کد خبر: ۷۴۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹
درگيري ها تا نزديکي ظهر طول کشيد و عطش، درچهره ي بچه ها نمايان بود؛ به حدي که تاب و توان راه رفتن را از بچه ها سلب مي کرد.

دستور جنب وجوش بيشتر در منطقه براي فريب دشمن بود. قرار بر اين گذاشته بودند که پس از شناسايي، با يک تک فريبنده، نيروهاي بعثي را غافلگير کرده و سپس عمليات اصلي که هم زمان با «عمليات بيت المقدس» بود، انجام شود. شب عمليات فرا رسيد و نيروهاي «حاجي کرامت» در يک ستون منظم به راه افتادند. بايد مسافت زيادي را طي مي کرديم، نزديکي هاي صبح بود که به اهداف از پيش تعيين شده، رسيديم. بلافاصله با مستقر شدن نيروها، عمليات شروع شد. با وجود مسافت زيادي که بچه ها طي کرده بودند، درگيري ها تا نزديکي ظهر طول کشيد و عطش، درچهره ي بچه ها نمايان بود؛ به حدي که تاب و توان راه رفتن را از بچه ها سلب مي کرد.

با خاموش شدن رگبار، آب جيره بندي را بين بچه ها تقسيم کرديم. در همين لحظه«حاجي کرامت» را ديديم که با وجود تشنگي لبش، بين اسراي عراقي راه مي رفت و مي گفت: «من هو عطشان؟»

و سهميه ي آبش را، بين اسرا تقسيم کرد. هر کس اين صحنه را مي ديد، هيچ گاه به فکرش خطور نمي کرد که او فرمانده ي اين عمليات باشد.

شهید کرامت الله عزیز پور در سال 1343  در سعادت شهر استان فارس متولد شد.سرانجام اين جانباز خستگي ناپذير در سال 1372 بر اثر جراحات از ناحيه ي پا، دعوت حق را لبيک گفت و به ديدار حضرت دوست شتافت.

برای اطلاعات بیشتر به زندگی نامه شهید مراجعه کنید.

/224224

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: