جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۸:۴۶:۴۶
آخرین اخبار
گزارش
یادداشت و گفتگو
بدون اجازه آمریکا یک تیر هم شلیک نمی‌کنیم
اعترافات تکان‌دهنده یک فرمانده ارتش آزاد؛
boletبدون اجازه آمریکا یک تیر هم شلیک نمی‌کنیم
کادرسازی منافقین با نقاب شبکه «جم»
تلاش برای بازسازی سازمان نفاق؛
boletکادرسازی منافقین با نقاب شبکه «جم»
کد خبر: ۵۹۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
به همت بسیج خواهران فاطمه الزهرا:
هدف از برگزاری این همایش ، آشنایی جوانان با فرایند آشنایی، خواستگاری و ازدواج، ملاک های صحیح انتخاب همسر، همسان گزینی و انتخاب آگاهانه زوجین بود
به گزارش تنویر ارسنجان ،  هدف از برگزاری این همایش را آشنایی جوانان با فرایند آشنایی، خواستگاری و ازدواج، ملاک های صحیح انتخاب همسر، همسان گزینی و انتخاب آگاهانه زوجین بود

 با توجه به بروز بحران پدیده طلاق در جامعه، ضرورت آموزش های پیش از ازدواج در جامعه اساسی است.

جناب آقای عواطفی  مدرس این جلسه با اشاره به اینکه  آموزش های پیش از ازدواج مختص یک کشور نیست و حتی در کشورهای اروپایی نیز وجود دارد گفت: این اموزش ها در کشور ما در مرحله پیش از عقد و همراه با آزمایشات اجباری پیش از ازدواج به صورت مختصر وجود دارد که کافی نیست.

عواطفی گفت: اگر بخواهیم در راستای جامعه ای پویا و کارآمد قدم برداریم به مراکز مشاوره حرفه ای با صلاحیت و مجوز رسمی از سازمان بهزیستی و نظام روانشناسی در جامعه نیاز اساسی داریم.

عواطفی نیز با اظهار تاسف از وفور بحث ها در خصوص مراسم ازدواج تصریح کرد: جوانان آن گونه که باید همدیگر را نمی شناسند و به سرعت درگیر مسائل هیجانی و عاطفی می شوند.

وی افزود.ابتدا باید زمینه های گرایش به سوی ازدواج موفق را ایجاد کنیم،ازدواج تنها آرزوی دختر وپسرنیست بلکه آرزوی پدر ومادراست.

عواطفی افزود.درمورد کنترل موالید که سبب قطع موالید شده اظهار داشتند که اکثرکنترل موالیدها باعث قطع نسل شده است.

وی موانع ازدواج در جوامع امروزی را تحول در الگوی رفتاری،تغییر در الگوی مصرف،ادامه تحصیل در پسر ها و دخترها،اعتقاد داشتن به زندگی آزاد که فرزند آوری مانع رشد مطلوب است و افزایش سن ازدواج بیان کردند.

عواطفی در پایان نیز افزود:سبک زندگی از اسلام به سبک غربی تغییر کرده است.متاسفانه ازدواج در شهرستان ارسنجان کاهش پیدا کرده و طلاق رو به افزایش داشته که 90 درصد طلاق ها دلیل آن استفاده از ماهواره و فضای مجازی می باشد.





کارگاه آموزشی مشاوره ازدواج و افزایش موالید

کارگاه آموزشی مشاوره ازدواج و افزایش موالید

کارگاه آموزشی مشاوره ازدواج و افزایش موالید

کارگاه آموزشی مشاوره ازدواج و افزایش موالید

نام:
ایمیل:
* نظر: