آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
مسئول دفتر نمایندگی در سپاه ناحیه کازرون
مسئول دفتر نمایندگی در سپاه ناحیه کازرون گفت: امام جواد(ع) مظهر بخشش و جوانمردی، علم و معرفت است.
امام جواد مظهر بخشش و جوانمردی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت الاسلام والمسلمین رسول محمدی در جمع پایوران رسمی و وظیفه ضمن عرض تسلیت شهادت امام جواد ع اظهار داشت: در میان امامان شیعه، امام جواد (ع) جوان‌ترین امام در هنگام شهادت بودند.

وی ادامه داد: ارتباط امام جواد (ع) با شیعیان، بیشتر از طریق وکیلانش و به شکل نامه‌نگاری انجام می‌گرفت. در دوره امامت او فرقه‌های اهل حدیث، زیدیه، واقفیه و غلات فعالیت داشتند. امام جواد (ع) شیعیان را از عقاید آنان آگاه می‌کرد و از نماز خواندن پشت سر آن‌ها نهی و غالیان را لعن می‌نمود.

حجت الاسلام محمدی اظهار داشت: مناظرات علمی امام جواد (ع) با عالمان فرقه‌های اسلامی در مسائل کلامی، همچون جایگاه شیخین و مسئله‌های فقهی مانند حکم قطع کردن دست دزد و احکام حج، از مناظرات معروف امامان معصوم دانسته شده است که امروز مورد استفاده در احکام در حکومت اسلامی می باشد.

وی افزود: امام جواد (ع)، پس از شهادت امام رضا (ع) در سال ۲۰۳ق به امامت رسید مدت امامت او هفده سال بود که با خلافت دو تن از خلفای عباسی، مأمون عباسی و معتصم عباسی همزمان بود. حدود ۱۵ سال آن در خلافت مأمون (۱۹۳-۲۱۸ق) و ۲ سال در خلافت معتصم (۲۱۸-۲۲۷ق) سپری شد، با شهادت او در سال ۲۲۰ق، امامت به فرزندش امام هادی(ع) منتقل شد.

محمدی در ادامه در خصوص برکات و عنایات امام جواد(ع) نکاتی را برای حاضرین اظهار داشت و در ادامه مداح اهل بیت برادر مهدی زارع با ذکر مصیبت در وصف حضرت حاضرین را به فیض رساند.

پایان پیام/ن
نام:
ایمیل:
* نظر: