آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۱
سردار غیب پرور
رسانه‌ها بايد براي فرهنگ، اقتصاد و پيشرفت استان مطالبه‌گر باشند، اينكه نمايندگان مجلس در موضوعي اظهار نظر كرده و رسانه هم منعكس مي‌كند، خوب است اما رسانه بايد نقش خود را نيز در اين بخش ايفا كند و تاثيرگذار باشد.
به گزارش تنویر به مناسبت روز خبرنگار نشست مشترکی بین اصحاب رسانه و سردار غیب پرور در سالن امام علی(ع) سپاه فجر برگزار شد.
 
در این جلسه که به همت قزل سفلی رئیس بسیج رسانه استان فارس و با حضور سردار مینایی فر رئیس ستاد کنگره شهدای فارس و توکلی مسئول قرارگاه فرهنگی حضرت زهرا برگزار شد، فرمانده سپاه فجر استان فارس در این نشست صمیمی گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران بايد در انتخاب مديران اين استان نقش خود را ايفا كنند. در انتخاب مديران استان بايد همه تعامل و همفكري داشته باشند.

سردار سرتيپ غلامحسين غيب‌پرور، تصريح كرد: حق نداريم استان فارس را به كساني واگذار كنيم كه توانايي اداره خودشان را هم ندارند، فارس با اين همه پيشينه و توانمندي، نيازمند مديري توانا و شايسته است.

دکتر غيب‌پرور، مطالبه‌گري را يكي از ويژگي‌هاي مهم خبرنگاران دانست و تاكيد كرد: رسانه‌ها بايد براي فرهنگ، اقتصاد و پيشرفت استان مطالبه‌گر باشند، اينكه نمايندگان مجلس در موضوعي اظهار نظر كرده و رسانه هم منعكس مي‌كند، خوب است اما رسانه بايد نقش خود را نيز در اين بخش ايفا كند و تاثيرگذار باشد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با بيان اينكه خبرنگاران و رسانه‌هاي فارس يكي از ظرفيت‌هاي اين استان به‌شمار مي‌روند، گفت: استان فارس آنقدر توان و ظرفيت دارد كه از هر سمت به آن نگاه شود، معناي توصيف مقام معظم رهبري را مي‌توان به‌عينه ديد كه فارس در قله است. شما باید این را بپرورانید و این بیرق را افراشته نگه دارید.

سردار غلامحسین غيب‌پرور همچنين خاطرنشان کرد: فارس در تشكيل بسيج رسانه هم طراز خودش را در كشور نشان داد، اول بودن در اين عرصه، طراز فارس است، اما در تداوم اين حركت مي‌توان اولين منشور اخلاقي خبرنگاران را نيز تدوين و تا هفته بسيج از آن رونمايي كرد.

وی افزود:این منشور را همه فعالان رسانه ای باید قاب کنند و زیر شیشه میز خود بگذارند. علاوه بر آن باید کانون ها و انجمن های رسانه ای خود راتوسعه دهیم.

فرمانده سپاه فجر فارس تبديل نشست‌هاي هم‌انديشي به كارگروه‌هاي تخصصي براي پيگيري مطالبات استان، بررسي تخصصي مسائل و طرح موضوعات و ديدگاه‌ها را نيز پيشنهاد داد وگفت: بايد براي هر اقدام و برنامه‌اي كه تدوين و برنامه‌ريزي مي‌كنيم، زمان‌بندي داشته باشيم.

سردار غیب پرور در ابتدای این دیدار نیز با اشاره به اخلاق و وظایف مطبوعات از نگاه امام (ره)و مقام معظم رهبری گفت:امام خمینی می فرمایند«رسانه ها باید در مسیر ملت و در خدمت ملت باشند، اگرمطبوعات بخواهند به پشتيباني از جنايتكاران و خيانتكاران چيزي بنويسند اين مطبوعات ما نيست اين خيانت است، مطبوعات بايد يك مدرسه سيّار و يك بنگاه هدايت باشند این مدرسه می بایستی جلوگیری کنند از انحرافات، مطبوعات باید معرف اسلام واقعی باشند اگر یک چیزی را مطبوعات روی فطرت های سالم القا کنند آن فطرت ها قبول خواهند کرد، نقش مطبوعات تربيت انسان‏هاي متفكر و شجاع براي دفاع از آزادي و استقلال كشور، روزنامه‏ها مال طبقه سوم است، مال طبقه اول نيست و اين هم نيست كه همه‏اش مال حكومت باشد و از چيزهاي حكومتي بنويسيد، اين صحيح نيست. به نظر من روزنامه‏ها براي همه مردم است و همه مردم در آن حق دارند، از مطبوعات انتظار داریم، مطبوعات ما بایستی بیان کننده ی خدمات جمهوری اسلامی باشد، وظیفه مطبوعات در صرفه جویی بیت المال است وقت مردم را بر هر چیزی نگیرید»

غیب پرور ادامه داد: با ملاک های ذکر شده هرکدام از مطبوعات ما باید در این مسیر قدم بردارند وگرنه وظایفشان را درست انجام نداده اند.

فرمانده سپاه فجر همچنین با اشاره به بیانات رهبری که فرمودند«مطبوعات قوی ترین سلاح است»گفت:وقتی شما دارای سلاح قوی ای هستی دو پیام دارد. یک، این سلاح باعث رعب دشمن می شود دو،مربوط به کسی است که این اسلح در دستش است یعنی اگر کسی خوب بلد نباشد از این اسلح استفاده کند شاید خود زنی کند.

سردار غلام حسین غیب پرور اضافه کرد:رهبر انقلاب در منشور اخلاق رسانه ای می فرمایند:« بنده براي مطبوعات سه وظيفه قائلم: ۱- نقد و نظارت.-نقد یعنی عیار سنجی،نقد عیب جویی نیست- ۲- اطلاع رساني صادقانه و شفاف.-نه بایستی سیاه نمایی کرد نه بزرگ نمایی 3- طرح و تبادل آراء و افكار در جامعه. آزادانه فکر کردن،آزادانه مطرح کردن موضوع،پرهیز از جنجال و جوگیر نشدن-»
 
فرمانده سپاه فجر استان در پایان لازمه توفيق در كار رسانه‌اي را توجه و دقت در توصيه‌ها و بيانات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري دانست.
 
 
انتهای پیام/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: