آخرین اخبار
کد خبر: ۷۰۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
روایت روزنامه نگار و مستند ساز غربی از ایران
افسر سابق نیروی دریایی ایالات متحده 3 سال قبل مستندی از سفر یک ماهه خود به ایران تهیه و در شبکه های اجتماعی و رسانه ای پخش کرد و بخشی از حقایق سانسور شده ملت ایران توسط رسانه های غربی را به نمایش گذاشت.
به گزارش تنویر، "کنس اوکیف"  (Kenneth O’Keefe) افسر سابق نیروی دریایی ایالات متحده 3 سال قبل مستندی از سفر یک ماهه خود به ایران تهیه و در شبکه های اجتماعی و رسانه ای پخش کرد و بخشی از حقایق سانسور شده ملت ایران توسط رسانه های غربی را به نمایش می گذارد.
رهبر ایران محترم ترین رهبر اسلامی دنیاست/ آمریکا تهدید است نه ایران/ کدام یک از کشورها می‌تواند 3 میلیون انسان را در حمایت از خود به خیابان بیاورد
این مستند در همایش «آمریکا از شعار تا واقعیت»
در دانشگاه آزاد کازرون به نمایش در آمد و مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.

کنس اوکیف 3 سال قبل مستندی از سفر یک ماهه خود به ایران تهیه و در شبکه های اجتماعی و رسانه ای پخش کرد و بخشی از حقایق سانسور شده ایران توسط رسانه های غربی را به نمایش می گذارد.

این چهره صلح طلب با نمایش بخشی از فیلم ضد ایرانی «آرگو» و فیلم ضد اسلامی و ضدایرانی «غیرقابل تصور» با اشاره به حمایت چهره های صهیونیزم مسیحی از تولید این فیلم ها می گوید: صهیونیزم مسیحی تهدیدی به مراتب خطرناک تر از صهیونیزم یهودی است، اگر «آرگو» را ندیده اید یک موقعیت تبلیغی ضد ایرانی را از دست داده اید این فیلم تصویری خشونت آمیز و غیر واقعی از ایران به نمایش می گذارد.

وی با نمایش بخشی از تصاویر زندگی ساده امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اظهارمی‌دارد: برای ما سخت است که بتوانیم تصور کنیم رهبری داشته باشیم که باعث افتخار ما باشد، رهبر ما در غرب عروسک های خیمه شب بازی هستند ما به رهبرانمان احترام نمی گذاریم چون قابل احترام نیستند و شما رهبری دارید که ساده زیست و صادق است و به چیزی که می گوید عمل می کند و این مسئله برای ما قابل درک نیست چون از داشتن چنین رهبری محروم هستیم.

کنس اوکیف در ادامه با اشاره به فتوای رهبر انقلاب در خصوص ممنوع اعلام کردن ساخت بمب اتم و تمامی سلاح های کشتار جمعی، خاطرنشان می کند: چیزی هست که می خواهم بگویم؛ رهبر ایران فتوایی می دهد، حواسمان باشد که این شخص محترم ترین رهبر اسلامی دنیاست، او می گوید بمب اتم یک توهین به خداست، نقض قوانین الهی و جنایت جنگی است وقتی نگاه می کنیم می بینیم این حرف کاملا منطقی هست، چطور اراده خدا می تواند بر این باشد که ما بمب هسته ای تولید کنیم.

این روزنامه نگار در ادامه بیان می دارد: این چه دیوانگی است که ما به آن رسیدیم، ما نه تنها بمب هسته ای تولید کردیم بلکه 2 بار از آن ها استفاده کردیم، من دیدم جهنمی را که در هیروشیما و ناکازاکی به راه انداختیم.

وی با تاکید بر اینکه ایران تهدید نیست و این آمریکاست که تهدید است بیان داشت: آمریکا تهدید است و مشکل ماییم نه ایران، ایران در 100 سال گذشته به هیچ کشوری حمله نکرده است و آن ها تنها در مقابل صدام که ما به او سلاح دادیم از خود دفاع کردند.

اوکیف با نمایش تصاویری از راهپیمایی 22 بهمن در تهران این واقعه را شگفت آور می‌خواند و بیان می کند: من دارم فکر می‌کنم که کدام یک از کشورهای غربی می تواند 2 تا 3 میلیون نفر را به خیابان ها بکشاند نه فقط برای اعتراض بلکه برای حمایت از انقلابشون، هیچ حکومت غربی اینقدر حامی ندارد و این چیزی است که نظام ایران قادر است انجام دهد.

این کهنه سرباز آمریکایی اسرائیل را تهدید مشترک ملت ایران و آمریکا می نامد و تصریح می کند: من می خواهم  به مردم غرب بگویم دشمنی که بین ماست و از درون ما را تهدید می کند ایران را هم تهدید می کند و آن دشمن صهیونیست ها هستند و زمان آن رسیده که مشکل را حل کنیم.

این مستند ساز با نمایش تصاویری از آرامش حاکم بر ایران، تهران را شهری با بیش از 17 میلیون جمعیت معرفی می کند که قتل و تجاوز در آن تقریبا در حد صفر است و می گوید: شما تصور کنید شهری داشته باشید با 5 تا 10 میلیون جمعیت که زمان پخش اخبار از قتل و تجاوز و دزدی نشنوید، تصور کنید خانواده شما بتونه آزادانه در خیابان قدم بزند و با تهدید روبرو نباشد، ما در غرب چنین شهری نداریم، ایجا نیروهی امنیتی در خیابان ها دیده نمی شوند و پلیس رفتار خوبی با مردم دارد.

این روزنامه نگار ایران را دارای مردمی با اعتماد به نفس بالا معرفی می کند و اظهارمی دارد: ایرانی ها اعتماد بنفس بالایی دارند ولی ما شدیدا احساس نا امنی می کنیم در یک ماهی که در ایران بودم به گرمی من را پذیرفتند و رفتار خوبی با من داشتند.

متن فوق در محدودی از موارد قریب به مضمون است و به علت ترجمه، بدون تغییر مفهوم اصلی در برخی از موارد ممکن است کلمات جا به جا شده باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: