چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۴۷:۳۸
کد خبر: ۹۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
فرمانده سپاه ناحيه بقيه‌الله(عج) شيراز خبرداد:
اجتماع بزرگ اربعینیان سومین حرم، تداعی‌کننده پیاده‌روی نجف تا کربلا است / اجرای ۵۰۰ ویژه برنامه هفته بسیج توسط ناحیه بقیه الله(عج)
اجتماع بزرگ اربعینیان سومین حرم، تداعی‌کننده پیاده‌روی نجف تا کربلا است

فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله(عج) شیراز گفت: امسال و با هدف گرامی‌داشت هفته بسیج، بیش از ۵۰۰ برنامه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، نمایشگاهی و مذهبی توسط ۶۰۰ پایگاه سپاه بقیه‌الله(عج) شیراز اجرا می شود

سرهنگ پاسدار محمدجعفر دوستدار فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله(عج) شیراز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: برنامه‌های هفته بسیج با شرکت بسیجیان در همایش راهپیمایی اربعینیان در سومین حرم و برپایی موکب‌هایی برای استقبال و پذیرایی از شرکت کنندگان در روز ۳۰ آبان آغاز خواهد شد.

سرهنگ دوستدار اظهار داشت: در هفته بسیج بیش از ۵۰۰ ویژه‌برنامه در ۶۰۰ پایگاه محلات، اقشار، دانش‌آموزی، اصناف و ادارات سپاه این ناحیه برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله(عج) شیراز با اشاره به نامگذاری ایام هفته بسیج اشاره کرد: حضور نخبگان بسیجی در مراسم صبحگاه دانش‌آموزی در مدارس با هدف تبیین و ترویج گفتمان امام و رهبری و انقلابی‌گری، حضور اساتید بسیجی دانشگاه‌ها در مساجد و مراکز علمی پژوهشی، برپایی نمایشگاه قطب‌های صنایع‌ تبدیلی و اقتصاد مقاومتی در میدان امام حسین(ع) و برگزاری یادواره‌های شهدا با عنوان آبروی محله، عطرافشانی و زیارت قبور شهدا و شرکت در نماز جمعه، بخش‌های از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته بسیج است.

سرهنگ دوستدار اضافه کرد: در این هفته ۲۴ یادواره فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ورزشی، ۱۵ نمایشگاه، ۴۵ برنامه روشنگری، ۶۶ مسابقه ورزشی و ۳۹۰ برنامه عمومی تدوین و طراحی شده است که اجرا خواهد شد.

برگزاری ۲۴ یادواره شهدای آبروی محله در شیراز

فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله(عج) شیراز از برگزاری ۲۴ یادواره شهدای محله با عنوان آبروی محله خبرداد و گفت: این یادواره‌ها در کنار منزل شهدا با حضور همسایگان و افراد محله در هفته بسیج برگزار می‌شود.

وی افزود: برپایی نمایشگاه در مساجد و مدارس تحت عنوان کارهای خودمانی با موضوع اقتصاد مقاومتی با هدف ترویج مصرف کالاهای تولید داخل با استفاده از شیوه‌های مختلف، از اقدامات شاخص در این هفته خواهد بود.

این فرمانده سپاه از افتتاح مهد کودک امیدان فردا خبرداد و اظهار داشت: این مهدکودک به اعتقاد ما براساس الگوهای صحیح تربیتی ایجاد شده و فعالیت‌های به صورت دقیق انجام می‌شود.

نشست بصیرتی مادران، پرچم‌داران مقابله با جنگ نرم

سرهنگ دوستدار با بیان اینکه در هفته بسیج نشست بصیرتی با موضوع مادران، پرچم‌داران مقابله با جنگ نرم، برگزار می‌شود، گفت: با همکاری آموزش و پرورش قرار است که ۴۰ مدرسه ابتدایی تحت پوشش اقدامات ویژه تربیتی قرار گیرند و در نهایت از میان دانش‌آموزان این مدارس، ۴۰۰ دانش‌آموز شناسایی شده و به همراه والدینشان برای آنان اقدامات ویژه آموزشی تربیتی، اجرا خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله(عج) شیراز با بیان اینکه افتتاح پایگاه مقاومت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از برنامه‌های شاخص هفته بسیج در این ناحیه است، گفت: سرکشی از جانبازان بستری در آسایشگاه جانبازان، برپایی نمایشگاه بسیج و فرهنگ عاشورایی در میدان شهدا، اجرای برنامه حجاب یار شفیق عفاف و دوخت چادر و اهداء به دختران، تهیه ویژه‌نامه مضرات لوازم آرایشی با همکاری بسیج حوزه اصناف و برنامه‌های دیگری است که در دستور کار قرار دارد.

عبور ۴۰ هزار زائر خارجی اربعین از فارس

وی به حضور زائران خارجی اربعین حسینی در استان فارس اشاره کرد و گفت: تعداد ۴۰ هزار زائر خارجی اربعین حسینی، از کشورهای افغانستان، هند، پاکستان، بنگلادش و از مسیر استان فارس به سمت کشور عراق حرکت کرده‌اند.

این مسئول نظامی خاطرنشان کرد: این زائران از مسیر نی‌ریز وارد استان فارس شده و از مسیر شهرستان نوآباد و رستم از فارس خارج می‌شوند و در بازگشت هم همین مسیر را طی خواهند کرد و برای استقبال و پذیرایی از آنان موکب‌هایی در طول مسیر ایجاد شده است.

سرهنگ دوستدار از اجتماع باشکوه راهپیمایی اربعینیان حسینی در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ(ع) روز یکشنبه ۳۰ آبان‌ماه خبر داد و افزود: شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی از ساعت ۹ صبح از چهار مسیر مشخص شده شامل مسیر شماره یک میدان امام حسین، بلوار لطفعلی خان زند، میدان شهدا، چهارراه نمازی، خیابان شهید دستغیب، خیابان ۹ دی و حرم مطهر شاهچراغ؛ مسیر شماره دو میدان ولیعصر، دروازه سعدی، خیابان لطفعلی‌خان زند، سه‌راه احمدی و حرم مطهر؛ مسیر شماره سه خیابان احمدی نو، خیابان شاهزاده قاسم و حرم مطهر؛ مسیر شماره چهار میدان امام حسن مجتبی فخرآباد، دروازه کازرون و در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) تجمع می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله(عج) شیراز اظهار داشت: در طول مسیر راهپیمایی توزیع شربت، واکس زدن کفش‌ها که تداعی‌کننده پیاده‌روی نجف تا کربلا است در شیراز توسط پایگاه های این ناحیه اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به ساماندهی محله های آسیب دیده شهر شیراز ابراز داشت: بسیج در کنار سایر اداره‌ها و نهادها برای توانمندسازی محله‌های آسیب‌پذیر شیراز ورود کرده و امیدواریم با وفای به عهدی که مسئولان داده‌اند، شاهد اتفاقات خوبی در محله‌های مختلف شیراز باشیم

نام:
ایمیل:
* نظر: