سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۰۵:۲۱
آخرین اخبار
کد خبر: ۹۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
همزمان با آغاز ماه محرم و هفته امربه معروف ونهی از منکر
همزمان با آغاز ماه محرم و هفته امربه معروف ونهی از منکر،جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان لارستان برگزار شد

به گزارش تنویر جلسه نکوداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر و اجرای طرح نسیم محبت با حضور مسئولین ستاد امربه معروف ونهی از منکر شهرستان لار در دفتر امام جمعه برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر سید مختار موسوی امام جمعه شهرستان لارستان پس از خیر مقدم و  تسلیت  شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان با اشاره به بیانات شهید استاد مطهری در کتاب حماسه حسینی در خصوص تشریح دلایل احتمالی قیام حضرت سیدالشهدا؛ امر به معروف و نهی از منکر را عامل اصلی قیام حضرت دانست و فرمود: امام حسین(ع) قبل از حرکت از مکه به سمت عراق به برادرشان محمدبن حنفیه فرمودند: انی لم اخرج اشرا ولابطرا ولامفسدا ولاظالما وانما خرجت لطلب الاصلاح فی امة جدی ارید ان آمر بالمعروف وانهی عن المنکر واسیر بسیرة جدی . یعنی هدف من از قیام به پاداشتن اصل امر به معروف و نهی از منکر است.

http://8pic.ir/images/kaswg902j1f9snhsj8bg.jpg

پس همانطور که می بینیم اهمیت این فریضه آنقدر زیاد بوده است که خون یک امام و اهل بیتش در این راه ریخته می شود.

خود امام حسین در جایی فرمودند: "یک امام حق ندارد که اجازه دهد خونش در هر جایی ریخته شود."

خون یک امام خیلی جایگاه با اهمیت و با ارزش دارد.  باید در جایی ریخته شود که قطره قطره آن ثمر بخش باشد. اصل امر به معروف و نهی از منکر آن قدر اهمیت داشت که یک امام حاضر شد خون بهترین یارانشان روی زمین ریخته شود. آنقدر اهمیت داشت که یک امام حاضر میشود به خاطر آن به ناموس دهر بی حرمتی شود  تا این اصل زنده بماند.

 http://8pic.ir/images/vj05b7u0umh95x2w0g2s.jpg

وی در ادامه با ذکر روایتی از امام رضا (ع) بیان کرد: اگر مردم در مقابل امر به معروف و نهی از منکر سکوت کنند دچار عذاب الهی میشوند. بر اساس نص قرآن کریم تسلط حاکمان ظالم، بی عدالتی ،هرج و مرج و شورش های اجتماعی از عواقب ترک این فریضه است.

اگر امروز یک ونیم میلیارد مسلمان با بزرگترین منابع انرژی و بیشترین نیروی انسانی بر روی زمین از عزت و جایگاه قابل قبولی برخوردار نیستند به خاطر این است که ما  از داشته های اصیل اسلامی خودمان استفاده نکرده ایم. چرا که محتوای دین اسلام چیزی جز عزت مندی و آقایی نیست. پس ما باید امروز نسبت به این فریضه یک نگاه فراجناحی  و فرا حزبی داشته باشیم تا خداون برکات آن را نصیب جامعه ، شهر و کشورمان کند.

 http://8pic.ir/images/j3yuj7isrh7ev3fadtju.jpg

در ادامه جلسه دبیر ستاد شهرستان جناب سرگرد جاهدی ضمن سلام و خوش آمد به حاضران جمع  به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد که فرمودند:" چندی پیش گفتم همه امر به معروف و نهی از منکر کنید. امروز هم می گویم همه نهی از منکر کنید. امروز هم مسئولیت شرعی و انقلابی شماست. امر به معروف و نهی از منکر یک مرحله گفتن و عمل دارد. مرحله عمل به عهده حکومت است. اما گفتن با زبان بر همه واجب است."

امروز همه مسئولین باید احساس تکلیف کنند. در طول هفته امر به معروف و نهی از منکر نیز کلیه ادارات و سازمان ها باید با تمام ظرفیت پای کار بیایند و بایک شور و شعور حسینی و یک احساس مسولیت دینی در راستای این فریضه گام بردارند.

 چشم انداز سپاه و نیروی انتظامی در مقابله با منکرات اجتماعی این است که هیچ گونه برخورد سخت و خشنی صورت نگیرد و بیشتر به شیوه نرم  و فرهنگی با مصادیق منکرات فرهنگی و اجتماعی برخورد شود.

وی در ادامه ضمن قرائت اولویت های مهم جهت نکوداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر، به اجرای طرح نسیم محبت در شهرستان اشاره نمود و در پایان در مورد طرح ابتکاری" حیات طیبه "و فراخوانی و ساماندهی عموم مردم به احیاء فریضتین توضیحاتی  ارائه نمود.

http://8pic.ir/images/x0b17w0mb0aabcmlfa63.jpg

در پایان برادر حریری، دبیر امر به معروف سپاه لارستان، ضمن تشریح طرح "نسیم محبت" و  دستورالعمل اجرایی نکوداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر ، کارخواسته های مورد نظر ستاد شهرستان را برای تک تک مسئولین ایراد نمود.

نام:
ایمیل:
* نظر: