آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۰۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
به مناسبت دهم تیرماه روز صنعت و معدن
بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون در پیامی فرا رسیدن دهم تیرماه روز صنعت و معدن را به فعالان این عرصه تبریک و تهنیت گفت.
 بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون در پیامی فرا رسیدن دهم تیرماه روز صنعت و معدن را به فعالان این عرصه تبریک و تهنیت گفت.

«بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
روز دهم تیر ماه در تقویم ایران روز صنعت و معدن نامیده شده است. روز ملی صنعت و معدن روز تجدید عهد و پیمان دولت و ملت با جهادگران عرصه صنعت و معدن و فرصت مناسبی است که به مهمترین موتور محرکه اقتصاد یعنی بخش صنعت و معدن نگاهی اندیشمندانه شود.
صنعت و معدن از مهمترین عوامل اشتغالزایی، رفع محرومیت و ایجاد ارزش‌افزوده سهم قابل‌توجهی از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده و نقش بی‌بدیلی در اقتصاد کشور برعهده ‌دارد.
توسعه صنعتی کشور و ایفای نقش بیشتر این بخش در رشد و بالندگی اقتصاد، نیازمند نگاه جدی به ظرفیت ها و توان داخلی است.
امروزه با وجود شرایط سخت تحریم ها، درخشش بارقه‌های امید و پویایی و حرکت، همچنان از بخش صنعت کشور بر فضای جامعه می‌تابد و ظرفیت‌های گسترده صنعت و معدن مسیری درخشان برای پیشرفت تولید، اشتغال و صادرات متصور خواهد بود.
در اوج تحریم های ناجوانمردانه قدرت‌های بزرگ که هدفی جز تضعیف اقتصاد کشور ندارند، بهره‌برداری و استخراج معادن در کنار تولید انواع مواد معدنی، همچنین تولید محصولات با ارزش‌افزوده در زنجیره محصولات معدنی و فولادی در سالیان اخیر با رشد قابل‌توجهی روبه‌رو بوده است و سهم عمده‌ای از سبد صادرات غیرنفتی کشور را محصولات معدنی در حلقه‌های اول زنجیره ارزش به خود اختصاص داده است.
صنعتگران و معدنکاران شهرستان انقلابی کازرون با عزمی جهادی و با بهره‌گیری از اقتصاد دانش‌بنیان، بومی‌سازی و تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت و معدن، توسعه صنعت و ارتقای شاخص‌های اقتصادی را مجدانه دنبال می‌کنند.
روز صنعت و معدن فرصت مغتنمی است تا تلاش‌ها و زحمات صنعتگران و معدنکاران شهرستان کازرون را ارج نهاده و بار دیگر عهد ببندیم که برای پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی دست از تلاش بی وقفه برنداریم.
بدون شک در وضعیت کنونی و قرارگیری در جبهه‌ جنگ اقتصادی، مدیران بخش صنعت و معدن باید بیش از هر بخش دیگری فرماندهی ایجاد رونق در تولید و تبلور سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری، دولت محترم سیزدهم و تدابیر وزارت صمت بر عهده بگیرند تا شاهد شکوفایی در این عرصه‌ مهم و حیاتی اقتصاد باشیم.
بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون به سهم خود فرارسیدن این روز ارزشمند را به‌تمامی افراد شاغل در منطقه‌ ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی شهید مصلحیان کازرون و جهادگران سایر سنگرهای اقتصادی تبریک عرض نموده و ایمان داریم که با این انگیزه و امید، روزهای خوبی دیگری برای صنعت و مردم کشور عزیزمان رقم خواهد خورد.
والسلام
 قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون
نام:
ایمیل:
* نظر: