آخرین اخبار
کد خبر: ۵۷۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
ویژگی ظلم‌ستیزی، ضداستکباری و در نهایت حمایت از مستضعفین و مظلومین عالم حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران همواره در نظر اندیشمندان و سیاستمداران و فرهیختگان جهانی از جمله ویژگی‌های بارز شخصیت ایشان توصیف شده است.
به گزارش تنویر به نقل از فارس، امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران از همان ابتدای نهضت اسلامی خود بر ضد استبداد رژیم پهلوی همزمان مبارزه خود را معطوف به استعمار خارجی چه بر سر ملت ایران و چه علیه ملت های مظلوم منطقه و جهان اسلام و غیر اسلامی کرده بودند.  ایشان بر این باور بود که مشکل عمده مسلمانان بلکه جهان بشریت، سلطه ی جریان شیطانی زورمداران و به تعبیر خودشان «صهیونیزم جهانی» بر امورات ملت ها است و راه حل این مشکل بزرگ هم، مبارزه با سلطه در همه اشکال آن است که در سایه همدلی، اتحاد و اتفاق قابل حصول است. مبارزه ای که ملل مستضعف جهان به معونت هم اصرار خواهند داشت. پس طبیعی بود که رژیم اسرائیل به عنوان آشکارترین مصادیق ظلم در اولویت نگاه ایشان در این مبارزه قرار گیرد. حضرت امام در یکی از بیانیات خود در این زمینه تاکید می فرمایند: «یکی از جهاتی که ما را در مقابل شاه قرارداده است کمک او به اسرائیل است...شاه از همان اول که اسرائیل بوجود آمد با او همکاری کرده و وقتی که جنگ بین اسرائیل و مسلمانان به اوج خود رسیده بود ، شاه همچنان نفت مسلمین را غصب کرده و به اسرائیل می داد و این امر خود از عوامل مخالفت من با شاه بوده است .»

به طورکلی می توان گفت امام خمینی(ره)  جنگ با صهیونیسم بین الملل و قدرت های زیادی خواه را یک جنگ دائمی میان مستضعفین و آن ها می دانست و فلسطین و قدس را به عنوان محور این حرکت مطرح می سازند و ایران اسلامی و نهضت اسلامی برآمده از آن را به عنوان خاستگاه و پایگاه اصلی و محور دیگر آن می دانند و آموزه های اسلامی را به عنوان محور ایدئولوژیکی این تقابل معرفی می کنند. زیرا صهیونیسم تقریبا همه آموزه های دینی و غیردینی دیگر را در عرصه مقابله با خود، خلع سلاح ساخته است و امروزه تفکر اسلامی مبتنی بر الگوی انقلاب اسلامی که حضرت امام خمینی(ره)  از آن به عنوان اسلام ناب محمدی(ص) یاد می کردند به تنهایی در برابر این جریان ایستاده است و با توجه به روند مطرح در سطح بین المللی و با نگاه به اینکه جنگ و مبارزه واقعی میان صهیونیسم زورمدار و سلطه طلب و اسلام است، اقشار ستمدیده جهان که امام از آنان با عنوان مستضعفین یاد می کند به طور طبیعی با الهام از ایدئولوژی اسلام می توانند در برابر صهیونیسم بایستند و موفقیت را چشم داشته باشند و از آنجاکه فلسطین خاکریز اول این جنگ است، حمایت از آزادی فلسطین تکلیفی جهانی است.

این نگاه حضرت امام به مسائل داخلی و خارجی همواره تحسین شخصیت های خارجی را برانگیخته تا جایکه در مناسبت های مختلف به اظهار نظر در باره شخصیت چند بعدی امام در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی پرداخته اند. همزمان با بیست و ششمین سالروز ارتحال آن امام همام بخشی از نظرات شخصبت های بین المللی حاضر و غایب در خصوص شخصیت آن بزرگوار در قالب اینفو گرافی از نظر شما مخاطبان گرامی خواهد گذشت.

برای دریافت فایل کامل اینفوگرافی بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: