کد خبر: ۹۹۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
رئیس بسیج جامعه زنان
رئیس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه مسئولانی که‌ می‌خواهند آثار خشونت علیه زنان را در جامعه از بین ببرند بهتر است ابتدا قانون‌های موجود در دفاع از حقوق زنان را اجرایی کنند، گفت: استخدام زنان در مشاغلی که کرامت آنها را زیر سؤال می‌برد مصداق خشونت علیه زنان است.
به گزارش بسیج جامعه زنان استان فارس، مینو اصلانی مصداق‌های خشونت انتزاعی نیست بلکه چیزهایی است که مردم می‌بینند و با آنها درگیر هستند و روزانه با آنها برخورد دارند وقتی برای تقویت و تحکیم بنیان خانواده سیاست‌های خانواده ابلاغ می‌شود متولیان در جهت تسریع برای اقدام آن کاری نمی‌کنند یا سازوکارهای لازم فراهم نمی‌شود عیناً مصداق خشونت است چون حق کشور اسلامی ما است که خانواده‌ها مستحکم و در مسیر تعالی قرار بگیرند.

وی ادامه داد: برای برون رفت از بحران جمعیت وقتی برای کمک به بانوان شاغل سیاست‌هایی در نظر گرفته می‌شود اما اجرایی نمی‌شود مانند افزایش مرخصی زایمان دقیقا مصداق همین بحث است. در واقع مصداق‌های خشونت چیزهایی است که فرآیند قانونی آنها طی شده و باید اجرایی شود؛ اما تا کنون اجرایی نشده است.

رئیس بسیج جامعه زنان افزود: از این مصداق‌ها زیاد وجود دارد تحمیل شغل‌هایی که متناسب با شرایط جسمی و روحی بانوان نیست و به کارگیری آنها در شغل‌هایی که شأن آنها نباشد و کرامت آنها را زیر سؤال ببرد،مصداقی از خشونت است، در بخشی از پیام مقام معظم رهبری به کنگره شهدای زن ایشان فرمودند بزرگ‌ترین حقی که از زنان در فرهنگ غرب ضایع می‌شود حق کرامت زن است، کرامت الهی که خداوند به زن عطا فرموده است در غرب زیر پا گذاشته شده است.

اصلانی ادامه داد: یکی از مصداق‌های کرامت الهی این است که زنان با آرامش خاطر به وظایف خود عمل کنند نه اینکه در شغل‌های سخت و زیان آور و با حقوق‌های کم مشغول کار شوند و ما شاهد این باشیم که هم به لحاظ توان جسمی تحلیل می‌روند و هم به وظایف مهم و درجه یک خود نمی‌رسند، اینها مصداق‌های بارزی از خشونت علیه زنان است.

وی تصریح کرد: مسئولانی که می‌خواهند از آثار و تبعات خشونت علیه زنان در جامعه بکاهند بهتر است ابتدا قوانین موجود در دفاع از حقوق زنان را اجرایی کنند قوانینی که سال‌ها از تصویب آنها می‌گذرد اما هنوز اجرایی نشده است.


فارس

انتهای پیام/



برچسب ها: استخدام ، خشونت ، مشاغل ، زنان
نام:
ایمیل:
* نظر: