آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹
با تلاش دفتر مطالعات و فرهنگ پایداری حوزه هنری فارس سه عنوان کتاب دفاع مقدس چاپ و در برنامه ویژه ای در هفته دفاع مقدس رونمایی می شود.

به گزارش تنویر به نقل از  روابط عمومی حوزه هنری فارس، کتاب خاطرات حجه السلام و المسلمین حاج غلامعلی مهربان جهرمی  با عنوان خاطرات "آقای مهربان" گرد آوری شده به همت وحید کارگر، خاطرات فرمانده وقت تیپ 37 زرهی شیراز،امیر سرتیپ مجید صارمی با عنوان "خاطرات ژنرال" گرد آوری و تدوین شده توسط هادی بهروز، جهرمی خاطرات اسیر آزاده رمضانعلی زارعی نوشته شده توسط محمد محمودی نور آبادی با عنوان"شب های آسمان" کتاب هایی هستند که توسط دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری فارس چاپ خواهند شد و همزمان با هفته دفاع مقدس از آنها رونمایی می شود.

مسئول دفتر مطالعات و فرهنگ پایداری حوزه هنری فارس دراین زمینه گفت: با حداقل جستجو در اسناد دوران دفاع مقدس مقدس خواهیم دید که حدود دو میلیون رزمنده در جبهه های جنگ مردانه برای کشور ایران جنگیدند که اگر از این تعداد ده درصد خاطرات مفید و قابل ثبت برای تاریخ این مرزو بوم داشته باشند بیش از 200 هزار نفر خاطرات مفید قابل ثبت دارند.

نیما زارع ادامه داد:اگر سالانه هزار عنوان کتاب از این خاطرات در کشور چاپ شوداین ثبت تاریخ 200 سال طول می کشدکه به طورحتم مرگ و یا فراموشی  باعث می شود این فرصت  ثبت و ضبط از دست برود.

وی اضافه کرد: در همین راستا و با دغدغه های موجود دفتر مطالعات و فرهنگ پایداری حوزه هنری فارس چند سالی است که توان خود را به بحث تاریخ شفاهی با  برپایی دوره های تخصصی، سرمایه گذاری ویژه برای تربیت نیروی متعهد انسانی و تولید محتوا در این زمینه  معطوف کرده که در همین راستا  هم اکنون 30 عنوان پروژه در دست انجام است.

مسئول دفتر مطالعات و فرهنگ پایداری حوزه هنری فارس سپس بیان کرد: خوشبختانه در راستای ثبت و ضبط خاطران رزمندگان دفاع مقدس هم اکنون سه عنوان کتاب توسط حوزه هنری فارس چاپ شده که به دلیل جذابیت می توانند در تاریخ ماندگار شوند.

زارع افزود:  کتای های " خاطرات ژنرال"، "شب های آسمان"، " آقای مهربان" توسط حوزه هنری فارس و با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس ،  موسسه فرهنگی و انتشارات آسمان هشتم چاپ شده است.

وی همچنین تصریح کرد: در راستای دست یابی به اهداف دفتر مطالعات و فرهنگ پایداری و ضرورت تسریع درتدوین تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی درفارس ، حوزه هنری آمادگی دارد با استفاده از گروه ها ،نویسندگان و پژوهشگران خود دوره های تخصصی تاریخ شفاهی را برای سایر نهادهای استان برگزار کند  و یا در تدوین خاطرات  نقش مجموعه های مختلف استان در وقایع انقلاب اسلامی با آنها همکاری کند.

مسئول دفتر مطالعات و فرهنگ پایداری حوزه هنری فارس یادآور شد:قشرهای مختلف مردم فارس در صورتی که از سوژه های ناب دفاع مقدس و انقلاب اسلامی آگاهی دارند با مراجعه به دفتر مطالعات و فرهنگ پایداری حوزه هنری فارس واقع در چهار راه خیرات  جنب سینما شیراز اطلاعات خود را منعکس کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: