آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۰۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
امام جمعه کازرون:
امام جمعه کازرون گفت: نظارت جدی بر تالارها، مغازه‌ها و بازار شایسته تقدیر است.
 حجت الاسلام و المسلمین محمد صباحی امام جمعه کازرون در خطبه‌های نمازجمعه این هفته (۱ اردیبهشت ۱۴۰۲) با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنین و تبریک عید سعید فطر، به تلاش برای حفظ معنویت کسب شده در این ماه، در طول زندگی توصیه کرد.

خطیب جمعه کازرون در ادامه با اشاره به اقامه نماز وحدت‌افزای عید فطر و لزوم پرداخت زکات واجب فطره، اظهار داشت: چنانچه در فتوای مقام معظم رهبری تصریح گردیده، بهتر است در هر شهر فقط یک #نماز عید سعید فطر به صورت جماعت و به امامت نماینده ولی فقیه یا امام جمعه خوانده شود، و دیگران جداگانه نخوانند. بهتر است به این مناسبت در یک شهر نماز دیگری برگزار نشود و همه در این نماز وحدت شرکت کنند.

وی افزود: زکات #فطره نیز که دستور الهی و پرداخت آن بر هر مسلمانی واجب است، از نماز مغرب و عشاء و رویت هلال ماه، به ازای هر نفر اعضای خانواده حتی طفل شیرخوار، که بر اساس قوت غالب خانواده مشخص می‌گردد از اموال جدا و پرداخت شود. با توجه به اینکه بین نان و برنج، عمدتا قوت غالب (بیشترین مصرف) خانواده‌ها نان (گندم) است، زکات فطره گندم به میزان سه کیلوگرم، حدود ۵۵ هزار تومان برای هر مسلمان است.

حجت‌الاسلام صباحی با اشاره به روز ارتش جمهوری اسلامی بیان داشت: یکی از جمله حرکات با افتخار و صلابت #ارتش کشورمان را روز گذشته در خلیج فارس دیدیم که زیردریایی متخلف آمریکایی را شناسایی و مجبور به تسلیم دستور ارتش جمهوری اسلامی ایران کرد.

او اضافه کرد: رضایت و اعتماد فرمانده کل قوا از ارتش، از دیگر افتخارات این مجموعه است. ارتش از حمایت مردم نیز برخوردار و محبوب مردم است. در شهر ما نیز، ارتش در کنار سپاه و بسیج، یکی از ارکان موثر فرهنگی است و به عملکردشان و وجودشان در کازرون نیز افتخار می‌کنیم.

امام جمعه کازرون سپس با اشاره به میزان قابل توجه بارندگی امسال زراعی و محصولات خوب بدست آمده، گفت: به زودی فصل برداشت گندم شروع می شود، که شایسته است مبلّغ و ترویج‌گر #زکات که دستور الهی است، باشیم. همچنین کشاورزان عزیز، در این زمینه یعنی پرداخت زکات واجب تشویق گردند.

خطیب جمعه کازرون در بخش دیگری از سخنان خود به خواسته عموم مردم پیرامون زمان برگزاری مراسمات تشییع جنازه اموات اشاره و تصریح کرد: همشهریان عزیز خواستارند، ساعت برگزاری مراسمات #تشییع جنازه در سطح شهر همچون گذشته (قبل از کرونا) از صبح به ظهر و حدود ساعت ۱۴ به بعد موکول شود. چرا که در صبح ضمن خلل و تعطیلی در کسب و کار مردم، پایان مراسمات به زمان ناهار و ایجاد هزینه دوچندان برای خانواده صاحب عزا همراه می‌گردد. لذا از عزیزان متولی در آرامستان‌های کازرون خواسته می‌شود که برنامه‌ریزی زمان مراسمات به گونه‌ای باشد که هم مردم و هم صاحبان عزا، شرایط بهتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام صباحی با تقدیر از تلاشگران عرصه #نظارت و همچنین رعایت عفاف و حجاب در سطح شهرستان به ویژه توسط اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت کازرون گفت: در خصوص تالارها و تذکرات گذشته، و همچنین در خصوص #عفاف و #حجاب سطح شهر و مغازه‌ها، عملکرد خوب و رصد جدی صورت گرفته و می گیرد.

وی افزود: امید است که اقدامات به گونه‌ای باشد و نتیجه دهد که آبرو و فرهنگ اصیل کازرون توسط برخی افراد دچار خدشه نشود. به طور مثال باید مانند گذشته، انجمن اسلامی در بازار فعال و روضه خوانی برپا گردد که همچون همیشه #بازار ما با عنوان دینی و اسلامی متجلی باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: