پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۷:۱۹:۲۴
کد خبر: ۸۵۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
در گفتگو با خانواده شهید اسکندری گفته شد
شخصیت شهید عبدالله اسکندری و خانواده ایشان حلقه ی گمشده ای بود که هیچ خبرگزاری به آن نپرداخته بود به همین دلیل من برآن شدم تا قطره ای ازشخصیت شهید اسکندری را بیان کنم

شهیداسکندری اخلاص و بصیرت راتوام باهم داشتپایگاه اطلاع رسانی ناحیه بقیه الله (عج):


هنگامی که تصمیم به برقراری ارتباط با خانواده شهید اسکندری گرفتم با توجه به این که مصاحبه های مکرری از این خانواده انجام گرفته بود نگران از تکراری بودن مطالب بودم به همین دلیل درسایت های مختلف مطالبی در مورد نحوه شهادت و یک سری اطلاعات عمومی در مورد خانواده ایشان مشاهده کردم ،به نظرم آمد که شخصیت شهید عبدالله اسکندری و خانواده ایشان حلقه ی گمشده ای بود که هیچ خبرگزاری به آن نپرداخته بود به همین دلیل من برآن شدم تا قطره ای ازشخصیت شهید اسکندری و همسرشان و نوع ارتباط برقرار کردن با خانواده را برای شمابازگو کنم.

آشنایی مختصر باشهید اسکندری :

به نقل از روزنامه جوان :سردار شهيد حاج عبدالله اسكندري هرچند رزمنده اي نام آور در جنگ تحميلي بود، اما نام او وقتي سرزبان‌ها افتاد كه پيكر مطهرش پس از شهادت به دست گروه تروريستي «اجناد الشام» افتاد و ابوجعفر نامي كه از فرماندهان اين گروه تروريستي بود سر از تن بي جانش جدا كرد و تصاوير آن را در فضاي مجازي منتشر ساخت. البته طولي نكشيد كه وعده خدا محقق شد و با كشته شدن ابوجعفر به دست ارتش سوريه، اين بار تصوير لاشه او بود كه در معرض ديد جهانيان قرار گرفت و دل همه دوستداران شهيد را شاد كرد. سردار اسكندري از مدافعان حرم در سوريه و رئيس سابق بنياد شهيد استان فارس بود كه در نهايت پس از سال ها مبارزه و مجاهدت به آرزوي قلبی اش رسيد و در دفاع از حرم حضرت زينب كبري(س) به شهادت رسيد.

اعظم سالاری آشنایی خود و شهید اسکندری رااینگونه بیان می کند:

من و شهيد با هم پسر خاله و دختر خاله بوديم. براي همين شناخت كافي داشتيم. من آن زمان 16 سال داشتم و بعد از خواستگاري و مراسمي كه معمولاً وجود دارد، در نهايت اول خرداد سال 1360با هم ازدواج كرديم. سالگرد ازدواج ما با سالگرد شهادت ايشان يكي شده است كه نمی دانم چه حكمتي دارد؟ حاصل ازدواج ما سه فرزند، دو دختر ويك پسر است. شهيد اسكندري يك سال قبل از ازدواج با من، يعني در سال 1359 در جبهه ها حضور پيدا كرده بودند. براي همين از همان ابتداي زندگي مشتركمان می دانستم زندگي با ايشان ورود به جهاد است. البته عبدالله در زمان مبارزات انقلابي هم فعاليت هاي زيادي داشت براي آگاهي مردم و دوستان نسبت به امام و آرمان هاي انقلاب همه تلاش خود را كرده بود. ايشان بعدها برايم تعريف كردند كه آن ايام اعلاميه هاي امام را براي مردم می خوانده تا راه انقلاب به درستي و از زبان خود امام براي مردم تبيين شود.

شخصیت شهید اسکندری به نقل همسرش :

شهید اسکندری درطول نبرد با دشمن بعثی ،درس می خواند

ایشان فردی پر تلاش بوددر کودکی تابستان ها سر کارمی رفت، دراوایل انقلاب مغازه ای داشت و ازلحاظ مالی مرفه بود؛وقتی متوجه حضورمنافقین در کردستان شد برای جنگ با آنها به سمت غرب حرکت کرد. بعدازآن جنگ تحمیلی ایران و عراق شروع می شودبه صورت داوطلبانه برای نبرد آماده شد با توجه به این که شهید اسکندری علاقه ی بسیار زیادی نسبت به ادامه تحصیل داشت درطول نبرد با دشمن بعثی، درس خود را هم ادامه داد و تا پایان جنگ دبیرستان را تمام کرد.

حاج عبدالله اخلاص و بصیرت را توام باهم داشت

شهید اسکندری براین اعتقاد بودکه اسلام دین سختی نیست یک سری واجبات ومحرمات دارد که اگر واجبات انجام شود درهای رحمت وتوفیق الهی به روی بنده باز می شود برای نماز اول وقت ارزش بسیاری قائل بودو همیشه می گفت نماز را باید با آرامش خواند. از نظر همسرشهید ایشان اخلاص و بصیرت را توام باهم داشت اخلاصش باعث می شد ساعت ها در اداره بماند و مشکلات مردم را برطرف کند.و بصیرتش باعث میشد که برای آینده و دفاع از حق هدف گذاری کند و در همان راستا قدم بردارد. حاج عبدالله مطیع ولایت فقیه بود و همیشه تاکید می کرد که ما همیشه همگام با رهبری باشیم و جلوتریاعقب تر از ولی فقیه نباید گام برداشت.

عاشق شهدا و جانبازان و منتظر شهادت بود

عشق شهید نسبت به خانواده شهداو جانبازان بسیار زیاد بود هنگامی که مسئولیت ریاست بنیاد شهید را به عهده گرفت با تمام وجوددرخدمت خانواده شهدا و جانبازان بود چه بسا که زمانی، بسیاری از شهدا و جانبازان جزئی از همرزمان او بودندو دوران هشت سال دفاع مقدس رابرای ایشان یادآوری می کردند.و همیشه از فرزندان خود می گفت پدرتان منتظراست برای شهادت من دعا کنید.

***برای آشنایی بیشتر با شخصیت شهید عبدالله اسکندری به پایگاه اطلاع رسانی بسیج جامعه زنان مراحعه کنید.


شهدای مدافع حرم شرایط متفاوتی با شهدای هشت سال دفاع مقدس دارند

همسر شهید اسکندری از اشتیاق جوان ها برای آشنایی با زندگی نامه شهدا و الگوبرداری از آن ها گفت وایشان اضافه کرد ما در دوران دفاع مقدس شهدای والا مقامی داشتیم اما شهدای مدافع حرم شرایط خاص خود را دارند؛بایدهم اعتقادات کسی که به این جنگ میرود وهم خانواده او بسیار قوی باشد؛ تا بتواندخانواده خود را در اوج آرامش و امنیت رها کند و به دفاع از حرم اهل بیت برود .

توصیه ی همسر شهید عبدالله اسکندری به جوان ها:

جوان ها سیره ای که شهدا دارند را دنبال کنید .لازم به حضور همه در میدان نبرد نیست هر کسی در هر جایگاهی است چه در کارخانه ،اداره وحتی خانمی که درخانه فرزندان خود راتربیت میکند اگر رضای خدا را مدنظر قرار دهد ووظیفه خود رابه نحو احسنت انجام دهد همان راه شهدا را ادامه داده است.

تهاجم فرهنگی در جامعه ما آثار کاملا مشهودی دارد می توان با مبارزه با تهاجم فرهنگی و حتی ارشاد و راهنمایی افراد در راه دفاع از حق و حقیقت قدم برداشت.

جوان ها باید پاسدار خون شهدا و قدردان مقام معظم رهبری باشید امنیتی که در کشوراست از برکات وجودی این شخص والا مقام است

برچسب ها: شهید ، اسکندری ، شخصیت ، اخلاص ، بصیرت
نام:
ایمیل:
* نظر: