آخرین اخبار
کد خبر: ۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۴:۳۰
مسئول معاونت فرهنگي-اجتماعي سپاه فجر استان فارس گفت: تحقق تدابير مقام معظم رهبري در خصوص اوقات فراغت و سالم سازي محيط جامعه از ناهنجاري‌هاي ناشي از بيکاري و سرگرداني يکي از اهداف طرح نشاط و تعالي است.

 


به گزارش خبرنگار «شبکه خبر دانشجو» از شيراز، حسن خليلي امروز در نشست با خبرنگاران ضمن تشريح برنامه هاي طرح نشاط و تعالي اظهار داشت: طرح نشاط و تعالي يا غني سازي اوقات فراغت جوانان و نوجوانان امسال در 2860 پايگاه مقاومت بسيج، کانون هاي ورزشي جوانان و مساجد و واحدهاي بسيج دانش آموزي از اول تير ماه تا پايان شهريور ماه برگزار مي شود.


وي افزود: اين طرح شامل کلاس هاي قرآني، علمي، ادبي، معرفتي، هنري، ورزشي، سازندگي، ‌اردويي، مهارت هاي زندگي و فني و حرفه اي خواهد بود.


دبير طرح نشاط و تعالي سپاه فجر استان فارس خاطرنشان کرد: اين طرح به منظور غني سازي اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و ايجاد و ارائه فضايي مناسب و صحيح براي سوق دادن هيجان هاي رايج در دوران نوجواني و جواني به سمت الگوهاي خوب و منطبق با ارزش ها و فرهنگ ايراني اسلامي ارائه خواهد شد.


خليلي با اشاره به اهداف اين طرح بيان داشت: سياستگذاري و برنامه ريزي منسجم و مشخص، فراهم آوردن زمينه هاي ارتقاي اخلاقي، اعتقادي، علمي و ‌هنري براي نسل جوان، تحقق رهنمودهاي مقام معظم رهبري در مورد بازسازي معنوي جامعه و جذب نيروهاي جديد به بسيج با هدف تحقق ارتش 20 ميليوني از جمله اهدافي است که در امور اوقات فراغت بسيجيان گنجانده خواهد شد.


وي با مقايسه گزارش آماري پايگاه هاي جديد با سال گذشته تصريح کرد: اين طرح در سال گذشته در 166 پايگاه مقاومت بسيج در استان برگزار شده که تعداد آمار کل شرکت کنندگان در طرح بالغ بر 125هزار و 443 نفر که شامل 66 هزار و 614نفر خواهر و 58 هزار و 819 برادر مي شود، است که از تعداد کل شرکت کنندگان در طرح 86 هزار و 783 نفر بسيجي و 38 هزار و 650 هزار نفر غير بسيجي در طرح حضور داشته اند که از اين تعداد اکثريت آنها جذب بسيج شده اند.


دبير طرح نشاط و تعالي سپاه فجر استان فارس خاطرنشان كرد: هم اكنون حوزه ها و پايگاه هاي مقاومت بسيج، کانون هاي فرهنگي ورزشي جوانان و کانون هاي فرهنگي - ورزشي مساجد سراسر استان فارس آماده ثبت نام هستند.


خليلي گفت: در امر غني سازي اوقات فراغت جوانان و نوجوانان از دستگاه هاي فني و حرفه اي، سازمان ملي جوانان، ‌آموزش و پرورش، بهزيستي، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي و صنايع دستي و گردشگري تقاضا داريم با توجه به حساسيت و موضوع و اهميت در خصوص اجراي بهينه طرح با سپاه استان همکاري لازم را داشته باشند./انتهاي پيام/10

نام:
ایمیل:
* نظر: