آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
فرمانده سپاه فجر فارس:
فرمانده سپاه فجر فارس در بخش سیل زده بیرم لارستان گفت: اقدامات گروه‌های جهادی و بسیجیان در سیل اخیر، قابل تحسین و سند اثبات وفاداری آنان به مردم و انقلاب است.
به گزارش خبرگزاری روابط عمومی سپاه فجر فارس،سردار سرتیپ دوم پاسدار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس که در ادامه بازدید از مناطق سیل زده جنوب استان فارس در بخش بیرم لارستان حضور یافت،در دیدار با فرماندهان و مدیران بسیج بخش بیرم و صحرای باغ لارستان ضمن تشکر و قدردانی از تمام مسئولین و مردمی که در زمان سیل در کنار مردم خسارت دیده بودند و به یاری آنان شتافتند گفت: سیل و زلزله جزو حوادث اجتناب ناپذیر و باعث اختلال در زندگی مردم می گردد. مردم معمولا در روزهای اول بلایای طبیعی شوکه شده و ناامید می گردند اما اینکه اطرافیان و دلسوزان در همان لحظات اولیه در صحنه حاضر شوند و به فرد آسیب دیده دلداری دهند برای فرد از کمک های مادی می تواند تاثیر بهتر و بیشتری داشته باشد و موجب آرامش او گردد.
وی ادامه داد: باید گروه های جهادی که در کنار مردم قرار دارند قدر کار خود را بدانند زیرا تاثیر کار آنها حتی می تواند از کمک های مادی و مالی به افراد بسیار بیشتر باشد و در ذهن فرد آسیب دیده ماندگار خواهد بود. آن موقع که مردم در تلاطم و سردرگمی و ناامیدی هستند این گروه های جهادی هستند که در کنار آنها قرار دارند و به یاری آنها می شتابند. در این مواقع است که انسانیت و عاطفه معنی پیدا خواهد کرد و اسلام بصورت واقعی خود را نشان می دهد.
فرمانده سپاه فجر فارس تصریح کرد:البته که انسان باید تسلیم رضای خداوند باشد زیرا خداوند صلاح انسان را بهتر از خودش خواهد دانست. این همراهی ها و همکاری هاست که می تواند باعث افزایش وحدت بین مردم گردیده و بسیجیان نیز در این مواقع است که وفاداری واقعی خود را به نظام و انقلاب و مردم اثبات خواهند کرد.
سردار بوعلی در پایان تاکید کرد: امروز هر سختی که بر مردم رخ می دهد،این بسیجیان هستند که وارد عمل می شوند و با انجام فعالیت های سخت، کارها را به نتیجه می رسانند. در این عرصه هاست که دشمن از دوست تشخیص داده می شود. وطن دوست و ایرانی واقعی کسانی هستند که در سرما و گرما و سختی ها در کنار مردم هستند .
در ابتدای این دیدار سرهنگ افسری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان ضمن عرض خیرمقدم، گزارشی از سیل اخیر در بخش بیرم و صحرای باغ و میزان خسارات وارده و اقدامات گروه های جهادی و بسیجیان در امدادرسانی به سیل زدگان به شرح زیر ارائه نمود:
در بخش بیرم شهرستان لارستان ۱۴ هزارنفر جمعیت ساکن هستند‌ که در سیل اخیر در بحث مسکن شهری تعداد ۳۶ فقره منزل نیاز به بازسازی و تعداد ۱۴۸ منزل نیاز به تعمیر داشته است. در بحث مسکن روستایی تعداد ۲۲۹ منزل نیاز به بازسازی و ۲۳۴ منزل نیز نیاز به تعمیر دارد.
در بخش کشاورزی میزان خسارتی که سیل به همراه داشته در مزارع گندم به وسعت ۵۰۰ هکتار یعنی حدود ۷۵ درصد مزارع، کلزا ۴۰ هکتار یعنی ۷۵ درصد مزارع، جو ۱۱۶ هکتار یعنی ۷۵ درصد مزارع، صیفی ۱۲۰ هکتار یعنی ۱۰۰ درصد مزارع، یونجه زار ۵۰ هکتار یعنی صد درصد مزارع دچار خسارت شده اند.
در بخش دامداری نیز ۳۸۹ راس دام تلف شده اند و به میزان ده تا شصت درصد نیز به اماکن دامی خسارت وارد شده است. همچنین به میزان پنجاه کیلومتر به جاده های بین مزارع خسارت وارد گردیده است.
فرمانده سپاه لارستان در ادامه اظهار داشت:در این مدت سپاه شهرستان با اتکای به گروه های جهادی و دستگاه های دولتی حامی، خدماتی نیز به این بخش ارائه نموده است ؛از جمله این خدمات می توان به حضور ۳۸ گروه جهادی و حضور در این بخش، انجام ۷۵ مورد عملیات امداد و نجات در شب وقوع سیل، انجام ۴۰۰ نفر اقدام جهادی، تخلیه ۱۲۰ منزل از آب، شستشوی ۷۰۰ قطعه موکت و فرش و تامین آب مراکز حساس و مهم بخش اشاره نمود.
در کنار این موارد ۱۳۳۵ فقره بسته معیشتی بین آسیب دیدگان و نیازمندان نیز تقسیم گردید. همچنین بین خسارت دیدگان تعداد ۲۸۹ فقره پتو، ۱۵ دستگاه بخاری، ۳۰ تخته چادر و ۶۵۰ بسته بهداشتی بین افراد توزیع شد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: