جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۰۱:۵۴
آخرین اخبار
کد خبر: ۸۶۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
بیانیه
قرارگاه امربه معروف ونهی ازمنکر سپاه لارستان به مناسبت روز ملی عفاف وحجاب بدین شرح منتشر نمود:
بیانیه قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه لارستان در دفاع از روز ملی عفاف و حجاب
بِسم الله الرََّحمن الرَّحیم
سلام بر شما نیک مردان و شیرزنانی که امروز با دلی سرشار از معرفت و تقوای الهی به میدان آمده اید تا با غیرتی علی گونه و عفت زهرایی خود به پیام حق لبّیک گویید. سلام بر شما که امروز به حرمت عفت مادران و خواهران خود تمام قد قیام نموده اید.
و سلام بر تو ای بانو، ای ساکن دیار حجاب و حیا !
چه عارفانه به میدان آمده ای! پوشش دینی تو پاکان روزگار را به شوق آورده است. عفیفه بودنت سند زهرایی بودنت را امضاء می کند و امروز بودنت چه با برکت است که امروز، روز توست! ای پاک بانوی ایرانی!  برخود ببال که حجاب تو تاج بندگی توست!
 امروز بیست و یکم تیرماه هزار و سیصد و نود و پنج ما زنان و دختران خطه¬ی لارستان آمده ایم تا یک بار دیگر با حجاب فاطمی خود در روز ملی "عفاف و حجاب" به چادر و حجاب بانوان عفیفه ادای احترام کنیم و از طرفی فطرت های به خواب رفته ای که از انجام تکلیف انسانی خود غافل مانده اند بیدار سازیم.
امروز برخلاف تلاش جوامع غربی برای توسعه بی عفتی و تنزّل مقام زن، گفتمان های فطرت مدار در حال بازگشت به عفاف هستند. از طرفی توسعه اسلامی در جهان باعث خودبیداری فطرت های پاک انسانی شده و حجاب را  بیش از پیش جهانی نموده است. به همین خاطر است که فئودال های غرب و کدخدایان کشور های لائیک فهمیده اند که حجاب چیزی فراتر از یک رفتار دینی است و همین باعث شده تا آنان بیش از آنکه با حجاب بستیزند از حجاب بهراسند و این جای شکر دارد که ایران اسلامی با شاخص های انسان دوستانه انقلاب خود را با پرچم حجاب به جهان صادر نمود.
در اسلام ناب محمدی(ص) حجاب به معنی منزوی کردن زن نیست . هر چند که امروز عده¬ای از روشنفکرنمایان خودباخته و خودفروخته به تأسّی از کدخدایانشان قداست و ارزش انسانی زن را تحت لوای تعبیرات پوچ مثل فمنیسم و چیز دیگری مانند اسلام رحمانی تنزّل داده اند، اما در اسلام ناب محمدی(ص) حجاب تنها برای حفظ ارزش زن است. کسانی که سعی دارند چنین القائات مسمومی را وارد فضای جامعه کنند در مکتب پدر خوانده های بی ریش و ریشه¬ای درس خوانده اند که امروز فرزندان ناخلفشان کوس رسوایی را به انحصار خود در آورده اند. به تعبیری اینان یا" جاهلند یا خائن"  ! حجاب اسلامی مُهر عنایت حق بر فرشتگان زمین است. حجاب اسلامی تجلی زیبایی های معنوی زن است. اسلام می خواهد حجاب تضمین کننده شرافت و طراوت زنان جامعه باشد.
امروز جا دارد تا نسبت به جریان فساد و بی اخلاقی ها و سیل خانمان سوز فرهنگ برهنگی احساس مسئولیت کنیم. حجاب  و عفاف تنها یک مقوله دینی نیست. بلکه یک مسئاله اجتماعی ، فرا دینی و فرا جنسیتی است که نیاز به عزم دوطرفه از سوی مردم و مسئولان دارد. عرصه فرهنگ و حجاب علارغم اینکه باید از بطن های مردمی برآمده باشد، باید از نوعی حس تکلیف مسئولانه و ساختار دولتی و حمایت قانونی و قضایی دستگاه های مربوطه برخوردار باشد و مهم ترین وظیفه دولت نیز ایجاد پیوند بین ساختار های مردمی و غیر مردمی است.
اجتماع بانوان لارستان بر این باور است که با همت شما مردم و مسئولان دلسوز و ولایتمدار می توان آینده این مرز و بوم را از تهاجمات فرهنگی دشمن صیانت نمود و نیرنگ دشمنان را به حول و قوه الهی خنثی ساخت. در پایان از همه بانوان نیک اندیش و فرهیخته دانشگاهی و نخبگان عرصه علم و هنر می خواهیم تا با درک واقعی از دغدغه های فرهنگی رهبر عزیزمان و این که امروز میهن ما الگوی اخلاق و عفاف در جهان اسلام قرار گرفته با رعایت پوشش شایسته و درخور بانوی ایرانی بار دیگر هویت ملی و دینی خود را به جهان تشنه معنویت هدیه کنند.
هم اینک مطالبات خود را از مسولین محترم شهرستان اعلام می نماییم:
1-    از کلیه دستگاه های دولتی، بانک ها، ادارات، سازمان های مردم نهاد و شرکت های خصوصی انتظار داریم نسبت به ایجاد  زمینه مناسب پوشش بانوان و کارمندان اقدامات موثری انجام دهند تا همچنان قداست و حرمت زنانه¬ی زن ضامن دوام و بقای تعاملات پاک اجتماعی و فرهنگی باشد.
2-    از معاونت محترم استاندار و فرماندار ویژه لارستان تقاضا داریم تا با بسترسازی لازم تمامی امکانات خود را برای رشد فضائل اخلاقی و مبارزه با فساد و تباهی به کار گیرند و در عمل به وظیفه خود پیشرو و  مقتدای ادارات و کلیه سیستم های اجرایی باشد و در این مسیر سیاست ها و راهکارهای مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهد و ناظر بر رعایت حریم حجاب و عفاف در سازمان‌های دولتی و عمومی باشد.
3-    از نماینده محترم شهرستان به عنوان تنها حامی و پشتیبان حقوق مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم تا لحظه¬ای از حمایت قاطعانه از حق و حقوق پاک بانوان این سرزمین دریغ نکند و در زمان تصویب لوایح طرح‌ شده از سوی نمایندگان در مسائل مربوط به عفاف و حجاب و قانون حمایت از آمران به معروف تلاش و سعی لازم را داشته باشد.
4-    از دادگستری تقاضا داریم تا راه¬ههای گریز قانون بر هنجارشکنان را بسته و با مزدوران و افراد منحرف به طور جدی برخورد نماید و با اقلیتی که بصورت سازمان یافته  با بدحجابی و نماد و مظاهر غربی در پوشش و آرایش خود مبادرت به هنجارشکنی کرده اند برخورد قاطع داشته باشد. از دادگستری می خواهیم اجازه ندهد عدم حمایت قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر و چِشم پوشی از بدپوششی و شرارت های خیابانی به معنی چراغ سبزی برای برهنگی و هنجارشکنی بدحجابان گردد.
5-    از نیروی پرتوان و پرتلاش انتظامی که بانی اصلی امنیت و آرامش در شهرستان هستند تقاضا داریم تا در برخورد با پدیده بدحجابی، با تقویت فعالیت های نامحسوس خود برای پیدا کردن حلقه های معاند که در توسعه بی عفتی در جامعه سهیم اند بیش از پیش پیگیر باشند و با مظاهر و مصادیق فساد قاطعانه برخورد کنند.
6-    از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا داریم اجازه ندهد روشنفکرنمایان تجدد مآب موضوع عفاف و حجاب را در سطح یک اختلاف سلیقه و دیدگاه فرهنگی تقلیل دهند و مقابله با بدحجابی را تندروی و بیسوادی تفسیر کنند. این خلاف فرهنگ دینی ماست. مفهوم فرهنگ دینی والاتر از آن است که بتوان عفّت و انسانیت را در زیر واژه های پوسیده مخفی کرد. از  شما تقاضا داریم تا با در نظر داشتن بند 2 مصوبه 427 شورای عالی انقلاب از آثار فرهنگی‌ و هنریِ هنرمندانی که راهکارهای تازه و جذاب در راستای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب ارایه می‌نمایند قاطعانه حمایت مادی و معنوی کنید.
7-    از مدیر محترم آموزش و پرورش در لارستان می خواهیم تا با توجه لازم به مقوله¬ی حجاب به عنوان یک اصل برتر و بکارگیری الزامات قانونی و بستر سازی معنوی در محیط مدارس به جامعه بفهماند که هنوز هم مدرسه کانون انسان سازی است و معلمی شغل انبیاء است. به پدران و مادران آینده بیاموزند که معلمان هنوز میراث دار عفّت و حجاب حضرت زهرا (س) هستند. تقاضا داریم تا از ظرفیت فضاهای آموزشی در تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف برای جذب و تشویق بدحجابان به رعایت آداب و ظاهر اسلامی استفاده کنند.
8-    از شهرداری تقاضا داریم تا با تعامل سازنده با فرمانداری و نماینده شهرستان و شورای اسلامی و دیگر ارگان¬های فرهنگی شهر به منظور صیانت از عفّت عمومی و احترام به حقوق بانوان شهرستان نسبت به احداث یا تخصیص فضاهای خصوصی جهت بانوان در سطح شهر اقدام نمایند. احداث پارک بانوان و کانون های فرهنگی_تفریحی و زمینه ایجاد امنیت خاطر برای حضور بانوان در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری مصادیق ضروری این گونه مطالبات می باشد.
9-    از سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه و کلیّه روحانیون معزز انتظار میرود تا در فراگیر شدن بحث عفاف و حجاب که بهترین و بزرگترین منظرگاه فرهنگی و اجتماعی جامعه¬ی دینی است تلاش بیشتری داشته باشند.
10-    از اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان تقاضا داریم  تا با داشتن رویکردی نظارتی ضمن تذکر و یادآوری به کلیه اصناف و فروشندگان، با الگوها و نمادهای موجود در فروشگاه ها  و اماکن تجاری که به گونه ای باعث ترویج بدحجابی و فساد و فحشاء می گردد و عفت عمومی را جریحه دار می کند برخورد لازم را داشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: