کد خبر: ۱۷۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرنگار پیام زینب (س) از شهرستان سروستان شنبه 18 آبان  نشست بصیرتی با موضوع سبک زندگی اسلامی به همت حوزه خواهران و همکاری ناحیه مقاومت سپاه سروستان در تالار حافظ برگزار شد.

سامان کریمی در این نشست در رابطه با سبک زندگی اسلامی گفت: مقام عظمای ولایت از زمانی که در خراسان شمالی صحبت نمودند به  مسئله سبک زندگی توجه نداشته اند بلکه از زمان ریاست جمهوریشان با سخنرانی در بین اقشار مختلف از جمله فرهنگیان، دانشجویان، بسیجیان به این مسئله توجه نموده اند و از همه اقشار کمک خواسته اند. اگر ما بخواهیم جامعه و تمدن اسلامی داشته باشیم باید به دو بخش توجه داشته باشیم : یکی بخش ابزاری است که شامل علم و دانش و رسانه ی پرقدرت و پابکار و ... می شود و بخش مهم و اساسی دیگر آن سبک زندگی اسلامی است و اگر تمام زحمات ما صرف زندگی اسلامی نشود جا مانده ایم و وحدت و خون شهدا و زحماتی که برای تمدن کشیده شده و آرمان ها و الگو شدن، همه مورد خدشه قرار می گیرد.

وی افزود :حضرت آقا در خراسان شمالی 30 سوال در رابطه با سبک زندگی اسلامی مطرح نمودند و این جای تأسف برای ما است که رهبر بخواهد در این چنین موارد به ما تذکر دهند و احساس کنند که دستاوردها در خطر است از جمله : چرا در برخی از بخش ها اعتیاد زیاد شده؟ چرا در برخی بخش ها طلاق زیاد شده؟ چرا بسیاری از قوانین و مقررات راهنمایی را رعایت نمی کنیم؟ چرا حقوق همسایه را رعایت نمی کنیم؟ و سؤالاتی این چنینی. چقدر این مسائل مهم است که حضرت آقا به عنوان خطر از آن یاد کرده است.چرا ما کار جمعی نمی توانیم انجام دهیم ولی در کارهای فردی موفق هستیم بر عکس کشورهای دیگر از جمله کشورهای اروپایی. زمانی که ما شعار" واعتصموا بحبل الله جمیعا"  داشتیم آن ها تمدن نداشتند. چرا حقوق افراد و انضباط اجتماعی را رعایت نمی کنیم؟ در صورتی که امام حسین(ع) وقتی وارد کربلا شدند اول زمین آنجا را خریدند به این علت که گفتند حق الناس است و من اینجا محل کارزار و دفنم هست ، ما کجا و آن ها کجا؟

کریم ادامه داد : چقدر کارهایمان برای رضای خداست؟ در صورتی که در زمان جنگ جوانان ما فقط برای رضای خدا جنگ می کردند ولی در حال حاضر کاری که انجام می دهیم همه جا باید سر و صدا کنیم. اگر برای خدا باشد سر و صدا برای چیست؟

ما نگران هستیم که خون شهدا و نظام انقلاب اسلامی زیر پا گذاشته شود اگر نفهمیم مشکل کجاست و حل نشود در چاه می افتیم و باید تمام نهادها و ارگان ها از جمله صدا و سیما و دانشگاه ها پای کار باشند تا از این مسئله نجات پیدا کنیم .

راه چاره، راهی است که حسین بن علی(ع) به خاطر آن قیام کرد و تمامی خانواده و فرزاندانش را با خود برد و هدفش رسیدن به حکومت مادی نبود ،  هدفش معنوی بود که تمام فرزندان و اقوامش را با خود برد، در صورتی که امربه معروف و نهی از منکر در بین ما کمرنگ شده است .و کسانی که افراد را به سبک زندگی اسلامی دعوت می کنند باید مقتضیات زمان را در نظر بگیرند و این مسئله را درست تبیین نمایند و همه نهادها و مردم پای کار باشند تا دشمنان به اهداف خود نرسند و جامعه به وحدت و انسجام برسد.

انتهای متن / 224224

نام:
ایمیل:
* نظر: