آخرین اخبار
کد خبر: ۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶
در گفتگوی فرمانده ناحیه بسیج کازرون با خبرنگاران؛
فرمانده ناحیه بسیج کازرون گفت: گرچه کارهای فرهنگی و نرم افزاری نسبت به کارهای سخت افزاری و عمرانی کمتر به چشم می آید، اما برنامه های فرهنگی شاخصی در سطح شهرستان انجام شد که هم بی نظیر بود و هم اثر بخش.

به گزارش سپاه ناحیه کازرون، غلامرضا شرفی در گفتگو با خبرنگاران گفت: سازمان بسیج یک سازمان فرهنگی و عقیدتی است که در جهت افزایش بصیرت نوجوانان و جوانان به طور ویژه و آحاد مردم به صورت عام و تربیت نیروهای تراز انقلاب اسلامی؛ تاسیس و سازماندهی شده است و با همین رویکرد روز به روز  نوسازی و تجدید بنا می شود.

 وی افزود: آنچه باعث پیروزی ما با دست خالی در مقابل حکومت ستم شاهی و پس از آن در دفاع مقدس شد ایمان و عقیده بود چرا که ما با دست خالی در برابر مجهزترین قدرت های نظامی ایستادیم. امروزه نیز نمونه اش را در فلسطین و لبنان می بینیم که یک الله اکبر چه وحشتی در دل ارتش از چنگ و دندان مسلح رژیم اسرائیل می اندازد و آنان را به ذلت افکنده است.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون گفت: امروز نیز باید به توسعه و تقویت ایمان و عقیده نیروهای بسیجی بپردازیم چرا که به قول شهید جهان آرا «در جبهه های ما ایمان می جنگد نه سلاح» که این جمله راهبردی امروز در جنگ نرم هم مصداق پیدا می کند.

 شرفی با اشاره به فعالیت های فرهنگی صورت گرفته گفت: در راستای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی در 11 ماهه گذشته توانستیم کارهای خوبی را انجام دهیم، گرچه کارهای فرهنگی و نرم افزاری نسبت به کارهای سخت افزاری و عمرانی کمتر به چشم می آید، اما برنامه های فرهنگی شاخصی در سطح شهرستان انجام شد که هم بی نظیر بود و هم اثر بخش.

 وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان برنامه ختم قرآن تحت عنوان تلاوت نور در بوستان های شهر کازرون که در سطح کشور هم بی نظیر بود و در اخبار ساعت 14 شبکه یک، گزارشی مختص به آن پخش شد. برنامه دیگر در روز عید غدیر بود که نمایش میدانی واقعه غدیر به نحو زیبایی اجرا شد که با استقبال خوب مردم مواجه شد. در دهه مبارک فجر بیش از 408 برنامه متنوع نه تنها در شهر کازرون بلکه برای اولین بار در سطح بخش های شهرستان اجرا شد که به زعم نظر مسولین و مردم از سالهای گذشته؛ هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی رشد بهتری داشته است.

 شرفی افزود: در بحث اردوهای راهیان نور که به نظر حقیر بهترین برنامه اثرگذار فرهنگی است که در سطح کشور در سال های اخیر اجرا می شود امسال بهترین و اثربخش ترین بازدیدها را داشتیم و نسبت به برنامه های سال قبل تفاوت چشمگیری را داشت سفر به مناطق فکه، طلائیه، شلمچه، هویزه، معراج شهدای گمنام، نمایش آسمانی ها در پادگان شهید مسعودیان اهواز و... .

 وی اضافه کرد: در بحث حلقه های تربیتی صالحین علیرغم تشکیل قریب به 1100 حلقه در پایگاه های مقاومت در سال گذشته سازماندهی شد که امسال تا کنون به 1400 حلقه افزایش یافته است و مانور فرهنگی میقات صالحین نیز در چند نوبت در مصلای نماز جمعه شهرهای کازرون انجام شد که با حضور اعضای حلقه ها شکوه خاصی نیز به نماز جمعه ها بخشید. در حال حاضر نیز برنامه ریزی جهت کیفی سازی و تهیه محتوا هستیم که انشاءالله خروجی آن تربیت نیروهای همتراز انقلاب اسلامی باشد. این گوشه ای از برنامه های شاخص و کلان فرهنگی بود.

 فرمانده ناحیه بسیج کازرون در مورد پروژه مجتمع فرهنگی تفریحی 1100 شهید شهرستان کازرون، در روستای  امامزاده سیدحسین(ع) گفت: در مقوله عمرانی دغدغه اصلی ما مهیا کردن زیر ساخت های فرهنگی است که متاسفانه شهرستان کازرون از نبود زیر ساخت های فرهنگی مناسب و کافی رنج می برد. خوشبختانه با همتی که در ناحیه و پایگاه های مقاومت بسیج به عمل آمد قطعه باغی که قریب به 8 سال قبل خریداری شده بود را با خرید یک قطعه  باغ دیگر در جوار آن افزایش دادیم و قصد داریم یک مجتمع فرهنگی تفریحی در خور شأن شهرستان بلکه استان احداث نماییم که تا کنون کارهای قابل ملاحظه ای در آن صورت گرفته است مثل حوضچه قایقرانی با 2 دستگاه قایق پدالی، حوضچه پرورش ماهی و نهالستان جهت تامین هزینه های جاری آنجا، زمین چمن فوتسال، زمین والیبال و تنیس، استخر روباز، نمازخانه، پارک بازی و... .

 وی اضافه کرد: با همکاری مدیر محترم شرکت توزیع برق شهرستان کازرون برق رسانی به باغ و تامین روشنایی آن انجام و نیز با لوله کشی از روستای عمویی آب شرب نیز تامین شده است و انشاءالله خط گاز شهری نیز به این مجموعه وصل خواهد شد. امید آن داریم که علاوه بر برگزاری اردوهای بسیج و خدمات دهی به مردم خوب شهرستان در ایام نوروز از این مجموعه نیز که در جوار امامزاده سیدحسین(ع) واقع شده است به عنوان یک مکان گردشگری و اسکان میهمانان نوروزی استفاده شود.

 شرفی ضمن اعلام نام پروژه های عمرانی تکمیل شده اظهار داشت: از دیگر کارهای عمرانی صورت گرفته احداث 4 سالن چند منظوره در کازرون، بالاده، نودان و خشت است که کاربری فرهنگی ورزشی دارد و به فضای ورزشی شهرستان 3 هزار و 500 مترمربع خواهد افزود که در تلاشیم  که در روزسوم خرداد همراه با  بیش از 8 ساختمان پایگاه مقاومت و 5 حوزه مقاومت بسیج را در سطح شهرستان افتتاح نماییم.

 این مسئول در ادامه گفت: کار عمرانی دیگری که انجام شده  و هم برای شهرسبز کازرون و هم برای مجموعه بسیج سودمند است تبدیل تپه استقرار فعلی ناحیه به تپه سبز بود که هم برای طبیعت و هم هوای شهر کازرون مفید است و هم در آینده امکان پشتیبانی مالی برنامه های فرهنگی بسیج از طریق آن میسر خواهد شد. پروژه دیگری که در دست داریم ساخت ساختمان دارالقرآن و فروشگاه محصولات فرهنگی و صندوق قرض الحسنه بسیج کازرون در جلوی ناحیه است که هم اکنون در دست احداث است. یکی دیگر از کارها احداث زمین چمن فوتبال است که در ضلع غربی ناحیه با همکاری مسئولین و تلاش و کوشش شبانه روزی همکاران پاسدار که انصافاً با تمام توان مشغول به خدمت می باشند احداث خواهد شد.

 فرمانده ناحیه بسیج کازرون در رابطه با مسائل پیش آمده در محصور کردن مکان ناحیه گفت: در رابطه با محصور شدن مکان ناحیه بسیج کازرون که تاکنون از نظر امنیتی واقعاً لازم بود اقدامات خوبی انجام شود که انشالله پس از اتمام تعهدات شهرداری کازرون با جدیت شهردار محترم و اتمام حصار کشی سریعاً خیابان های علامه دوانی و 30 متری ارشاد تعریض می شود، البته مشکلاتی در حصارکشی ناحیه به وجود آمد که متاسفانه برخی از آن علیه بسیج استفاده کردند، که لازم است مقداری توضیح دهم. تمام فضایی که ما اقدام به دیوارکشی نمودیم از نظر اسناد مالکیت و اسناد اوقاف و اداره ثبت و نظر کارشناسان که در تاریخ 10 فروردین ماه 92 در فرمانداری کازرون با حضور فرماندار، شهردار، ریاست دانشگاه سلمان، اداره آب، کارشناسان حقوقی شبکه بهداشت و اوقاف و برخی کارشناسان از ادارات کل استان برگزار شد، اثبات شد که زمین مورد اختلاف سپاه با اداره آبفا متعلق به سپاه بوده است و دارای سند است که محصور نشده بود. پس از آن جلسه بحمدالله محصور شد و هیچ ضرری به شبکه خدمت رسانی وارد نمی سازد.

 شرفی در پایان گفت: جا دارد من از زحمات همه فرماندهان قبلی که همگی از یادگاران دفاع مقدس هستند تشکر و قدردانی کنم، همچنین تشکر ویژه از فرمانده محترم آمادگاه شهید چمران جناب سرهنگ کاظمی که همکاری کامل و همه جانبه ای در انجام فعالیت های عمرانی در ناحیه بسیج کازرون انجام دادند، داشته باشم. انشاالله که بتوانیم در جهت جذب حداکثری و تحقق منویات مقام معظم رهبری به اندازه توان خود موثر باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: