کد خبر: ۷۴۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶

دو روز قبل از قيام 15 خرداد 1342در سعادت شهر استان فارس به دنيا آمد. روزهاي کودکي را در دامان پر مهر و محبت مادري صبور پرورش يافت. دوران ابتدايي و راهنمايي را پشت سر گذاشت و همان سال مصادف با آغاز انقلاب اسلامي بود. آن روز که قيام مردم از مساجد شروع شد، خانه ي آن ها ديوار به ديوار «مسجد صاحب الزمان» بود.

بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در دوره ي متوسطه مشغول به تحصيل بود که دست متجاوزان و مزدوران بعثي به سوي کشور عزيزمان ايران دراز شد.

علي رضا هجده ساله بود که به نداي رهبرش لبيک گفت و براي اولين بار با گروه اعزامي بسيج راهي جنوب کشور شد. با جبهه مأنوس شد و در «عمليات فتح المبين» که در غرب «رودخانه ي کرخه» انجام گرفت بر اثر اصابت ترکش دشمن به شدت مجروح و به بيمارستان منتقل شد و به درجه ي جانبازي نائل آمد.

در سال 1361 به استخدام «ارتش جمهوري اسلامي» درآمد و در «لشکر نود و دو زرهي اهواز» در «گردان صد»، «گروهان سه» مشغول به خدمت گرديد. در سال 1362 بنا به سنت حسنه ي رسول اکرم«ص» دين خود را کامل کرد و با دختري پاک، بااصالت و وفادار ازدواج کرد که ثمره ي آن دختري بود که هنگام شهادت پدر دو سال بيشتر نداشت.

ايشان پس از ازدواج حاضر نشد لحظه اي جبهه را ترک نمايد؛ حدود هفتاد ماه در جبهه هاي نور عليه ظلمت در عمليات هاي متعدد شرکت کرد، تا اين که در منطقه ي عملياتي «کوشک» قبل از قبول قطع نامه به آرزوي ديرينه ي خود رسيد. او که به دنبال نام و نشان نبود و از گمنامي نمي هراسيد چنان در آتش عشق سوخت که کسي ندانست در کجا مانده است و مرواريد وجودش براي هميشه در صدف گمنامي پنهان گرديد.

/224224
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: