آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۸۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
فرمانده سپاه شهرستان کازرون:
فرمانده سپاه شهرستان کازرون گفت:شاگردان مکتب شهید سلیمانی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی هستیم.

سرهنگ غلامرضا توکل، فرمانده سپاه ناحیه کازرون در مراسم بزرگداشت تاریخ معاصر شهرستان کازرون از وحدت میان مردم و مسئولین این شهرستان گفت و بیان داشت: با اتحاد و وحدتی که بین مردم و مسئولین شهرستان کازرون است، با محوریت امام جمعه و علما در جهت پیشبرد اهداف انقلاب و نظام گام برمی داریم..
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: خادم خانواده شهدا هستم، خود را فرزند کازرون می دانم و از خدمت شبانه روزی به مردم این دیار دریغ نمی کنم..
سرهنگ توکل تصریح کرد: به کوری چشم منافقین، معاندین و ضد انقلاب داخل و خارج، شعار «شیرن کازرون» تحقق یافته و پرچم کازرون همیشه بالاست که پرچمدار مبارزه با نظام استعمار و استکبار است..
فرمانده سپاه کازرون با اشاره به دلاوری و ظلم ستیزی ناصردیوان ادامه نمود: ناصر دیوان کازرونی در 4 دی ماه 1295 به تبعیت از اخلاق، منش و اصالت کازرونی خویش جهت دفاع از وطن و هموطنان، در مقابل استعمار انگلستان مبارزه کرد. مردم شهرستان کازرون باید به این تاریخ افتخار کنند و این خاطرات و افتخارات باید حفظ شود و افرادی معلوم الحال نباید آن را به نام خود مصادره کنند..
وی افزود: از ناصردیوان باید گفته شود و همچنین فرزندان ناصردیوان که در زمان انقلاب در مقابل نظام ستم شاهی به مبارزه پرداخت و پرچم استکبار ستیزی در این شهرستان بالا بود و به این دلیل است که «شیرن کازرون».
او تأکید کرد: امروز بسیج و سپاه با حمایت قاطع شورای تأمینف نیروهای نظامی و انتظامی، ارتش و سپاه مستقر در این شهرستان و مسئولین ادارات و نهادهای خدمات رسان، در کنار مردم هستند.
توکل خاطرنشان ساخت: به دلیل روحیه شجاعت، جرأت و جسارت و انقلابی مردم کازرون، در زمان جنگ تحمیلی، اولین رزمندگان اعزامی استان فارس از شهرستان کازرون بودند، فاتحان سوسنگرد کازرون بودند، در عملیات کربلای 4 به دلیل رشادت و ایثارگری رزمندگان کازرونی 4 دی ماه به نام کازرون در تاریخ پرافتخار دفاع مقدس ثبت و ضبط شده است.
وی همچنین از حاج رحیم قنبری، فرمانده گردان ثارالله و پهلوان کازرون در زمان دفاع مقدس یاد کرد و به بیان خاطره ای از وی پرداخت..
شایان ذکر است در این مراسم، سرهنگ غلامرضا توکل به عنوان شهروند افتخاری کازرون معرفی و لوح افتخار به وی اهدا گردید. همچنین به پاس خدمات مهرتاش شاملی، مالک تیم هندبال شهید شاملی کازرون، لوح تقدیر توسط مسئولین اهدا شد.
در این آیین برنامه های مختلفی از جمله قرائت اشعار حماسی توسط مرشد، اجرای سرود گروه مالک اشتر و برنامه اسب سواری با لباس ناصردیوان و یارانش برگزار شد، همچنین اعلامیه مردم کازرون به دولتمردان وقت قرائت گردید.
در پایان، بیانیه ستاد مردمی بزرگداشت کازرون قرائت شد که متن این بیانیه بدین شرح است: «ستاد مردمی بزرگداشت ناصر دیوان که به مدت چهار سال یادواره حماسه سازان جنوب به رهبری ناصر دیوان را برگزار کرده، امسال همزمان با بزرگداشت مبارزان نهضت جنوب به فرماندهی ناصر دیوان کازرونی، یاد و خاطره امام جمعه فقید و ۱۳۰۰ شهید گرانقدر شهرستان کازرون را در ۴دی ماه، روز کازرون، گرامی می‌دارد .
در این راستا جا دارد از تک تک عزیزانی که در این راه ما را یاری کردند کمال تشکر و سپاس به عمل آوریم، خصوصا از جناب سرهنگ توکل فرماندهی محترم سپاه ناحیه کازرون که توانست با بینش، متانت و همراهی با مردم، باعث اتحاد بیشتر نیروهای مردمی و مسئولین گردد که این اتحاد می تواند باعث شکوفایی کازرون بزرگ و رفع محرومیتهای سالهای اخیر این شهرستان مظلوم گردد.
همچنین ستاد مردمی، آمادگی خود را برای کمک به مسئولین جهت پیشرفت شهرستان در تمام زمینه ها اعلام می دارد و از مسئولین نیز انتظار دارد با این پشتوانه مردمی، با تلاشی صد چندان در جهت پیشرفت شهرستان و رفع کمبودها گام بردارند.
در انتها ستاد مردمی بار دیگر از تمامی مهمانان که مجلس ما را با قدوم خود مزین نمودند، همچنین حامیان مالی و اسپانسرهای برنامه که به عشق کازرون، ناصر دیوان و شهدای کازرون ما را یاری کردند کمال تشکر و امتنان دارد.
به یاری پروردگار، سال آینده با تغییر و ساماندهی وضعیت کنونی مقبره، مجلسی با شکوه تر و درخور کازرون بزرگ برگزار خواهیم کرد تا همگان ۴ دی، روز کازرون و حماسه سازان تاریخ معاصر کازرون از ناصر دیوان تا شهدای دفاع مقدس را به خاطر بسپارند.»
نام:
ایمیل:
* نظر: