آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۰۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
در راستای رزمایش مهندسین جهادگر صورت گرفت:
در راستای رزمایش مهندسین جهادگر صورت گرفت: اردوی راهیان پیشرفت با ارتباط صنعت و دانشگاه
مهندس محمدجعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون اظهار داشت: امروز دانشگاه و صنعت دو نهاد کلیدی برای رشد و شکوفایی اقتصادی جامعه هستند که اگر درگذشته نیازی به برقراری ارتباط بین این دو نهاد در جامعه احساس نمی‌شد ولی امروزه لزوم ایجاد چنین ارتباط و تعاملی، بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است.
وی ارتباط صنعت با دانشگاه و دانشجویان را یک ضرورت دانست و گفت: باید نیازهای صنعت احصا شود و در قالب پروژه از سوی دانشگاهیان مورد پیگیری قرار گیرد و اگر این اتفاق رقم خورد، به یقین برای صنعت و اقتصاد کشور مفید و راهگشا خواهد بود.
مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون هدف از برگزاری اردوی راهیان پیشرفت را آشنایی دانشجویان با دستاوردهای علمی و صنعتی انقلاب اسلامی عنوان نمود و خاطر نشان کرد: این اردو در حقیقت فرصت بسیار خوبی برای آشنایی دانشجویان با داشته‌های کشور عزیزمان در بخش‌های مختلف است.
مهندس شفیعی معرفی دستاوردهای علمی و صنعتی در زمینه‌های مختلف، امید آفرینی در قشر دانشجو و ایجاد روحیه نشاط و خودباوری و همچنین ایجاد زمینه لازم برای ورود جوانان به عرصه علم، صنعت و فناوری را امری ضروری تلقی نمود و تصریح کرد: سیر مراحل پیشرفت و عدم وابستگی به کشورهای بیگانه و کشورهای غیرایرانی باعث شد بتوانیم با اتکا به جوانان خود دستاوردهای قابل توجهی در حوزه‌های مختلف داشته باشیم و باید به این نکته توجه داشت که در جوانان ایرانی ابتکار، خلاقیت و نوآوری وجود دارد که باید کشف شود تا رشد و شکوفایی در بخش های تولیدی و صنعتی حاصل گردد.
مهندس شفیعی استفاده از ظرفیت دانشجویان برای عارضه یابی و احصاء مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و ارائه راهکارهای موثر برای بهبود آن، ایجاد فضا و بستر مناسب برای اجرایی شدن ایده های دانشجویی در حوزه ارتقاء تولید و بهره وری واحدهای تولیدی شهرک صنعتی و همچنین حمایت از شرکت های دانش بنیان در دستور کار بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون قرار دارد.
وی گفت: بسیج مهندسین صنعت و معدن ظرفیت بالایی دارد که تلاش می کنیم با بهره گیری از این ظرفیت عظیم منابع انسانی متخصص و کارآزموده مورد نیاز شرکت های تولیدی و صنعتی را تأمین و مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی را رفع نماییم.
در ادامه این تور صنعتی دانشجویان رشته های مهندسی ضمن بازدید از فعالیت شرکت های تولیدی و صنعتی، با فرایند تولید محصولات آشنا شدند.
نام:
ایمیل:
* نظر: