آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۸۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام حسین (ع)
فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام حسین (ع)خبر داد: کاشت200اصل نهال درخت در هفته درختکاری
به گزارش روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه کازرون:سرگرد پاسدار بهنام نادری فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام حسین(ع)سپاه ناحیه کازرون ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت هفته درختکاری بیان نمود:به مناسبت هفته درختکاری و با همت بسیجیان این حوزه200اصل نهال درخت کاشته شد.

وی بیان نمود:در این برنامه خداپسندانه که با عنایت پایگاه مقاومت بسیج قدس روستای مشتان و همکاری منابع شهرستان کازرون وشورا و دهیاری این روستا 200اصل نهال درخت کنار در کوهپیمای روستای مشتان کاشته شد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام حسین(ع)ادامه داد: در کشور ما روز درختکاری در ۱۵ اسفند هر سال برگزار می‌شود و مردم با حضور در پارک‌ها، جنگل‌ها و اقصی نقاط شهر اقدام به کاشت نهال‌های جوان می‌کنند. ایرانی‌ها هر سال با کاشت درخت به استقبال سال نو می‌روند و در واقع با این کار نمادین در آستانه بهار، زندگی را به زمین باز می‌گردانند. در این روز در مقابل بیشتر پارک‌ها و فضاهای سبز و دیگر نقاط شهر نهال‌هایی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی تصریح داشت:درختکاری در ایران دارای پشتوانه ‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی است، تاریخ نشان می ‌دهد که ایرانیان باستان، جشن های خاصی داشتند و در این جشن ها به درختکاری پرداخته و به خاک و زراعت احترام می‌ گذاشتند.

سرگرد پاسدار بهنام نادری یادآور شد:کاشت درخت یک حرکت کاملاً دینی و انقلابی می باشد که در نگهداشت و حفظ درختان نیز کار بسیار مهمی است که باید همگان رعایت نمایند.



نام:
ایمیل:
* نظر: