيچگاه شک و ريبي در دل به او راه ندادند و در راه خدا به مال و جانشان جهاد کردند و ايشان از راستگويان هستند . بنده به خانواده و دوستان عزيزم وصيت مي کنم که هميشه پيرو خط امام و ولايت فقيه باشند و هيچگاه از اسلام و قرآن منحرف نشوند و من از پدر و مادرم سپاسگزارم که من را بزرگ کرده اند و از کودکي براي من زحمت کشيده اند و در مشکلات يار و غمخوار من بودند ولي با تمام اين وجود من فرزند خوبي براي ايشان نبودم و هميشه موجب ناراحتيشان بوده ام و من جداً تقاضا دارم که مرا حلال کنند زيرا در غير اين صورت من عاقبت خوشي ندارم و از ايشان تقاضا دارم که از اينکه من شهيد شده ام ناراحتي و نگراني نداشته باشند زيرا فرزند يک امانت الهي است که خداوند به پدر و مادر مي دهد و بايد خوب از اين امانت الهي مراقبت کنند . و واقعاً شما پدر و مادران چه خوب اين امانت الهي مراقبت کرديد و آن امانت را به صاحبش تحويل داديد و از امتحان الهي قبول شديد . و شما مزده دهان امام حسين را چشيده ايد زيرا امام حسين عليه السلام فرزند جوان خود  را به اسلام تقديم کرد و بنده خودم را لياقت شهيد شدن را نمي بينم هر وقت که فکر شهيد شدن مي کنم و در کنار آن رضايت و خشنودي خداوند مي بينم و خوشحال و ذوق زده مي شوم . به قول معروف مرگ شتري است که در هر خانه اي خوابيده است و پس چه بهتر ما جانمان را فداي اسلام کنيم و هم در دنيا و هم در آخرت سربلند باشيم و جز اصحاب يمين . و امروز روز امتحان است . روز امتحان کسي که ادعا مي کند که اگر ما در عاشورا بوديم نمي گذاشتيم امام حسين تنها بماند و  من  از اينکه بسيجي هستم افتخار مي کنم خوشحال از اين هستم که خداوند به من توفيق داد در صف مجاهدين قرار گيرم . و بنده چند سفارش دارم :
1. نماز زيرا نماز ستون دين است و فرق بين اسلام و کفر نماز است
2. در مورد دوست یابی زياد دقت کنيد زيرا دوست بد انسان را منحرف مي کند (خصوصاً برادرانم)
3.  احترام گذاشتن به پدرم و مادر

و در پايان از دانش آموزان عزيز تقاضا مي کنم که سنگر علم را ترک ننماييد  اگر بخواهيم انقلاب بماند بايد از لحاظ اقتصادي خود کفا باشيم از دانش آموزان مدرسه راهنمايي مجيد رحيم دل تقاضا مي کنم که هر گونه بدي که از من ديدن حلال کنند . و از اين که نتوانستم به آنان خدمت کنم من را ببخشيد و براي همگي اين عزيزان آرزوي موفقيت مي کنم . خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار .

برای اطلاعات بیشتر به زندگی نامه شهید مراجعه کنید.
/224224
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: