آخرین اخبار
کد خبر: ۲۳۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون در همایش فرهنگی-ورزشی خواهران
انتظار ما از مسئولین این است که به ورزش بانوان بیشتر اهمیت دهند یک مادر ورزشکار قطعاً فرزندی ورزشکار تربیت می کند
در این برنامه که با همکاری کانون بسیج ورزشکاران و حوزه مقاومت بسیج خواهران الزهرا(س)برگزار گردید در ابتدا دکتر محسن امیدی صحبت هایی در مورد مشاوره تغذیه ورزشکاران کردند و در ادامه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون سخنانی در مورد ورزش واهمیت ورزش در اسلام پرداختند و ازعان داشتند:

من به عنوان یک ورزشکاربسیجی و به عنوان یک ورزشکارمسلمان ایرانی انتظاراتی از شما عزیزان دارم و آن تلاش برای تهذیب خود می باشد.

ما انتظاراتی که به عنوان یک ورزشکار داریم این است که اولا به ذات ورزش پرداخته شود و نه به حاشیه ها ، دوم اینکه یک ورزشکار باید به عزت نفس خود پایبند باشد ما حاضر نباشیم برای رسیدن به قهرمانی تن به هر کاری بدهیم، متاسفانه چیزی که در ورزش قهرمانی با آن مواجهیم آموزش دادن به خولاهران توسط مربی مرد می باشد که بیشتر در رشته های انفرادی مشاهده می شود.

همه ما نام جهان پهلوان تختی را شنیده ایم در حالی مکه ما در ایران قهرمانان زیادی داریم به عنوان مثال عبدالله موحد که با وجود اینکه مدال های ایشان چندین برابر غلامرضا تختی بود ولی کمتر کسی نامش را می شناسد ، ایشان روحیه ای داشتند که بعد از پیروزی در یکی از مسابقات جهانی طناب ورزشی بر داشت و شروع به طناب زدن کرد، خبرنگاران علت کار را که جویا شدند ،گفت : آلان حریف های من در حال استراحت می باشند من از همین حالا باید تلاش کنم از آنها سبقت بگیرم، ولی در تاریخ ورزش ما کمتر کسی موحد را می شناسد.

این در حالی است همه تختی را می شناسند همه به تختی افتخار می کنند و همه ساله نکوداشت تختی در ایران تشکیل می شود و جام تختی که یکی از جام های مطرح در دنیا است برگزار می گردد.

یک ورزشکار مسلمان باید الگو بودن خود را حفظ کند شاگرد های شما از شما الگو می پذیرند و حتی راه رفتن و حرف زدن را از شما یاد می گیرند .

موضوع بعد کار فرهنگی در ورزش است کاری کنید که خانواده ها با آرامش فرزندانشان را جهت ورزش به شما بسپارند و خانواده ها مطمئن باشند که در فضای ورزش ، یک فضای بیمه و سالم حاکم است.

 رکودی که در ورزش با آن مواجهیم یکی از عوامل آن ترس خانواده ها از سپردن فرزندانشان به محیط های ورزشی است.

یک ورزشکار خصوصا یک مربی باید در همه ابعاد انسانی ورزشکار باشد. مقام معظم رهبری می فرماید:من از جوانان سه انتظار دارم ؛تحصیل، تهذیب و ورزش
ورزشکاری موفق و الگو است که در زمینه درسی و علمی الگو باشد در دانشگاه یک استاد موفق ، در صنعت یک صنعتگر برتر و نباید طوری باشد که سایر ابعاد زندگی او فدای ورزش شود.

اما انتظاراتی که ما به عنوان یک ورزشکار از مسئولین داریم؛ اولا مسئولین ما باید به ورزش و ورزشکار توجه کنند نباید نگاه بازاری به ورزش وجود داشته باشد. متاسفانه در بعضی موارد ورزش برای برخی از مسئولین مهم می شود مثلا در ایام انتخابات!!؟
مسئولین ما باید به این نتیجه برسند که هر چقدر در ورزش سرمایه گذاری کنند نتیجه آن کاهش جرایم می شود و از آن مهمتر اینکه به تربیت نسل پرداخته می شود.
 
انتظار ما از مسئولین این است که به ورزش بانوان بیشتر اهمیت دهند یک مادر ورزشکار قطعاً فرزندی ورزشکار تربیت می کند. انتظار بعدی این است که بیشتر در تعیین روئسای ورزشی توجه شود متاسفانه در برخی رشته های ورزشی ادغام هیات های ورزشی رخ داده است.

ما در بسیج اقداماتی را برای بهبود وضع ورزش انجام دادیم  که به به شرح ذیل می باشد:
ساخت شش سالن ورزشی در سال 92 برای شهرستان کازرون ،خرید پنج سذی تاتامی کامل ، حمایت از اکثر رشته های ورزشی جهت اعزام به مسابقات ، شش سالن دیگر هم برای سال 92در دستور ساخت داریم و تلاش می کنیم این شش سالن هم تا شش ماه دیگربهره برداری شود و سرانه ورزشی کازرون را ارتقا دهیم ،هیئت های ورزشی بسیج ان شالله به زودی تشکیل خواهد شد و نشریه ورزشی نشاط به عنوان نشریه ورشی بسیج آغاز به کار خود را شروع کرده که به صورت ورزشی اخبار ورزشی شهرستان را منعکس می کند.

با توجه به اینکه ما در شهرستان کازرون بیشترین شهید ورزشکار را داریم (حدود 99شهید ورزشکار ) ان شاالله یادواره شهدای ورزشکار را در سال 93 برگزار خواهیم کرد و موزه دائمی مفاخر ورزشی کازرون را در محل بسیج ورزشکاران اداره تربیت بدنی را راه اندارزی خواهیم داشت که در ان از اثار شهدای ورزشی و هم قهررمانان که قابلیت الگو شدن را دارند را اناجا به نمایش گذاتنه می شود.

برنامه بعدی ما این است که سالن های ورزشی کازرون را به نام شهدای ورزشکار نامگذاری کنیم ، ما شهدایی داریم که در آبادان ورزرشگاهی به نام ایشان می باشد ولی کمتر کسی در کازرون با نام ایشان آشنا است.


















نام:
ایمیل:
* نظر: