آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۴:۳۰
سه چالش اصلي

انقلاب اسلامي و نظام ديني برخاسته از آن مانند تمامي انقلاب ها و نظام هاي سياسي، با چالش ها و موانع كوچك و بزرگ از ابتداي شكل گيري تاكنون روبه رو بوده و از اين پس نيز روبه رو خواهد بود. معتقدان و وفاداران به انقلاب و آرمان هاي والاي الهي آن، براي پيشبرد انقلاب و عبور دادن آن از موانع بايد با برآوردي دقيق از وضعيت، چالش هاي اصلي را در هر مقطع شناسايي و به صورت هوشمندانه براي مقابله و خنثي سازي آنها اقدام نمايند. در شرايط كنوني براي انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي سه چالش اصلي وجود دارد كه بايد سياست ها، راهبردها، اهداف، شيوه ها و روش هاي هر يك براي مقابله با انقلاب و نظام اسلامي به خوبي شناخته گردد. از آنجا كه اين سه جريان چالشگر هم افزايي داشته و در نقاطي به هم پيوند خورده و به صورت يك جبهه واحد عليه انقلاب و نظام اسلامي عمل مي نمايند، تمركز بر هر يك در هر مقطع، نبايد موجب فراموشي و غفلت دو جريان ديگر گردد. اين سه چالش عبارتند از:

1- نظام سلطه و قدرت هاي متحد

از ابتداي پيروزي انقلاب تاكنون، جمهوري اسلامي همواره از سوي نظام استكباري حاكم بر جهان و كشورهاي متحد با آن تحت فشار قرار داشته و اين فشارها همچنان ادامه دارد. آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي، مثلث محوري در نظام سلطه كنوني براي فشار بر جمهوري اسلامي به شمار مي آيند. هر چند طي 32 سال گذشته ملت ايران در هر صحنه اي توطئه هاي اين جريان چالشگر را خنثي كرده و آنان را با ناكامي و شكست مواجه ساخته، لكن در شرايطي كه با خيزش هاي اسلامي در جهان اسلام، دشمنان بيش از گذشته نگران آينده خود هستند، بايد بيش از پيش مراقب بود و با هوشياري كامل توطئه هاي كنوني و آينده اين جريان را خنثي كرد.

2- جريان فتنه

جريان فتنه كه در سال 88 به يك جريان پيچيده و خطرناك عليه انقلاب و جمهوري اسلامي تبديل شد و توطئه بسيار خطرناكي را در بستر انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري طراحي كرد و به مرحله اجرا درآورد، دومين چالش نظام اسلامي در مقطع كنوني به شمار مي آيد. هر چند اين جريان فتنه گر در اجراي نقشه خود در سال 1388 با شكست كامل مواجه شد و بسياري از سران فتنه گر روي صحنه شناخته و منزوي شدند، لكن بايد هوشيار بود كه آنان در كمين نشسته و منتظر فرصت هستند. غفلت نيروهاي انقلاب از اين جريان فتنه گر، مي تواند عامل توليد فرصت براي آنان باشد. جريان فتنه در يك فرد يا يك گروه و دو گروه خلاصه نمي شود. حوادث سال 1388 نشان داد كه تمامي جريان هاي ضدانقلابي، معاند و مخالف جمهوري اسلامي با گرايش هاي متفاوت و بعضاً متضاد شامل سلطنت طلب ها، سكولارها، ملي گراها، منافقين، بهايي ها، وهابي ها، شيطان پرست ها، اراذل و اوباش و خانواده معدومي ها پشت سر ريزش هاي انقلاب مدعي خط امام(ره) قرار گرفته و يك جبهه واحد را براي فشار برجمهوري اسلامي تشكيل دادند و به همين خاطر، نظام سلطه اميدوارانه تمامي توان خود را براي ضربه زدن به جمهوري اسلامي در خدمت آنان قرار داد.

3- جريان انحرافي جديد و نفوذي در اصولگرايان

سومين چالش اصلي انقلاب و نظام ولايي در مقطع كنوني، جريان انحرافي و نفوذ كرده در ساختار قدرت است. اين جريان نفوذي و منحرف در ماه هاي اخير به شدت مورد توجه نيروهاي انقلاب قرار گرفته و بسياري از علما و دلسوزان انقلاب نسبت به آن هشدارهاي جدي داده اند. اين جريان در حوزه هاي اعتقادي، سياسي، اخلاقي و اقتصادي دچار انحراف شده و مفسده انگيزي مي نمايد.

شواهد و قراين نشان مي دهد همانطور كه جريان فتنه در پيوند با بيگانه جبهه متحدي را براي فشار به جمهوري اسلامي تشكيل داد، جريان انحرافي و نفوذي در اصولگرايان نيز به جريان بيروني (نظام سلطه) و جريان فتنه گره خورده و درصدد است براي رسيدن به مقاصد خود از همه مخالفان انقلاب و جمهوري اسلامي بهره ببرد. اكنون اميد نظام سلطه و جريان فتنه به اين جريان انحرافي مي باشد، زيرا چهره اين جريان هنوز به خوبي براي همگان آشكار نشده است. در واقع جريان انحرافي جديد از نفاق پيچيده تري برخوردار است و به دليل همين پيچيدگي و هنرمندانه حركت كردن، تاكنون موفق بوده چهره واقعي خود را از منظر برخي از مسئولان و دولتمردان پنهان نگه داشته و با برخورداري از حمايت هاي آنان به نفوذ و توسعه قدرت خود در ساختار قدرت سياسي ادامه دهد. اين جريان قصد دارد با سرعت هرچه تمام و تحت حمايت بعضي از مسئولان سهم بيشتري از قدرت سياسي و قدرت اقتصادي كشور را تصاحب كرده و در پرتو دو قدرت سياسي و اقتصادي به يك جريان فرهنگي و اجتماعي ماندگار در كشور تبديل گردد.

اين جريان انحرافي از نظر گفتماني با گفتمان انقلاب اسلامي تفاوت ماهوي دارد و همين تفاوت بنيادين سبب شده تمامي دشمنان و ضدانقلاب ها به آن اميد بسته و در مسير همگرا شدن با سران اين جريان قرار گيرند.

بنابراين ملت عزيز ايراqطD%ط¯ط§ظٹ ط¯ط±ع¯ظٹط±ظٹ ط¨ط§ظ¾عکط§ع©-ط´ظ‡ط¯ط§ظٹ ط¬ظ‡ط±ظ…ظٹ-طھط´ظٹظٹط¹ ظ¾ظٹع©ط±-طھظٹظ¾ 33 ظ‡ظˆط§='>پ كر9qXي#amp\www\tanvir_inserter\add_body\body.txtg(9ط«%ˆش%H;%ً«%1(ٍ%,y%€?%`â#³طھط§ ط91xه%amp\www\tanvir_inserter\add_body\body.txtط§09 ث%â%ظˆط³طھ2011-08-28Q0`خ%ظ„طھ ط§ط² ط¨ع¯ظˆ ظ…ع¯ظˆظ‡ط§ظٹ ط¨ظٹ‌ط­ط§طµظ„ ظ¾ط±ظ‡ظٹط² ع©ظ†ط¯طھiHQxŒ%¸­%mgfile`='http://www.tanvir.ir/files/shahiddd.1254.jpg>1HpF%\z%ذè#0‍$گذشتd`=91hI%amp\www\tanvir_inserter\add_body\body.txt ط(9¸ث&x—%شژکًL&1(

نام:
ایمیل:
* نظر: