گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۹۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
با مشارکت بسیج سازندگی و شبکه دامپزشکی سپیدان
مسئول بسیج سازندگی و مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان سپیدان از طرح واکسیناسیون رایگان طیوربومی علیه بیماری نیوکاسل در 58 روستاهای این شهرستان خبر داد.
 به گزارش تنویر سپیدان، واکسناسیون رایگان طیور بومی از  طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی روستایی بر علیه بیماری نیوکاسل در روز 5 آذر ماه مصادف با روز بسیج در شهرستان سپیدان با همکاری اداره دامپزشکی و بسیج سازندگی سپاه شهرستان سپیدان اجرا گردید.


ملک نسب رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گفت: بیماری نیوکاسل از بیمارهای مشترک انسان وطیور است وعلائم خفیف درانسان دارد ومانند بیماری آنفلو آنزا واگیر نیست.


وی افزود: بیماری نیو کاسل از بیماریهای خطرناک در پرندگان بوده که همه گونه های پرندگان از قبیل مرغ و خروس, غاز و اردک و حتی طیور وحشی را درگیر و باعث تلفات سنگین در پرندگان می گردد.

درادامه در ادامه حسنی مسئول بسیج سازندگی سپاه سپیدان بیان داشتند که: در فاز اول این طرح در 35 روستای شهرستان  که معادل 50 درصد انجام ودر فاز دوم در تمام روستاهای شهرستان انجام خواهد شد.

حسنی گفت: این بیماری در طیور صنعتی می تواند 100 در100 تلفات داشته باشد ودر طیور بومی با این بیماری 30 الی 40 درصد است که در حال حاضر 40 درصد واکسن درمرغداریهای بر علیه نیوکاسل استفاده می شود و40 درصد از کانون بیماری کردستان برعلیه این بیماری است.

وی افزود: سازمان دامپزشکی درمقابله با این بیماری دوبحث قرنطینه و واکسیناسیون را به عنوان پیشگیری از وقوع این بیماری لازم دانسته است.

حسنی همچنین بیان داشت: نحوه اجرای این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی و با هدف پیشگیری از وقوع بیماری نیوکاسل در طیور بومی، واکسیناسیون علیه این بیماری در سطح روستاهای شهرستان سپیدان به اجرا گذاشته می شود.

 وی درادامه گفت: سازمان دامپزشکی متولی این طرح از لحاظ فنی ،تخصصی ونظارتی بوده واز لحاظ عملیاتی بسیج سازندگی متولی این طرح است.
نام:
ایمیل:
* نظر: