کد خبر: ۸۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹
قوچان-کاروان ۱۲۰ نفره شیعیان عراق که به شوق دیدار خورشید ولایت پای پیاده مسیر حرم مطهر امام حسین(ع) تا حرم رضوی را می پیمایند همزمان با شب میلاد حضرت امیرالمونین(ع) به مشهد می رسند.

کاروان پیاده شیعیان عراق به شوق دیدارخورشید ولایت رهسپار مشهد شدبه گزارش تنویر، این کاروان متشکل از تعداد ۱۲۰ نفر از عاشقان دلباخته و دوستدار اهل بیت(ع) که سفر خود را از روزهای پایانی سال گذشته و از کربلای معلی آغاز کرده است شب گذشته در شهرستان قوچان و در محل امامزاده سلطان ابراهیم به طور موقت اسکان یافت.

مدیر کاروان زائران پیاده امام رضا (ع) کشور عراق در گفت و گو با مهر با بیان این که این کاروان متشکل از شیعیان  اقصی نقاط  مختلف کشور عراق است اظهار داشت: این کاروان متشکل از ۱۲۰ نفر است که از ۲۰ اسفند ماه از حرم امام حسین (ع) در کربلای معلی مسیر پیاده روی خود را آغاز کرده و در شب ولادت حضرت علی (ع) جهت زیارت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و عرض تهنیت به ساحت این امام همام وارد مشهد مقدس خواهند شد.

سید حسین موسوی که خود برای هفتمین سال متوالی توانسته این مسیر را با پای پیاده طی کند هدف از این سفر را ایجاد الفت و وحدت بین شیعیان ایران و عراق و ترویج فضایل امامان معصومی عنوان کرد که با پای پیاده این مسیر را طی کردند.

وی در خصوص شرایط سخت این سفر با وجود مسیر طولانی اظهار کرد: در طول این سفر نزدیک به ۴۰ روز پیاده روی داشتیم که شرایط جوی و خستگی در طول مسیر سه نفر را به شدت بیمار کرد  و آن ها را در آستانه مرگ قرار داد اما به واسطه نیت پاکشان و توجه اهل بیت(ع) شفا یافتند که این موضوع از معجزات این سفر بود.

موسوی با اشاره به اینکه خدمات رفاهی توسط مردم کشور ایران به کاروان بسیار مطلوب بوده است اظهار داشت: شاید در حرکت خود از مرز مهران در چند شهر از نظر اسکان به مشکل خوردیم اما در ادامه مسیر با کمک های خیرین، استقبال مردمی و اسکان  بسیار خوبی مواجه بودیم.

وی ادامه داد: این کاروان ۱۲۰ نفری از حرم امام حسین (ع) کربلای معلی کشور عراق مسیر پیاده روی خود را آغاز کرده  و با ورود از مرز مهران و طی مسیرهایی با پای پیاده از استان های ایلام، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، تهران، مازندران،گلستان،  خراسان شمالی و خراسان رضوی در شب ولادت حضرت علی (ع) به منظور زیارت امام مهربانی ها حضرت رضا (ع) وارد مشهد مقدس خواهد شد.  

منبع :مهر نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر: