کد خبر: ۹۱۸۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
مسئول بسیج جامعه زنان استان فارس
دفاع مقدس فرصت شناسایی هویت و شخصیت زن مسلمان را فراهم کرد تا در جریان آزمونی سخت توانایی ها و لیاقتها ، شایستگی های خود را به عنوان سرمایه ای گرانبها در راه خود باوری و پاسداری از حرمت خویش ارج نهد .
به گزارش بسیج جامعه زنان استان فارس ، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه فجر استان فارس ضمن تبریک و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و نقش آفرینی زنان در این دوران به تشریح برنامه های این ایام پرداخت که در ادامه آمده است .

جنگ هشت ساله ایران تجربه به یاد ماندنی و عظیمی است که زنان ما در آن دوران سهیم و شریک بودند .نادیده گرفتن نقش آن ها در تاریخ خونبار و پر افتخار دفاع مقدس که بخشی از تاریخ انقلاب و  ایران است، در واقع تحریف تاریخ خواهد بود .
صفحات تاریخ جنگ اسناد زرین حماسه حضور شیر زنان میهن اسلامی که هم در جنگ تأثیر گذاشتند وهم در ابعاد مختلف از جنگ تأثیر پذیرفتند ،  ارزش ها و نگرش های تازه ای را به عرصه زندگی فردی و اجتماعی وارد کردند .

دفاع مقدس فرصت شناسایی هویت و شخصیت زن مسلمان را فراهم کرد تا در جریان آزمونی سخت توانایی ها و لیاقتها ، شایستگی های خود را به عنوان سرمایه ای گرانبها در راه خود باوری و پاسداری از حرمت خویش ارج نهد .


حضرت امام خمینی (ره ) می فرمایند :
من از شجاعت های زنان ایران احساس غرور می کنم شما زنان دلیر در این پیروزی پیش قدم بودید و هستید ، شما مردان را تشجیع کردید ، جنگ مدیون شجاعت شما زنان شیر دل است .


هشت سال دفاع مقدس در ایران یادآور جانفشانی ، ایثار و از خود گذشتگی شما مردم ایران بود و زنان هم پای مردان برای حفظ استقلال کشور تلاش کردند ، این ایستادگی مثال زدنی در فرمایشات مختلف امام (ره )بارها به اشکال مختلف آمده است و از جمله این که مقاومت و فداکاری این زنان در جنگ تحمیلی آنقدر اعجاب انگیز است که قلم و زبان از ذکر آن عاجز و شرمسار است ، در طول جنگ صحنه هایی از مادران و خواهران و همسران عزیز از دست داده؛ دیده ایم که گمان ندارم این انقلاب نضیری داشته باشد و ان شاالله بتوانیم رهرو راه شهیدان و حفظ ارزش ها باشیم ، لذا به پاس گرامیداشت این هفته بزرگ و یادآوری خاطرات هشت سال دفاع مقدس ونقشی که زنان بسیج جامعه زنان سپاه فارس برنامه های متنوعی را در سراسر  حوزه های مقاومت و پایگاه ها اجرا خواهد نمود که عبارتند از :

1-حضور در نماز جمعه به صورت سازمانی
2-نمایش رزمی (بازسازی عملیات )
3-نمایشگاه فرهنگی و دفاع مقدس
4-برگزاری نمایشگاه کتاب
5-برگزاری شب شعر و خاطره
6-برگزاری یادواره های شهدا
7-سرکشی از خانواده معظم شهدا و جانبازان
8-ویژه برنامه زن و دفاع مقدس
9-مسابقات فرهنگی ، هنری و قرآنی
10 -پیاده روی و کوه پیمایی خانوادگی
11-افتتاح پایگاه بسیج
12-تولید محصولات فرهنگی
13-برپایی ایستگاه صلواتی
14-برنامه های حلقه های صالحین
15-غبارروبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدا
16-فعالسازی سایت ها و نشریات بسیج در راستای دفاع مقدس
17-همایش مبلغین خانگی با عنوان سفیران نور
18-برگزاری همایش سبک زندگی اسلامی
19-بازگشایی و افتتاحیه مهدهای قرآنی مساجد وپیش دبستانی
20-جشنواره سرود دختران آفتاب
21-برگزاری مسابقه دلنوشته ای به شهدا با عنوان «از رود تا دریا »ویژه نوجوانان



انتها /224224
برچسب ها: مسئول ، بسیج ، جامعه ، زنان ، استان ، فارس ، نقش ، زن ، دفاع ، مقدس
نام:
ایمیل:
* نظر: