کد خبر: ۷۴۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸

 سال 1343 در خانواده اي مذهبي  در سعادت شهر استان فارس سرداري رشيد متولد شد. دوران پر نشاط کودکي او با اندوه مرگ پدر مهربانش قرين گشت و در دامن مادرش پرورش يافت. تحصيلات خود را تا مقطع دوم دبيرستان در «سعادت شهر» ادامه داد.

دوران نوجواني را با علاقه مندي به دين و مذهب و تقويت جوارح از طريق پرداختن به ورزش فوتبال و واليبال سپري کرد.

   ايام پرشکوه انقلاب اسلامي با چهاردهمين بهار زندگي ايشان مصادف بود. سه سال بعد در ابتداي جنگ تحميلي به عنوان بسيجي به منطقه ي عملياتي«سرپل ذهاب» عزيمت نمود که با اصابت ترکش، از ناحيه ي پا مجروح گرديد.

به دليل علاقه ي وافري که به سبزپوشان سپاه پاسداران داشت، به عضويت رسمي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در آمد و تا سال 1362 حضوري فعال و با نشاط، در مناطق عملياتي داشت.

در چهاردهم اسفند ماه سال 1362 در منطقه ي عملياتي جنوب بر اثر انفجار و اصابت مين با قطع دو پا و تعدادي از انگشتان دو دست براي بار دوم، سهم عظيم و دين بي نظير به اسلام و انقلاب اسلامي ادا نمود و اين بار به افتخار کامل جانبازي نائل گرديد. سرپرستي «تيم اميد شهرداري»، درخشش در رشته هاي «واليبال نشسته ي جانبازان» و مقام اوّل قهرماني در استان و کشور، در کارنامه ي درخشان جانبازي اوست.

در همين راستا قرار بود در بازي هاي جهاني واليبال نشسته جانبازان و معلولين عازم کشور «هلند» شود اما جراحات وارده از ناحيه ي پا، امان از وي بريد و مهلت خدمت بيشتر در اين دنيا را به وي نداد.

 سرانجام اين جانباز خستگي ناپذير در سال 1372 بر اثر جراحات از ناحيه ي پا، دعوت حق را لبيک گفت و به ديدار حضرت دوست شتافت.

پيکر پاک و مطهر اين سردار شهيد در «گلزار شهداي سعادت شهر»، در کنار ديگر هم رزمان خود آرام گرفت.

/224224

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: