آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
امام جمعه شهرستان کازرون؛
امام جمعه شهرستان کازرون در همایش تبیین جوانی در کازرون گفت: مسئولیت اصلی در رشد جمعیت مسئولین هستند
حجت الاسلام والمسلیمن محمد صباحی امام جمعه شهرستان کازرون در همایش تبیین جوانی جمعیت در سالن همایش شهیدان داوودی که با حضور مسئولان و پایوران شهرستان کازرون برگزار شد بیان نمود: امروز با بزرگترین بحران جمعیت در کشور روبه رو هستیم.
وی ادامه داد: امروز نزدیک به 50درصد جمعیت کشور میانسال می باشند که در آینده در خصوص وضعیت جمعیت کشور خصوصا در جوانی دچار مشکل هستیم.
امام جمعه کازرون یادآور شد: امروز خوشبختانه وزارت بهداشت با طرحی به نام طرح نفس برای کمک به وضعیت جمعیتی کشور وارد شده بر این اساس که مادرانی که می خواهند فرزند خود را سقط کنند به مراکز درمانی مراجعه نموده و با آنها صحبت می شود تا از اقدام خود منصرف شوند.
حجت الاسلام والمسلمین صباحی تصریح داشت: عیار ولایت مداری مردم در پیروی از ولی فقیه مهم است  و مقام معظم رهبری در موضوع جمعیت توصیه ها و سفارش های لازم را فرموده است و مهم عیار ولایت مداری مردم می باشد.
وی به نرخ زادو ولد در کشور اشاره داشت و افزود: امروز کشور به کمترین نرخ زاد و ولد در جهان دچار می باشد و مسئولیت اصلی در خصوص رشد جمعیت مسئولین کشور می باشند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان کازرون اظهار داشت: یکی از پرفایده‌ترین و بهترین ثروت های کشور داشتن نسل جوان کشور است به همین دلیل باید تلاش کنیم در موضوع افزایش جمعیت و فرزندآوری اقدامات خوبی انجام شود تا جمعیت کشور افزایش پیدا کند.
وی خاطر نشان نمود: درست است مشکلات اقتصادی وجود دارد ولی خداوند در قرآن کریم آیه31سوره مبارکه اسرا می فرماید فرزندانتان را از ترس فقر، نکشید! ما آنها و شما را روزی می‌دهیم؛ مسلماً کشتن آنها گناه بزرگی است!
در ادامه برادر هادی صنعتی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ویژه شهرستان کازرون در خصوص مشکلات جمعیتی کشور و اقدامات در دست اقدام در خصوص کمک به خانوادهها برای رشد جمعیت توسط نماینده دولیت در شهرستان کازرون نکاتی را بیان داشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر: