کد خبر: ۴۷۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
مشکلات رفتاری،عدم ارتباط گروهی، خودمحوری و عدم جامعه پذیری از معایب زندگی تک فرزندی است

به همت حوزه مقاومت بسیج حضرت زینب(س) بخش کوهنجان شهرستان سروستان، همایش تبیین ضرورت های افزایش جمعیت در آستان مقدس امامزاده شاه صفی الدین(ع) این بخش برگزار شد.

در این همایش حسن زاده ، کارشناس ارشدمسائل اجتماعی خانواده بیان داشت: به عقیده برخی کارشناسان،پس از پیروزی انقلاب اسلامی و طی سال های 57 تا 75 جمعیت کشور به دو برابرافزایش یافت و به بیش از 60 میلیون نفر رسید و این اتفاق بهانه ای برای مطرح شدن مساله انفجار جمعیت و به دنبال آن بحث کنترل آن شد.

وی با تاکید بر بی توجهی به عواقب عملیاتی شدن طرح کنترل جمعیت در آن سالها گفت : کنترل جمعیت بدون توجه به عواقب اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی آن،امروز کشور ما را در وضعیت هشدار پیری جمعیت قرار داده به طوریکه اگر این روند ، کاهش جمعیت ادامه پیدا کند علاوه بر اینکه کشور دچار پیری جمعیت خواهد شد،در آینده ای نه چندان دور جامعه ایرانی دچار افت شدید جمعیتی می شود.

حسن زاده با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص خطرات کاهش جمعیت کشورمان تصریح کرد: هشدارهای مقام معظم رهبری درخصوص اثرات چالش برانگیز جمعیت نشان از اهمیت بسیار زیاد این موضوع بوده و باید تلاش کرد که سطح آگاهی خانواده ها در این زمینه بیشتر شود.

کارشناس مسائل اجتماعی و خانواده اظهار داشت : یکی از برنامه های نظام سلطه در جهت تضعیف کشورهای مسلمان به ویژه شیعه نشین،کاهش جمعیت آنها از طریق کنترل جمعیت با شعار "رفاه و آسایش بیشتر" می باشد تا از این طریق نفوذ و سلطه آنها بر مردم و منابع این کشورها ادامه یابد.

وی در توضیح این مطلب گفت: مشاوران امنیتی کاخ سفید طی دو دهه گذشته بارها اعلام کرده اند که باید از طریق جلوگیری از رشد جمعیت در کشورهای جهان سوم، وابستگی آنها را به قدرت های بزرگ و همچنین امکان سلطه بر منابع مالی و انسانی آنها را فراهم کرد.

حسن زاده تاکید کرد: کشوری که از وجود جوانان تحصیل کرده، خلاق و فعال خالی شود، زمینه حضور اجانب و تسلط همه جانبه بیگانگان بر آن فراهم می شود، پس باید تلاش کرد عموم افراد جامعه درخصوص خطرات کاهش جمعیت به خود آگاهی برسند و علاج واقعه قبل از وقوع،صورت پذیرد.

وی در بخش دوم سخنان خویش با اشاره به مشکلات فرهنگی و اجتماعی خانواده های تک فرزند گفت: مشکلات رفتاری،عدم ارتباط گروهی، خودمحوری و عدم جامعه پذیری از معایب زندگی تک فرزندی است که متاسفانه امروزه شاهد برخی از اینگونه ناهنجاری های اجتماعی در بین خانواده ها در سطح جامعه می باشیم.

حسن زاده سروستانی با اعلام برخی دستاوردهای خانواده های با جمعیت بیشتر افزود: داشتن ارتباط و تعاملات اجتماعی بالا، ایجاد زمینه رقابت مثبت در بخش های مختلف زندگی و در نهایت ارتقاء و پیشرفت کمی و کیفی خانواده و اجتماع از جمله مزایای خانواده های با جمعیت بالاست.

این کارشناس خانواده همچنین تاکید کرد: مسلما مشکلات اقتصادی یکی از چالش های فراروی خانواده در جهت افزایش جمعیت می باشد که این مساله را می توان با همراهی و همکاری دولت و ملت مدیریت کرد.

وی در توضیح مطلب فوق افزود: مدیریت صحیح منابع موجود در کشور به صورت عادلانه و همچنین کمک ویژه به خانواده های پر جمعیت از سوی دولت و از طرف دیگر رعایت سبک زندگی اسلامی توسط مردم،می تواند بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور را حل و فصل نماید.

انتهای متن/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: