جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۵۲:۱۲
آخرین اخبار
کد خبر: ۹۶۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
لارستان یکپارچه لبیک یا حسین(ع)
امسال هم لارستانی‌های جامانده از کوی دوست اما مشتاق یار در هوای مطبوع پاییزی در روز اربعین حسینی پیاده‌روی خود را از گلزار شهدا به سمت حرم مطهر شهدای گمنام آغاز کردند.
به گزارش تنویر، پیاده‌روی باشکوه جاماندگان اربعین حسینی عصر یکشنبه ۳۰ آبان مصادف با اربعین سرور و سالار شهیدان از گلزار شهدا لار به سمت حرم مطهر شهدای گمنام لارستان‌ آغاز شد.

راهپیمایان که جمعیت آنها هزاران نفر برآورد می‌شود، از ساعت ۱۵ امروز با تجمع در گلزار شهدا و با سردادن شعارهای لبیک یا حسین، لبیک یا زینب و... مسیر گلزار شهدا تا حرم مطهر شهدای گمنام را طی کردند. البته بعضی از مردم در میادین امام خمینی(ره) و امام رضا(ع) نیز به جمع راهپیمایان می‌پیوستند.

بار دیگر نام حسین‌ ابن علی(ع) یاور مظلومان دنیا بعد از چهل روز از شهادت ایشان و یارانشان در کربلا به دست غاصبان دین اسلام در سال ۶۱ ه.ق در دنیا طنین‌انداز می‌شود، امسال هم مثل هر سال علاقه‌مندان به دیدار یار پای برهنه و با هر وسیله و امکانی به سمت کربلای معلی شتافته‌اند.

اما در این بین عده‌ای نیز هستند که به دلائل مختلف از این سفر معنوی جا مانده‌اند، دوست داشته‌اند که حضور داشته باشند اما نتوانسته‌اند. اینها در لارستان امسال در مراسم جاماندگان اربعین حسینی که طبق هر سال از گلزار شهدا آغاز شده و در حرم مطهر شهدای گمنام پایان می‌یابد، شرکت کرده‌اند.

جاماندگان در این راه با پای پیاده آمده‌اند تا یادآور شوند اگر امام آنها را نطلبیده اگر پول نداشته یا مریض داشته‌اند و نتوانستند به دیدار دلدار از نجف تا کربلا بروند در شهر خود به یاد شاه شمشاد قدان خسرو شیرین دهنان پیاده می‌روند.

نام امام حسین(ع) در تاریخ یادآور خط سرخ شهادت، مقاومت، آزادگی، ایثار،‌ ایستادگی و ظلم‌ستیزی است. زینب کبری(س) در سرزمین نینوا و در چهلمین روز شهادت عزیزانش به سوگ نشده و ما نیز با پای پیاده و با ندای «هل من ناصر ینصرنی» همراه جاماندگان اربعین حسینی شده‌ایم.

در هوای پاییزی لارستان شاهد حضور اقشار مختلف مردم از زن و مرد تا پیر و جوان،‌ کوچک و بزرگ در مسیر راهپیمایی بودیم. در این همایش عظیم که با بدرقه جاماندگان روز اربعین حسینی در کربلا آغاز شد، مردم نوای کربلایی‌ها را «لبیک یا حسین» و «یا ابالفضل» سر داده و مسیر پیاده‌روی خود را آغاز کردند.

در این مراسم همه مردم شرکت‌کننده در حرم مطهر شهدای گمنام گردهم آمدند. این مردم آمدند که بگویند پشتیبان دین امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) هستند و این نقش عظیم را در تاریخ به ظهور می‌رسانند.

در حاشیه مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در لارستان غرفه‌هایی را می‌بینیم که به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند. این غرفه‌ها در برخی از مسیرها تعبیه شده است که به مردم تغذیه و محصولات فرهنگی را ارائه می‌کند.

در مسیر پیاده روی برخی از مردم پرچم‌های بزرگ مزین به نام امام حسین(ع) و حضرت ابالفضل(ع) را بر دست حمل می‌کنند. در حرم شهدای گمنام نیز گروهی به دمام‌زنی مشغول هستند.

بنا بر این گزارش، پیش از اذان مغرب، جاماندگان حسینی مستقر در حرم مطهر شهدای گمنام زیارت اربعین را دسته‌جمعی قرائت کردند. همچنین نماز مغرب و عشا نیز در روز اربعین اقامه شد.

گفتنی است پیاده‌روی نمادین اربعین از سال گذشته به‌صورت خودجوش و مردمی در لارستان برگزار شده است.















نام:
ایمیل:
* نظر: